Erik Braseth Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Hva slags BTR bryr innsprøytningssystemet seg neppe om.Åpningstiden i mapen er jo den samme uansett type btr. Så du mener trykket over dysene er helt urelevant for hvor mye bensin motoren får? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Så du mener trykket over dysene er helt urelevant for hvor mye bensin motoren får? Det er jo klart at blandingen blir en annen når dysene får høyere trykk med like lang åpningstid, som du her påpeker. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Nettopp, og da spiller det plutselig en rolle om bensintrykksregulatoren er lineær eller progressiv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Det colli mener er at mange liker å justere bensinmengden via innsprøytningssystemet, og ikke ved å manipulere bensintrykket.. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 og hva med min? B230ft Med 531 topp vx kam 16t turbo 1bars trykk og ecomax chip? de fleste av dere her kan se laaangt etter 250hk ivertfall. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Er ikke bensintrykket og regulatoren en del av innsprøytningssystemet? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Er ikke bensintrykket og regulatoren en del av innsprøytningssystemet? det som ace her mener er vell egentli at sålenge trykket over dysa er lik, så har det ikke noe å si hvilken BTR man bruker... sålenge trykket er LIKT...noe som jo blir forsjell med bruk av progressiv, kontra org.... missforså meg rett:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Så du mener trykket over dysene er helt urelevant for hvor mye bensin motoren får? Nei, hadde du lest det jeg skrev så ser du tydelig at det står at den sef. vil få mere bensin ved å bruke en progressiv btr eller en linjær for den slags skyld. Åpningstiden er sef. evig den samme i mapen,så sånn sett ser ikke ECU'n eller bryr seg for den slags skyld om at bensintrykket øker. Mere trykk gir sef. mere bensin,så teit trodde jeg at ingen trodde andre var!! :) Poenget er at det er en velkjent måte å tyne litt mere ut av org. dysene,ved å montere en justerbar btr som øker trykket enten 1:1 (linjær). Som gir en 1kg økning av bensintrykket ved 1bar trykkøkning. Eller en progressiv btr. Så f.eks hvis man stiller inn en linjær justerbar btr på la oss si 3,5kg. grunntrykk på tomgang med vaakum innkoblet.(bare et eksempel)og lader 1,2bar så ender man opp på et bensintrykk a'la... Std. kam,topp og kompr. gir ca. 0,6bar vaakum på tomgang + 1,2bar= 1,8bar trykkøkning. altså 1,8kg økning av bensintrykk. 3,5kg+1,8=5,3kg. bensintrykk ved 1,2bar. Eller en progressiv btr som gir enda høyere bensintrykk enn en linjær btr,alt etter hvilket forhold de er konstruert for. I begge tilfeller (linjær/progressiv btr)må man ha en bensinpumpe som er dimensjonert for jobben. En progressiv er jo i grunn bedre på chippet std. sprut enn en linjær. siden man kan sett grunntrykket litt lavere og unngå alt for feit blanding på vaakum og litt opp. Det som setter begrensningen er jo sef. hvor mye bensin motoren klarer å svelge unna før den begynner å fuske. Grovt forklart! Så det funker å tjuvtrimme selv om det sef. er overlegent bedre med datasprut,store nok dyser og pumper. Og et fast bensintrykk rundt 4kg. Hvertfall en god del høyere en ladetrykket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 min b230at da? helt orginal med 0.8bars ladetrykk. plastcooler og orginalt turbo anlegg.så har jeg jo dompevetil som øker antall HK mye! Dump øker ikke en dritt :P Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 min b230at da? helt orginal med 0.8bars ladetrykk. plastcooler og orginalt turbo anlegg.så har jeg jo dompevetil som øker antall HK mye! Håper du tuller ang. dumpventil :-) Vil anslå ca 170hk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Dump øker ikke en dritt :P joda, vekten av bilen øker :-P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 de fleste av dere her kan se laaangt etter 250hk ivertfall. hehehe sikter ikke så høyt nei. Har et lite håp om at jeg kanskje kan bikke 200. Skal snart skifte dyser til Bosch '968' og bygge om lmm til 3" pluss ny bensinstrykksregulator. Skal også skaffe meg MS II V3.0, er det muligheter for å bikke 250 gamp da? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Dump øker ikke en dritt :P tulla jo bare! :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Håper du tuller ang. dumpventil :-)Vil anslå ca 170hk. det var da volsomt! :D skal vist være 140 på 0.4bar.:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 joda, vekten av bilen øker :-P tror heller følelsen av mere HK øker :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.