Gå til innhold

Starter men går bare i 5 sek før den stopper

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

Har fått noen problemer med bilen i det siste, den sto å gikk på tomgang her om dagen når jeg skulle måke snø av den, og når jeg skulle rygge ut så var den helt dau og stoppa.

Men da fikk jeg ikke starta den igjen, så skrudde ut pluggene og dem var våte som bare faen.

Jeg tørka av alle pluggene og da fyra den, så gikk motorn som den skulle i 5 sek eller noe så daua den igjen.

Da var pluggene våte som bare faen igjen.

Så har da skjønnt såppass som at motorn får alt for mye bensin.

Og da er spørsmålet mitt om det er noen andre som har hatt dette problemet før?

Lurer litt på om kanskje kaldstartdysa har hengt seg opp og gir bensin hele tia.

Eller kan det være noe annet som kan gjøre at dysene gir alt for mye bensin?

Tenkte jeg skulle ta å se om jeg fikk noen feilkoder i morra.

Det er foresten vanlig f motor det er snakk om her.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nok 99% sikkert at feilen din ligger i tempsensor til sprutet. Vil tippe du får en feilkode på den også. Jeg hadde samme problemet da jeg monterte min FK, den fyrte og gikk i noen sec. Så stoppet den. Prøvde jeg å starte da, så var det ikke sjans. Ventet jeg en god stund, så ville den fyre igjen, men stoppet.

Jeg ville prøvd å bytte den.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å sjekke feilkoder nå, fikk 1-1-1 på både bensin og tenning. Så da var det vist ikke noe feil.

Kan hende jeg får opp feil hvis jeg får starta den og den stopper!?

Nå gikk batteriet tomt for strøm så fikk ikke starta dritten, så får nesten prøve etterpå.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd litt igjen nå, fikk fyra den så vidt det var. Men får fortsatt ikke noe feilkoder.

Tenkte jeg skulle prøve å bytte vanntempsensorn, trudde jeg hadde en på den toppen som ligger her, men såklart så har en eller annen sokk tatt den da. så fikk ikke testa det heller.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel kjøpt den på mekonomen tror jeg. sikkert billigere enn på volvo

edit: Fant den, koster 395kr på mekonomen

Er bare det at jeg har sikkert 12stk på forskellige topper rundt omkring, men ingen av toppene ligger hos meg. Så er avhengig av bilen om jeg enten skal få henta den eller dratt på mekonomen.

Hadde vært greit å vite at det hadde vært den hvis jeg skal dra å hente en, så jeg ikke bytter den også står jeg her igjen med bil som ikke går.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel ikke opp feilkoder ved f.eks feil på btr, pluggledninger,plugger,fordelerlokk,coil osv osv... :) Verdt å sjekke hvertfall.

Men som sagt her,kan også være kjølevannstemp.giver.

Men da burde det kommet en feilkode.

Kan jo f.eks. være for høyt bensintrykk (btr) eller defekt pumpe som gir for lavt trykk og dermed ikke forstøver ikke dysene bensinen tilstrekkelig.

Brudd i pluggledning fra coil til fordeler osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten ta å nappe opp fuelrailen i morra og se hvor mye dysene gir og. om jeg får med meg en som kan hjelpe meg så kan jeg jo se om pluggene gnistrer som dem skal.

Lurer litt på om pumpa i tanken ikke får strøm, forje gang den ikke gjordet det så gikk bilen forde.

Kan vel heller ikke ha noe å si at jeg har 21et motor med org stemplene og 531 topp, og kjører vanlig f sprut på det?

Den har jo starta å gått en del, men er jo ikke kjempe høy komp.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg nesten sjekke den og da, har en mistanke om at den ikke går da bensinmåler har slutta å virke, så kabelene ned henger sikkert bare å henger sånn som dem gjore før jeg bytta den.

Hva om jeg dropper fødepumpa og bare monterer en 044 pumpe under bilen der den andre sitter, klarer den å suge fram bensina da?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er greit å sjekke det ut.

En pumpe under bilen som suger bensin fra tanken uten hjelp fra fødepumpe fungerer.

Men ville ikke gjort det på en 044 pumpe da den vil ha litt mat!

Kan få ustabilt trykk og for lite bensin på fullt pådrag med endel effekt i motoren.

Kjedelig å kanskje brenne hull i stempel pga. at man "sparte" inn på en fødepumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider