Gå til innhold

Bilauksjon

Ranger emnet

JOA83

Anbefalte innlegg

Hej, nu har ni en (till) svensk på ert forum!

Jag undrar var man kan köpa bil på auktion. Jag har hittat oslobilauksjon.no, stadssalg.no, qxl.no (få bilar) och leaseplan.no.

Finns det andra sidor, där privatpersoner inte kan sälja utan bara från "kronofogden", etater, finanseselskap och liknande?

/ Joseph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diverse erfaringer etter å ha tittet på slike biler i en årrekke.

Min erfaring med biler fra Crifo: dette er inkassobiler. Det vil si at folk ikke har klart å betale for seg, så har de blitt tvangsinndrevet. Det tar svært lang tid før dette skjer, 6mnd-12mnd. Du kan selv tenke deg hvordan disse bilene er holdt og tatt vare på - det er null vedlikehold, de har gjerne blitt kjørt tomme for olje, interiøret er ramponert osv.

Vanlige beskrivelser på biler jeg har fått faxet tilstandsrapport fra Crifo på er typ: "vannlekkasje bakluke. Store muggskader. Motor har vært kjørt tom for olje. Girkasse tom for olje. Lakk trenger flikking. Frontrute bør byttes. Utslitte dekk", det er nær sagt ingen ende på hvor dårlige disse bilene er.

Jeg har også bydd på biler de har solgt, og har inntrykk av at budgivningsprosessen er uoversiktlig for å si det pent. Jeg lurer rett og slett på om de dikter opp bud.

Jeg har også vært på en del bilauksjoner hos http://www.oslobilauksjon.no - min erfaring med disse bilene er at de er noe bedre, men fortsatt jævlig dårlige. Mercedeser med oppspiste hjulbuer, volvoer som har blitt brukt av politiet og er fulle av bikkjehår, hull i taket og ramponert interiør, og så videre. Det er rett og slett mye dritt, enkelt og greit.

I tillegg er dette ikke spesielt mye billigere enn å kjøpe bil andre steder.

De opererer med salær osv som spiser opp en del penger. Så er det alltid fullt av oppkjøpere der som byr som bare rakkern. De kjøper gjerne 20 biler hver.

Alt i alt ville jeg nok bare ha gitt faen i å forsøke å kjøpe bil på denne måten.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat kjøpte merce på oslobilaksjon, fant ut at den hadde gått 50000 mer enn kmstand, og motor var kast. Det er min erfaring med auksjonsalg

kjøpte min på økern bilauksjon. 2 år sidencnå, og er kjempefornøyd den dag idag:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider