Gå til innhold

Tippe hk b230fk.

Ranger emnet


Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke bensintrykket og regulatoren en del av innsprøytningssystemet?

 

det som ace her mener er vell egentli at sålenge trykket over dysa er lik, så har det ikke noe å si hvilken BTR man bruker...

sålenge trykket er LIKT...noe som jo blir forsjell med bruk av progressiv, kontra org....

 

missforså meg rett:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener trykket over dysene er helt urelevant for hvor mye bensin motoren får?

 

Nei, hadde du lest det jeg skrev så ser du tydelig at det står at den sef. vil få mere bensin ved å bruke en progressiv btr eller en linjær for den slags skyld.

Åpningstiden er sef. evig den samme i mapen,så sånn sett ser ikke ECU'n eller bryr seg for den slags skyld om at bensintrykket øker.

 

Mere trykk gir sef. mere bensin,så teit trodde jeg at ingen trodde andre var!! :)

 

Poenget er at det er en velkjent måte å tyne litt mere ut av org. dysene,ved å montere en justerbar btr som øker trykket enten 1:1 (linjær). Som gir en 1kg økning av bensintrykket ved 1bar trykkøkning. Eller en progressiv btr.

Så f.eks hvis man stiller inn en linjær justerbar btr på la oss si 3,5kg. grunntrykk på tomgang med vaakum innkoblet.(bare et eksempel)og lader 1,2bar så ender man opp på et bensintrykk a'la... Std. kam,topp og kompr. gir ca. 0,6bar vaakum på tomgang + 1,2bar= 1,8bar trykkøkning. altså 1,8kg økning av bensintrykk. 3,5kg+1,8=5,3kg. bensintrykk ved 1,2bar.

Eller en progressiv btr som gir enda høyere bensintrykk enn en linjær btr,alt etter hvilket forhold de er konstruert for. I begge tilfeller (linjær/progressiv btr)må man ha en bensinpumpe som er dimensjonert for jobben.

En progressiv er jo i grunn bedre på chippet std. sprut enn en linjær. siden man kan sett grunntrykket litt lavere og unngå alt for feit blanding på vaakum og litt opp.

 

Det som setter begrensningen er jo sef. hvor mye bensin motoren klarer å svelge unna før den begynner å fuske. Grovt forklart!

 

Så det funker å tjuvtrimme selv om det sef. er overlegent bedre med datasprut,store nok dyser og pumper. Og et fast bensintrykk rundt 4kg. Hvertfall en god del høyere en ladetrykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste av dere her kan se laaangt etter 250hk ivertfall.

 

hehehe sikter ikke så høyt nei. Har et lite håp om at jeg kanskje kan bikke 200. Skal snart skifte dyser til Bosch '968' og bygge om lmm til 3" pluss ny bensinstrykksregulator. Skal også skaffe meg MS II V3.0, er det muligheter for å bikke 250 gamp da?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår