Buøyvolvo Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Hei.. Jeg lurrer på ca. hk i min b230fk, (bare for morro) -Org b230fk, 11 komp alle sylindere, -org 530 med A kam, -org hjerner. ikke chip. -org turbo, 0,5 ladetrykk (vett ikke om det er bra for motoren med orginale hjerner) -åpent luftfilter, -3" jt med en lydemper, Jeg tipper 150-170hk. Jeg ønsker og vite hva derre tror.. hilesen Kristoffer, Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 170-175hk.. husk at en FT har 165hk på 0,5bar og da med 2,25" eksos og t-kam. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Sikkert ikke noe mer enn 150 :) Det er jo bare å få handla seg viking ecomax chip da, Hvis du lader rundt 1 bar da så skal du vel ha noe rundt 200hk. Å lade 0.5 bar med org hjerne går fint, er jo samme hjerne som sitter i FT motorn, og den har vel 0.5 bars ladetrykk org. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 170-175hk..husk at en FT har 165hk på 0,5bar og da med 2,25" eksos og t-kam. 0,65 bar vel... Tipper 150 jeg også. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva med b230fk, A-kam i 530 topp, original turbo @ 1bar + BSR-bensinchip. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva med b230fk, A-kam i 530 topp, original turbo @ 1bar + BSR-bensinchip. 200 Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Min da, B21FK med 531 topp og vx kam, orginal turbo @ 1,3 bar med ecomax chip? 250hk? :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 og hva med min? B230ft Med 531 topp vx kam 16t turbo 1bars trykk og ecomax chip? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 og hva med min? B230ft Med 531 topp vx kam 16t turbo 1bars trykk og ecomax chip? så mye effekt som org. dysene rekker til, ca 220-230hk sikkert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 og hva med min? B230ft Med 531 topp vx kam 16t turbo 1bars trykk og ecomax chip? Ikke mer enn 170 :P Hvordan funker vx kammen sammen med turbo? bruker du justerbart kamdrev? :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 min b230at da? helt orginal med 0.8bars ladetrykk. plastcooler og orginalt turbo anlegg. så har jeg jo dompevetil som øker antall HK mye! Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 så mye effekt som org. dysene rekker til, ca 220-230hk sikkert... på org bensintrykk ja. Klarer nok å presse litt mer ut med en prog BTR tenker jeg. Men optimalt er det jo ikke Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 på org bensintrykk ja. Klarer nok å presse litt mer ut med en prog BTR tenker jeg. Men optimalt er det jo ikke Nå må vi jo ta utgangspunkt i de opplysningene som blir gitt ;) Hvordan takler egentlig lh2.4 progresssive bensintrykksregulatorer? Hvis noe er mappet for 1:1 så blir det jo sikkert show når man bruker 1:1,2 eller 1:1,4.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 nja...den er ikke sågla i den 1:1,4 nei. 1:1,2 takler den greit så vidt jeg har sett.. Men er passelig fintfølende på justeringa ja, fint lite mellom fusking og ren gange ja Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva slags BTR bryr innsprøytningssystemet seg neppe om. Åpningstiden i mapen er jo den samme uansett type btr. Men litt uttyning av dysene tåler motoren før den mistrives. Det er jo sef. langt fra optimalt og motoren vil jo gå fett på nesten hele registeret. Men det er det vel verdt når man gir full gass :D En bensinmotor tåler en god del mer bensin for mye før den begynner å fuske. Hvis alt av tenning og ellers er i orden da sef.! Man kan/skal vel også gå opp i LMM størrelse hvis man bytter dyser. Men det er vel i forbindelse med spesialchip a'la svensk tjuvtrim :) Husker ikke helt forholdet mellom areal på LMM og dysestørrelse. Men syns å huske at hvis man går opp f.eks. 30% i dysestørrelse så skal man ha en Lmm som har 30% større areal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.