mamolv Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 hei.skal få breddet noen originale 15" 140-felger og ha på min 73 mod 145.skal ikke bruke bilen på bane eller kjøre hardt på noen måte:)bare for syns skyld jeg vil ha breddede stålfelger.hvilken bredde er greiest da?har noen 17"alufelger som er 7,5"brede.har 225/50/17"-dekk på disse og syntes bilen sporet endel da og var ekkel å kjøre.så blir uansett noe smalere dekk på disse 15"erne.har en bekjent som skal bredde felgene og han har gjort dette mye tidligere.koster 2000kr om jeg skaffer felgene og ringene selv.han bruker mersedes og vw caravelle-felg-ringer, regner med at det er innersiden han bruke av dem... noen som har en formening om hva slags bredde jeg skal gå for på dem? 6,5" eller 7" kanskje..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
...... Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Du går vel for bredere bak enn foran? 7,5 er vel en fin dim det, spørs jo hvordan du vil ha det å se til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Du går vel for bredere bak enn foran? 7,5 er vel en fin dim det, spørs jo hvordan du vil ha det å se til. tenkte samme bredde ja.regner med han lar senteret være der det er og bredder på utsiden av felgen, og da blir det rart om kanten er breder bak enn foran, men skal høre med han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 hadde noen 15" bredda stålfelger på minen liten stund de var 8,5 bak å 8 fremme:P tok borti kanten på skjermen hele tiden bak (helt til det kom spor i dekka):P men ble litt vell bredt det, litt iriterende i lengden:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 hadde noen 15" bredda stålfelger på minen liten stund de var 8,5 bak å 8 fremme:P tok borti kanten på skjermen hele tiden bak (helt til det kom spor i dekka):P men ble litt vell bredt det, litt iriterende i lengden:P tok den borti framme også da eller var det bare bak? så bilder av din, og den så ganske høy ut bake ja..hehe..mye gummi på dem da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norbjørn Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 har jo 35 senk fremme + at de er varmet og presst sammen så blir jo litt lav da... men fremme tok de borti ved full sving og subbet godt i dumpene:P (eg orginal bak) husker ikke dekk dimmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Disse flgene er 5,5 breie. Er helt strøkne og kjøre med og billige dekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Disse flgene er 5,5 breie. Er helt strøkne og kjøre med og billige dekk! er de ikke 5,5" originalt da?bare snudd senteret på de der?ser ihvertfall strålende ut.passe med kant.ikke for mye og ikke for lite.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Er det et firma som bredder, eller er det privat?, hadde vært kult med 8" brede ståliser :P det er en privat ja.han har gjort det før endel ganger.tror jeg går for ca 7" på min foran og bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Bredder selv da seff. Skal snart kjøpe noen 17 stålfelger og flytte senteret da de er 7 breie fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Det er noe som heter tommestokk og skyvelære. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 er det ikke mye jobb for å få de helt rette da? kan jo bare kikke i tråden om 142 en min:) står ganske godt fortalt der:=) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Hvorfor starter ikke du business da? jeg kan godt starte business jeg:) hvem hva trenger hvilken?:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 1) Sunnaas på Bjerke, Oslo bredder stålfelger på den "riktige" måten ved å flytte senteret over i en helt ny bane(ring?) som er i én del. Kosta for ti år siden 700kr felgen, og da må du holde sandblåsing og lakkering selv. Men da blir det så ordentlig som det kan få blitt. Vet dog ikke hva øvrigheta har å si til det. Kan hende det er/blir godkjent for alt jeg vet. :) 2) Jeg har glemt hva 140 har, men Amazon har 4" på sedan og 4,5" på HGV. Orginal breifelg til PV og Amazon er 5,5". Lurer på om ikke tidlige 240er har 5x14" med 165R14 orginalt? Orginal '72 plåtfelg er iallefall akkurat passe til 155R15 isdekk. :) Har 185/65R15 på 4 og 4,5"x15, det er helt ræva å svinge med. Kan jo vri felgen inni dekket som på en gammal jänkare når jeg ratter. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg