Gå til innhold

Kicker eller Rockford?

Ranger emnet

Kvilt

Anbefalte innlegg

Ja, da har det seg slik at jeg skal begynne å bestille anlegg til bilen snart. BMW e36 cabriolet.

Valget står mellom Kicker og RF. Dette vil da gjelde:

4 x 5.25"

2 x 10" eller 1 x 12". hva er best i en cab?

en 4.kanalers forsterker

en mono forsterker

Fra kicker:

Kicker KS525 5-1/4" 2-veis

Kicker L7 10”

Kicker ZX650.4

Kicker ZX1500.1

Fra RF:

Rockford Fosgate P152S

Rockford Fosgate Power T110D2

Rockford Fosgate Power T400-4

Rockford Fosgate Power T1500-1BD

Slenger med en 5.25" fra pioneer som jeg har hørt spille bra:

Pioneer TS-A130Ci

Hva ville dere gått for her? Takker for alle svar :)

Edit: Lurer også på hvordan jeg skall bygge kassen, for å få mest lyd inn i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker rf,så jeg har tatt rf pakken.

men både kicker og rf er veldig overpriset,så du får nok mere anlegg for pengene vist du velger noe annet enn disse merkene.

kjør deg en tur inn til trondheim og til plaethifi,de har endel godsaker på lager:)

http://www.planethifi.no/catalog/index.php

Jeg kommer ikke til å handle dette i Norge. Så det vil bli en god del billigere en med norske priser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kicker eller rockford?? er du kun ute etter masse heftig bråkete bass?? Spiller det ingen rolle om det ikke spiller noe fint??

Men, hvis det bare fantes kicker og Rf, så hadde jeg valgt RF...

Jeg synes ikke det er så værst lyd i disse jeg:) RF er vel hakke bedre på lydkvalitet, men det er mer trøkk i kicker sine subber.

Jeg vil ha så mye bass som mulig ettersom det skal stå i en cab, og det er vanskelig nok å få bassen inn i coupen.

Jeg har tenkt på Pioneer til 5.25" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke forhandlere tenker du da på?:)

Vet at bilradiospesialisten selger RF. Men ellers vet jeg ikke om så mange.

Det er en grunn til at færre og færre selger RF.

Ja du sparer penger på å ta det inn fra utlandet, men tror nok du kunne funnet deg ett annet merke som du hadde blitt like fornøyd med her til lands til en meget god pris.

Det er utrolig hvor mye merkefaktor det fortsatt er i bransjen.

Vi utførte nylig en lyttetest (som pågår enda)

Mellom ett kjent merke og ett ukjent merke. Prisen på det ene settet var 3000,- (komponentsett) andre settet 1000,-(coax)

De som kunne SE høyttalerene spille mente de dyre spillte best. (2 har gjort dette, og er ikke regnet i blindtesten)

Og på blindtesten hvor ingen kunne se høyttalerene så valgte altså 12 av 13 det billigste settet som en klar vinner uten tvil.

Det ble brukt samme cd-spiller, samme kasse, samme sang.

Det er klart at det vil være noe annet i en bil, men likevel var forskjellen såpass stor at vi velger å tro at de fleste hadde valgt det samme i en bil.

Og til helgen skal vi kjøre samme lyttetest på 2-3 dommere fra EMMA, så får vi jo se hva de velger.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at færre og færre selger RF.

Ja du sparer penger på å ta det inn fra utlandet, men tror nok du kunne funnet deg ett annet merke som du hadde blitt like fornøyd med her til lands til en meget god pris.

Det er utrolig hvor mye merkefaktor det fortsatt er i bransjen.

Vi utførte nylig en lyttetest (som pågår enda)

Mellom ett kjent merke og ett ukjent merke. Prisen på det ene settet var 3000,- (komponentsett) andre settet 1000,-(coax)

De som kunne SE høyttalerene spille mente de dyre spillte best. (2 har gjort dette, og er ikke regnet i blindtesten)

Og på blindtesten hvor ingen kunne se høyttalerene så valgte altså 12 av 13 det billigste settet som en klar vinner uten tvil.

Det ble brukt samme cd-spiller, samme kasse, samme sang.

Det er klart at det vil være noe annet i en bil, men likevel var forskjellen såpass stor at vi velger å tro at de fleste hadde valgt det samme i en bil.

Og til helgen skal vi kjøre samme lyttetest på 2-3 dommere fra EMMA, så får vi jo se hva de velger.

Jeg er egentlig ikke så veldig overasket over resultatet på den testen.

Men er jeg ikke så merkebevist egentlig. Men det jeg har hørt av RF og kicker synes jeg er bra.

Men bare kom med andre innspill hvis du har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ute i bilen for å sjekke størrelsen på høytalerne som er der. Jeg trodde de ved baksetene var 5.25", men det viser seg at de bare er 10cm.

Noen som vet om det går an å sette inn 5.25" bare ved å lage hullene litt større?

høytalerne foran var enda mindre igjen. så der vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider