FantIkkeNick Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 Har ikke fått vaska bilen enda, pga så mye leit vær her nede i vest fortiden... Så ikke tatt noe bilder, er så gravskitten nå :P Men snublet over dette idag, greier ikke helt å bestemme meg for om det var tøft eller ikke hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2009 :omfg Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 sett den fronten før, selges på gatebil.eu. hadde den hatt en orntlig grill hadde den vert fet. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Fronten var vel ikkje so galen men, litt wannabe Audi:P Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 litt bare? rister på hue til hele conseptet, latterlig hele dritten, se på de sideskjørta. haha skjønner ikke hvordan den går og lage så stygge stylingsett og at folk kjøper det er jo bare latterligt!Slik setter ned en bil i verdi ved oppussing. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Sideskjørta var jævlige ja, og augelokka også i mine auge.. Men fronten ser no nesten original ut, berre grillen som går heilt ned som ødelegger:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 kunne de lagd den fronten med ORGINAL grill så hadde den vert KONGE. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 ja syntes også grillen var litt i overkant audi... men var litt frekt da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 spleise den med midten av en org fanger?:P Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Ingen her som foresten vet hva jording/er som er tilknytta kjørelysrele, oljetrykkføler o.l ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Tatt ett par bilder i det siste, ikke utvendig enda... ikke fått vaska den pga rævva vær på vestlandet :\ Men håper å få gjort det imorgen, da skal jeg skifte h/caliper bak og vannpumpe tenkte jeg. starten på dagen med snøkaoset... tok 2 timer til jobb istedetfor 15 min som til vanlig. litt mer snø... kjeda meg i køen så vippa ut lyset i taket og fant ut det var parklyspærer i spottene og hadde "tilfeldigvis" 2 blåe dioder i hanskerommet så måtte jo bare prøve.. litt uklart bilde, men tenkte å kjøpte blått diode sett til instrument og knapper o.s.v på fredag når jeg får lønn. Så det matcher til spilleren hehe, utrolig lei av det gule lyset også... Ellers som sagt tenkte jeg å vaske bilen imorgen å da skal jeg få tatt noen utvendige bilder :) Sjekka foresten bremser på mandag pga hyling, fant ut at bremsene hang på alle hjula og indre stempel på h/bak mangla pakning så det var godt rusta fast... Men etter å ha smørt opp alt og nye klosser på 3/4 hjul så virker det jammen som om bilen går litt bedre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 om du skifter vannpumpe må du vel ha av reg reima? i såfall er det like greit å bare bytte den... Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 om du skifter vannpumpe må du vel ha av reg reima? i såfall er det like greit å bare bytte den... Hehe som ex opel mekaniker så er jeg klar over det ;) standard prosedyre det nå :) Men nei på v6 står vannpumpa på dynamo/multireim/viftereim eller hva annet folk skulle kalle den for. Var ikke akkurat noe slakk i den når jeg sjekka den når topppakningene ble skifta... men funnet ut i det siste at jeg skifter den uansett pga problemer med høyt trykk i kjølevannet. Blir også å hive på kjølevannsrens når jeg først er igang å håpe på at det bare er noe dritt som tetter opp systemet litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Forresten. hvor kjøper man park lys dioder? halogenlyset er så ubergult.. har blå-ish nærlys og da ser p lyset rett og slett kjipt ut.. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 vel vil du ha blåe dioder så har bilextra dem, meeeen så var det det at disse blir ganske blå og egner seg ikke til parklys ivertfall... heller ikke lovlig og kjøre med.. meeeen vet at mekonomen har noen blålakkerte vanlige parklys pærer, men om de blir noe særlig blåere eller hvitere er jeg usikker på. Ikke prøvd dem selv... Ellers kan det jo være at du får blå lakkerte parklyspærer på biltema, trodde selv at de var blå de jeg kjøpte men var visst grønne, men dem lyste skikkelig grønt også... men dem ligger nå i handskerommet å gror da jeg ikke har noe bruk for dem :P Hvite dioder vet jeg ikke hvor man kan få tak i... gjerne bilextra har det også ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg