Gå til innhold

Tippe hk b230fk.

Ranger emnet


Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg lurrer på ca. hk i min b230fk, (bare for morro)

 

-Org b230fk, 11 komp alle sylindere,

-org 530 med A kam,

-org hjerner. ikke chip.

-org turbo, 0,5 ladetrykk (vett ikke om det er bra for motoren med orginale hjerner)

-åpent luftfilter,

-3" jt med en lydemper,

 

Jeg tipper 150-170hk.

 

Jeg ønsker og vite hva derre tror..

 

hilesen Kristoffer,

OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert ikke noe mer enn 150 :)

 

Det er jo bare å få handla seg viking ecomax chip da, Hvis du lader rundt 1 bar da så skal du vel ha noe rundt 200hk.

 

Å lade 0.5 bar med org hjerne går fint, er jo samme hjerne som sitter i FT motorn, og den har vel 0.5 bars ladetrykk org.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på org bensintrykk ja. Klarer nok å presse litt mer ut med en prog BTR tenker jeg. Men optimalt er det jo ikke

 

Nå må vi jo ta utgangspunkt i de opplysningene som blir gitt ;) Hvordan takler egentlig lh2.4 progresssive bensintrykksregulatorer? Hvis noe er mappet for 1:1 så blir det jo sikkert show når man bruker 1:1,2 eller 1:1,4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags BTR bryr innsprøytningssystemet seg neppe om.

Åpningstiden i mapen er jo den samme uansett type btr.

 

Men litt uttyning av dysene tåler motoren før den mistrives.

Det er jo sef. langt fra optimalt og motoren vil jo gå fett på nesten hele registeret.

Men det er det vel verdt når man gir full gass :D

En bensinmotor tåler en god del mer bensin for mye før den begynner å fuske.

Hvis alt av tenning og ellers er i orden da sef.!

 

Man kan/skal vel også gå opp i LMM størrelse hvis man bytter dyser. Men det er vel i forbindelse med spesialchip a'la svensk tjuvtrim :)

Husker ikke helt forholdet mellom areal på LMM og dysestørrelse.

Men syns å huske at hvis man går opp f.eks. 30% i dysestørrelse så skal man ha en Lmm som har 30% større areal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår