Gå til innhold

Trenger info om V70

Ranger emnet

svein p

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøpe oss V70 i Prisklassen 100-160k, spørs litt på hva vi får igjen for Peugeoten(nylig kræsjet). Ser at de fleste i vår prisklasse har gått over 200k km og at det sikkert blir en 98-01 modell.

Har lest at automatgiret er dårlig på de. Ser at de fleste er levert med bensinmotor, er det stor forskjell på forbruket mellom diesel og bensin? Kjører vel mellom 20-25k i året, så forbruket har litt å si. Hvordan er deleprisene? Noen andre tips man bør tenke på når det gjelder V70?

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å kjøpe oss V70 i Prisklassen 100-160k, spørs litt på hva vi får igjen for Peugeoten(nylig kræsjet). Ser at de fleste i vår prisklasse har gått over 200k km og at det sikkert blir en 98-01 modell.

Har lest at automatgiret er dårlig på de. Ser at de fleste er levert med bensinmotor, er det stor forskjell på forbruket mellom diesel og bensin? Kjører vel mellom 20-25k i året, så forbruket har litt å si. Hvordan er deleprisene? Noen andre tips man bør tenke på når det gjelder V70?

Om det blir en V70 01< så er vel de første med diesel Wolkswagen-diesel. Tror denne bør unngås. Volvo lagde ikke diesel enda da.

200KKm treger ikke være noe problem. Det er en grunn til at disse bilene går lenge som drosjer.

Sikkerhetsmessig bør du opp på 01<.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir en V70 01< så er vel de første med diesel Wolkswagen-diesel. Tror denne bør unngås. Volvo lagde ikke diesel enda da.

200KKm treger ikke være noe problem. Det er en grunn til at disse bilene går lenge som drosjer.

Sikkerhetsmessig bør du opp på 01<.

hva mener du med sikkerhetsmessig opp til 01

jeg har en volvo v70 stv turbo med automat 98-97 mod

hadde en liten feil nå men det var kunn batteriet som kødda

ellers så har det vert lite tull med bilen i alle år

litt slitedeler må man regne med...

den har 280 000 på telleren nå og går som bare det

98 volvo v70 t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Vet jeg svarer sent her. Men skriver dersom det er noen som har interesse av det.

Jeg har kjøpt meg V70, og undersøkte godt rundt Bensin eller Diesel. Det viste seg at 240 000 servicen koster 13 700 på diesel, med registerreimskifte, og 9 700 på bensin, med registerreimskifte.

Det klarer en ikke kjøre inn igjen med diesel!

Jeg har selv kjøpt meg en bensiner;)

Volvo V70 2.5 1999 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Broom.no sin bruktbilguide:

Den vanligste feilen er slakk i endeledd og lenkarmer. Dette er en gjengangerfeil, selv på biler med lav kilometerstand. Bremseskivene, særlig de bak, er en annen gjenganger. Det samme er feil med sentrallåsen. På noen biler har det vært oljelekkasje mellom motor og girkasse, og dette kan bli dyrt å fikse, da motoren ofte må tas ut for reparasjon. En feil som derimot ikke lar seg reparere, er ujevn varmefordeling på høyre og venstre side. Dette er visstnok et softwareproblem, men Volvo har ingen ny og bedre løsning på dette.

Jeg hadde en 00 V70 som gikk fra 149000km til 217000 uten særlige problemer. Byttet slitedeler og aircondition-pumpe. Ellers bærre lekkert. Svettet visst fra automat, men merket ikke noe nedgang i olja på den tiden jeg hadde den.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider