Gå til innhold

Dempere 3bg, hjelp!

Ranger emnet

Acheron

Anbefalte innlegg

Hei. Har justerbart understell på bilen min nå, men jeg føler at den ikke er stiv nok bak, derfor tenkte jeg å montere noen "big time" stive dempere bak. Har satt på noen grove spacere bak på bilen, men når det blir litt folk i baksetet så tar den nedi dekket:( har hørt at noen er fornøyd med gule koni, men det hjelper lite når jeg ikke finner en plass de selger det. Håper noen kan hjelpe meg med dette:) btw, dette er en 02 3bg stv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desverre ikke stive dempere vil hjelpe så mye mot subbing, demperne har som oppgave å bremse fjørveien, men vil uansett legge seg ned, om det er bare en slik kjapp subb i humper så vil det kanskje hjelpe, men desverre så demper demperne som oftest i rebound, altså tilbake til utgangspungtet. Så stive dempere kan faktisk få deg til å subbe mer, da dempern holde igjen nede... Koni er piss spør du meg, eg hadde slike på min mx5, de gule coole så alle skulle ha en stund, de er meget slappe i bound, og slo rett i bunn, og strammet eg de, så holdt eg de bare bilen lengre nede i bunn, så en kjapp tur på en grusvei en mørk natt, så jobbet eg bare bilen ned i bunn for å holde den der.. Nå har eg noen japanske sportsdempere ifra tokyco, de er ganske stive i bound, og kan stramme rebound,med disse så kan eg kjøre kjappere over fartshumper enn de fleste enda den er senket en 40mm..

På passaten så har eg H&R coilovers. de er passe stive, og subber ikke med 8.5x19" felger. men de demperne bunner ofte, spess i fartshumper, men sikkert pga den er ganske lav..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en som satt puter på støtdemperne får å ungå subbing......:) kan jo prøve det..:) får kjøpt det på bilbutikkene

Ja funker utmerket det, om du kjøper noen i mykere poly gummi, så blir det ikke så hard bunning heller.. Kan fint bruke en extra bumstops, bare kappe til riktig lengde,

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo banke eller valse litt da, sjekk der det subber, og vals og banke der, Eg har valset på biler før, tok den enkle måten eg,, tok det når det var grisevarmt i sola, og hadde en plast klubbe, la denne klubba slik at den ruller mellom skjermen og dekket, skubbet bilen slik at denne rullet over der den subbet noenganger,, blir nesten så proff valsing da,

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

kjøp KW 3 justerbar senk, både høyde og stivhet, storfornøyd med settet jeg har. har senket bilen 5 cm forran og 4.5 cm bak nå på 3bg sedanen på vintern, er stiv som bare d, tar ikke nedi noen plasser og hær oppe er det DÅRLIGE veier. :)

- 2003 VW Passat TDI 4-motion

X 2003 VW Golf TDI 4-motion (RIP)

X 1999 Audi A4 1.6

X 1977 Opel Ascona B 1.9s

Lenke til kommentar
Del på andre sider