TMB Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Har klart det uttroligste. Drivakselen hoppa ut på skoda'n, (splinten røyk) og drivakselen klare å vri drivknuta slik at tre kuler hoppet ut. Klarte å finne to av kulene, men den siste er vekk. Noen som veit om hvor en får tak i slike kuler. Knuta er nesten ny også, og har ikke råd til ei helt ny knute kun pga ei kule. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Kula er 15,85mm, og detta er så forpult irriterende. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Kan dra innom nermeste huggeri de har som regel gamle drivknuter liggende du sikkert kan plukke ut kuler på.. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 turboolsen skrev: bare og bite i det sure eplet og kjøpe ny;) blir ikke bra med brukte kuler osv vettu. forskjellig slitasje osv. +1 til denne. Ikke sett inn andre kuler enn den som var der. Hvis det er "typisk VAG" drivknute, så er det ikke store delen du trenger. Siden du sier tre kuler, så er dette indre ledd? Kan ikke huske å ha sett tripod koblinga som ytre ledd noen gang.... Og når vi først har en moralpreken på gang, så skal kulene strengt tatt ikke bytte plass. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 EliteCorrado skrev: +1 til denne. Ikke sett inn andre kuler enn den som var der. Hvis det er "typisk VAG" drivknute, så er det ikke store delen du trenger. Siden du sier tre kuler, så er dette indre ledd? Kan ikke huske å ha sett tripod koblinga som ytre ledd noen gang.... Og når vi først har en moralpreken på gang, så skal kulene strengt tatt ikke bytte plass. Jeg vil bare si at jeg er helt enig me dere her.. Jeg tenkte bare han kunne gjøre dette om det var for midlertidig nødløsning.. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 jeg har en driv knute liggende til vw passat 3b(vet ikke om de passer om hverandre?). Er bare påmontert og brukt i 1 dag. Det visste seg at det ikke var noe feil med den gamle driv knuta mi, så jeg skrudde av den nye og satte på den gamle for å få tilbake pengene, men ettersom den nye hadde blitt brukt så ville de ikke gi meg pengene tilbake. Så nå har jeg en drivknute til overs. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 En putter ikke noe som helst på plass av kuler som detter ut av en drivknute verken som en nødløsning eller permanent løsning. En går og kjøper en ny drivknute som ikke koster så mye heller og setter denne på, og så er alt godt. Det høres kanskje helt utrolig ut, men det er en grunn til at kula datt ut. Hvorfor i all verden bruke tid på å lappe sammen et lager som er ødelagt! Blir som å ta paracet for å kurere kreft. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg