FantIkkeNick Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Her har dere en liten tråd fra meg, har altså en 96 Mod Omega MV6. Gått rett over 188000 km så er ikke så værst det, Motoren er da en 3l v6... men det visste vel dem fleste fra før hehe :) Ikke fått gjort så mye på den enda, da jeg ikke har eid den så lenge. Men fått skifta topppakninger på den da disse var gåen da jeg kjøpte den, ellers har jeg skiftet andre ting på motoren som noen følere og oljekjøler, termostat o.s.v... Tok hele greia når jeg først var igang hehe :) Utennom det så har jeg ikke komt lengre enn å få skifta lykter på den, og montert inn annlegg, kunne jo ikke ha kassettspiller heller.. :) Har ikke tatt så mye bilder av selve bilen enda, men har noen av motorrom og lyktene så kan jo slenge dem opp foreløbi. Dette er da ikke de nye lyktene, men sånne jalle diodepærer... første jeg gjorde når jeg fikk bilen :P Akkurat fått av toppene.. Angra fælt på at jeg ikke tok ut hele maskinen etterpå... :P Møter selvfølgelig på ett par knekte pinbolter i ny å ne... å det måtte jo bare skje på min egen :) Men fikk dem ut tilslutt. Nye lyktene, sorte angeleyes fra blomdalen. Hadde kobla opp diodene imidten også, men dem tok jo over hele showet så dem ble kobla ut ganske fort. Litt nærmere... Ellers så er jeg på utkikk etter senkesett nå, har også planer om å få tatt all rust og 3 små bulker etter tidligere eiere. Omlakkering blir gjort samtidig, må bare bli enig med meg selv om en farge. Forhåpentligvis får jeg dette gjort før mars-april. Skal få tatt noen bilder av selve bilen også å få lagt ut, ellers så skal jeg nå prøve å få lagt inn nye bilder etterhvert som jeg får gjort noe mere på den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Der kom tråden ja:D Du får knipse litt fleire bilder Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Pk ? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hei Morten ;) Stemmer det ja. Skal få tatt ett par til når jeg får bilen tilbake, lånte den ut igår så sitter her med nerver :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Så bra ut den der ja:) Sikkert ganske grei sprek også;) Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hehe joda drar greit den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 vet du hvor mye bedre 3.0'en drar kontra 2,5? 2,5'en drar rimelig godt den også (MYE sprekere enn en sintra med 2,2 literen på 140hk, altså samme som i omega b2) Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Få kastet opp noen bedre bilder da. tomat kasse? sedan? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Nah aldri prøvd en 2.5 så har ikke peiling, men kjenner vel liten forskjell ? men tror ikke den er så veldig stor. Men hørt at 3.2'en drar litt bedre enn 3l'eren så hadde vært litt stilig å fått tak i en slik å slengt oppi. Bilder kommer imorgen ;) Er nok en tomatkasse ja :\ og sedan. Tenkt litt på å skaffe meg en manuell delebil etterhvert men er ikke sikker enda, fikk tanken på få tak i en C30LE også idag å bygd om til twin turbo å få slengt nedi. Men alt er på tankeplan enda :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 er c30 blokka noe bedre? den du har der er jo etterkommeren. så forresten på bruktbildeler.no elle rno sånn at det var en manuel kasse fra mv6 til salgs. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 er c30 blokka noe bedre? den du har der er jo etterkommeren. så forresten på bruktbildeler.no elle rno sånn at det var en manuel kasse fra mv6 til salgs. Tja mer plass for turbo hehe ;) Tror det er nesten umulig å få til på en v6'er, så trangt å sånn... hørte om en som hadde prøvd men ga opp etterhvert. Men fant bare automat kasse på den siden, det var til en 2.5l ellers var det til 2l'ere. Men tror jeg må ha hjernen også og svinghjul så lettest/billigst er vel å få tak i delebil med manuell kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 skal ikke banne på hvor og hva jeg så.. er hovedsakelig ute etter el cinduer jeg:P Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 er bilen din sedan eller stv? det er usynlig på bildene. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Han har en sedan! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Ja herr pk! Er det noe fremgang med vogna snart eller? I dag henter jeg meg omega å, så nå må vi henge i å skru synes jeg! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg