Jørgen_Rana Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Det jeg mener med innsprøytningssystemet, er styringen av dysene. Ser jo nå hvor enkelt det var å misforstå dette :) Mente altså den elektriske delen av innsprutet, feks montere datasprut ;) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Ikke mer enn 170 :P Hvordan funker vx kammen sammen med turbo? bruker du justerbart kamdrev? :) 170 da gitt!! Syns kammen fungerer bra, har ikke skaffa justerbart kamdrev men det kommer etter hvert :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 det var da volsomt! :D skal vist være 140 på 0.4bar.:) b230at i org stand, yter vel 160hk med IC, så @0.8 bar, bør du jo ha økt litt i hp :-) Hvor safe det er med 0.8 bar på org b230a kompresjon, er jo en annen sak, samt du har jo ingen ting som bankesensor, m.m., men det funker vel, så fremt du kjører litt feit blanding (noe de fleste med A motor gjør uansett, hehe.) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 b230at i org stand, yter vel 160hk med IC, så @0.8 bar, bør du jo ha økt litt i hp :-) Hvor safe det er med 0.8 bar på org b230a kompresjon, er jo en annen sak, samt du har jo ingen ting som bankesensor, m.m., men det funker vel, så fremt du kjører litt feit blanding (noe de fleste med A motor gjør uansett, hehe.) motorn har orginalt r-sport kitt på seg. kjøpte delebil med denne motorn i. har lada 0.8 ganske lenge nå, men intercoolern sa til slutt bang. så nå blir det alucooler. men tror toppakningene er gåen. er jo dobbel... men har aldri hadd antydning til tenningsbank eller ulyder i motorn:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 motorn har orginalt r-sport kitt på seg. kjøpte delebil med denne motorn i. har lada 0.8 ganske lenge nå, men intercoolern sa til slutt bang. så nå blir det alucooler.men tror toppakningene er gåen. er jo dobbel... men har aldri hadd antydning til tenningsbank eller ulyder i motorn:) gammelt garasjemekkertriks :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Ja, noen 240er fikk b230at kit montert før de ble solgt, men det er fremdeles ikke en "original turbomotor" på samme måte som f.eks. b230ft/b230fk eller b21et, b19et, b21ft, etc. Det er en turbosats som ble påmontert, noen ganger også før salg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Ja, noen 240er fikk b230at kit montert før de ble solgt, men det er fremdeles ikke en "original turbomotor" på samme måte som f.eks. b230ft/b230fk eller b21et, b19et, b21ft, etc. Det er en turbosats som ble påmontert, noen ganger også før salg. det er jeg klar over. ville bare bevise at det ikke er no gammeldags garasjemekk:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Dobbel toppakning kom vel neppe originalt? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Dobbel toppakning kom vel neppe originalt? gammelt indianer garagetriks sikkert. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Ja, det DaButcher skrev også. Garasjemekkertriks for å få ned kompresjonen. :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Dobbel toppakning kom vel neppe originalt? vet jo ikke om det er dobbel på min motor. har ikke sjekka, bare regener med det. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 vet jo ikke om det er dobbel på min motor.har ikke sjekka, bare regener med det. Regne kan du gjøre med denne Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 syns denne fungere bedre Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 hehehe sikter ikke så høyt nei. Har et lite håp om at jeg kanskje kan bikke 200. Skal snart skifte dyser til Bosch '968' og bygge om lmm til 3" pluss ny bensinstrykksregulator. Skal også skaffe meg MS II V3.0, er det muligheter for å bikke 250 gamp da? trenger ikke lmm med ms, men ja noen dyser og større turbo så snakker vi! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.