Gå til innhold

anbefalt bredde på stålfelger

Ranger emnet


mamolv

Anbefalte innlegg

hei.skal få breddet noen originale 15" 140-felger og ha på min 73 mod 145.skal ikke bruke bilen på bane eller kjøre hardt på noen måte:)bare for syns skyld jeg vil ha breddede stålfelger.hvilken bredde er greiest da?har noen 17"alufelger som er 7,5"brede.har 225/50/17"-dekk på disse og syntes bilen sporet endel da og var ekkel å kjøre.så blir uansett noe smalere dekk på disse 15"erne.har en bekjent som skal bredde felgene og han har gjort dette mye tidligere.koster 2000kr om jeg skaffer felgene og ringene selv.han bruker mersedes og vw caravelle-felg-ringer, regner med at det er innersiden han bruke av dem...

noen som har en formening om hva slags bredde jeg skal gå for på dem? 6,5" eller 7" kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går vel for bredere bak enn foran?

 

7,5 er vel en fin dim det, spørs jo hvordan du vil ha det å se til.

 

tenkte samme bredde ja.regner med han lar senteret være der det er og bredder på utsiden av felgen, og da blir det rart om kanten er breder bak enn foran, men skal høre med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noen 15" bredda stålfelger på minen liten stund de var 8,5 bak å 8 fremme:P tok borti kanten på skjermen hele tiden bak (helt til det kom spor i dekka):P men ble litt vell bredt det, litt iriterende i lengden:P

 

tok den borti framme også da eller var det bare bak? så bilder av din, og den så ganske høy ut bake ja..hehe..mye gummi på dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

1) Sunnaas på Bjerke, Oslo bredder stålfelger på den "riktige" måten ved å flytte senteret over i en helt ny bane(ring?) som er i én del. Kosta for ti år siden 700kr felgen, og da må du holde sandblåsing og lakkering selv.

 

Men da blir det så ordentlig som det kan få blitt. Vet dog ikke hva øvrigheta har å si til det. Kan hende det er/blir godkjent for alt jeg vet. :)

 

2) Jeg har glemt hva 140 har, men Amazon har 4" på sedan og 4,5" på HGV. Orginal breifelg til PV og Amazon er 5,5". Lurer på om ikke tidlige 240er har 5x14" med 165R14 orginalt?

Orginal '72 plåtfelg er iallefall akkurat passe til 155R15 isdekk. :)

Har 185/65R15 på 4 og 4,5"x15, det er helt ræva å svinge med. Kan jo vri felgen inni dekket som på en gammal jänkare når jeg ratter.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår