Gå til innhold

Litt hjelp:)

Ranger emnet


Dayton

Anbefalte innlegg

No har eg lurt ei stund på å kjøpe meg TT so lurer eg på et par ting som eg håper at dokke kan svare meg på:)?

 

Er det noe spessielt eg må sjå etter når eg skal kjøpe en TT?

Har den noe feil som går ijenn?

Noen som vet om det er vanskeleg å montere på ny front? ser at med ny front so blir den så mye råare:)

 

Er takknemlin for all info:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg lurt ei stund på å kjøpe meg TT so lurer eg på et par ting som eg håper at dokke kan svare meg på:)?

 

Er det noe spessielt eg må sjå etter når eg skal kjøpe en TT?

Har den noe feil som går ijenn?

Noen som vet om det er vanskeleg å montere på ny front? ser at med ny front so blir den så mye råare:)

 

Er takknemlin for all info:)

 

 

Det er et par ting du bør sjekke når du skal kjøpe TT. Det avhenger uansett hvilken modell du ser på og utstyrsnivå.

 

Sjekk om bilen har fått byttet eller utbedret feil med speedometerhuset. Dette har en tendens til å klikke i mange tilfeller hvertfall opp til 2001 modeller.

 

Om det er BOSE i bilen bør du også forhøre deg om problemer med spilleren. I mange tilfeller fungerer ikke volumknappen i alle nivåer å du kan ende opp med for høyt eller lavt lydnivå som spretter opp og ned. (veldig irriterende)

 

De tidligste TT'ene ble også tilbakekalt pga sikkerhet. De ble da etterutstyrt med hekkvinge, ESP (ikke alle fikk dette) og et vektlodd i bakenden. Sjekk at dette er utført, som regel er det det, men det bør foreligge papirer ett sted.

 

Ellers kan du som forrigemann sier, lese litt rundt på nettet om bilen. Jeg anbefaler http://www.wak-tt.com/ hvor du finner det meste om bilen og dens modifiseringer.

 

 

Når det gjelder ettermontering av singelframe front og passform avhenger dette av produsent. Mitt råd er å velge en som er kjent.. Jeg bruker Rieger sin og er veldig fornøyd med passform. Litt småjusteringer må du regne med uansett for å få det 100%

 

 

Håper dette var til litt hjelp, uansett lykke til med handel av det jeg betegner som den artigste bilen jeg har kjørt :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok enig i at det er en del å finne her på forumet om du søker på f eks "TT". ellers kommer du ikke til å angre. en utrolig bra og gøy bil. finnes mange nettsteder for deler så det skal ikke være vanskelig å få tak i til en grei pris. når det kommer til kmstand så vet du kanksje selv at VAG biler tåler en del, men selvfølgelig jo mindre den har kjørt desto bedre, sånn er det med hver bil. og jeg anbefaler en med quattro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har egentli lyst på en quattor men de er som regel en del dyrare, so er de tyngre også selfølgeleg, men går de like bra siden de er tyngre kontra at de har 4 x 4 ?

So lurte eg også på om ka som er forsjellen på en 1,8 med 180 hk og de som har 1,8 med 225 hk. er det same motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi TT er et makkverk av en bil. Elektronikk, instrumentpanel, sentrallås, hjullager, forhjulsoppheng. Hver dag = ny lyd.

 

Du får julekort og konfekt av Audi-verkstedet hvert år, det er det eneste positive jeg kan si. Tiden med gratis inngang på homsebarene er dessverre over.

 

66_-436349027.jpg

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi TT er et makkverk av en bil. Elektronikk, instrumentpanel, sentrallås, hjullager, forhjulsoppheng. Hver dag = ny lyd.

 

Du får julekort og konfekt av Audi-verkstedet hvert år, det er det eneste positive jeg kan si. Tiden med gratis inngang på homsebarene er dessverre over.

 

66_-436349027.jpg

 

 

Ingen hemmelighet at Audi tar seg godt betalt for sine tjenester. Men om man er en helt gjennomsnittlig bilinteressert så bør man klare å skifte bremser, filter, plugger og Olje selv.

Hva hjullager angår er jo dette en normal slitasjedel og kan også ha sammenheng med noe ufin kjøring.

Så alt i alt kunne den regningen du viser til vært en GOD del lavere. Man kan også velge alternative verksteder for den saks skyld.

 

Det med gratis Homsebarer kunne du vel spart deg for?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har egentli lyst på en quattor men de er som regel en del dyrare, so er de tyngre også selfølgeleg, men går de like bra siden de er tyngre kontra at de har 4 x 4 ?

So lurte eg også på om ka som er forsjellen på en 1,8 med 180 hk og de som har 1,8 med 225 hk. er det same motor?

 

 

Du må nesten finne ut hva som passer din bruk. Og hvorfor har du lyst på Quattro f.eks kontra FWD.

 

Qtr. veier 1395 mot FWD sine 1205. Det er en relativt "stor" forskjell men effekten i Qtr. er jo desto større så det tar den igjen. Om man ser på Toppfart er Quattro oppgitt til 243 km/t mot FWD sine 228 km/t. 0-100 er det ett sekund som skiller Quattro sine 6.4 og FWD sine 7.4 (Dette er alle fabrikktall)

 

Du kan forøvrig lese en gammel test på Dinside.no her..

 

http://www.dinside.no/11950/test-tt-roadster-her-kommer-guttemusikken

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ha tenkt quattro på grunn av veigrep, so at den ikke vil drage til sidene visst du ikke holder ratte godt nåkk og gir na samtideg, so ha eg tenkt på litt leking med den, men vet ikkje om det vil gå siden den er 60/40. Men du er fornøgd med FWD?

Takker for gode tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ha tenkt quattro på grunn av veigrep, so at den ikke vil drage til sidene visst du ikke holder ratte godt nåkk og gir na samtideg, so ha eg tenkt på litt leking med den, men vet ikkje om det vil gå siden den er 60/40. Men du er fornøgd med FWD?

Takker for gode tilbakemeldinger:)

 

 

Ingen tvil om at quattro vil sitte bedre enn FWD i mange tilfeller. Jeg synes dog at FWD har mer sportslige kjøreegenskaper... Hvertfall etter noen små oppdateringer i forstilling som polyroutan foringer og R32 stabstag.

 

Jeg er svært godt fornøyd med min FWD, men så skal det også nevnes at bilen min ikke kjøres på vinterstid. Dersom jeg gjorde det hadde jeg nok gått for Quattro :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi TT er et makkverk av en bil. Elektronikk, instrumentpanel, sentrallås, hjullager, forhjulsoppheng. Hver dag = ny lyd.

 

Du får julekort og konfekt av Audi-verkstedet hvert år, det er det eneste positive jeg kan si. Tiden med gratis inngang på homsebarene er dessverre over.

 

66_-436349027.jpg

 

ok dette er forum og greit å få si mening men ikke gå for langt!! av og til må du passe på hva du sier. at du har hatt en TT med sånne problemer betyr ikke at alle er det. i såfall gjør det deg til en dårlig bilkjenner, eier pg sier litt om deg selv. og ingen fornærmelser takk! har en TT selv og den er feilfri. om det dukker opp noe så fikser jeg det uten å legge masse drit på forumet. RESPEKT FOR BIL!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en quattro...det er STOOOR fordel om vinteren...veeeldig stor fordel. ellers synes jeg quattro`en går bedre og er mer stabil, føles ihvertfall sånn for meg. og ja det er samme motor i dem, bare forskjell i effekt. med chip så kjenner du STOR forskjell, det kan jeg love deg. er storfornøyd med min TT. det er en utrolig bra og gøy bil, angrer ikke litt engang...storfornøyd med kjøpet...det beste jeg har gjort ihvertfall. den bruker litt bensin men det er absolutt verdt det...og som alle andre biler....du må ta vare på den, så tar den vare på deg:)

Endret av Auto-Union^A6^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ja det er samme motor i dem, bare forskjell i effekt.

 

Må arrestere deg litt der kamerat for det stemmer ikke sånn helt annet enn i slagvolum og oppsett... :)

 

- 180 Hk utgaven kjører K03 Turbo og en intercooler

- 225 Hk utgaven kjører K04 Turbo og to intercooler

 

 

Så litt mer stæsj er det på den med 225, desto bedre å bygge videre på med andre ord :)

 

 

For ordens skyld.. Her er et 180Hk motorrom:

tt180enginewy6.jpg

 

Og her er et 225Hk motorrom:

tt225enginedz7.jpg

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår