Gå til innhold

Kicker eller Rockford?

Ranger emnet

Kvilt

Anbefalte innlegg

Da var jeg ute i bilen for å sjekke størrelsen på høytalerne som er der. Jeg trodde de ved baksetene var 5.25", men det viser seg at de bare er 10cm.

Noen som vet om det går an å sette inn 5.25" bare ved å lage hullene litt større?

høytalerne foran var enda mindre igjen. så der vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Du skal vel ha 5,25" framme!? Sjekk ved sparkepanelet. (nede ved beina)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har liten erfaring med nyere RF og Kicker produkter, men jeg tror nok disse merkenes storhets tid er over.

Mine anbefalinger er som følgene:

Foran: Morel Integra Ovation XO 4

Bak: Morel Tempo 4 Coax (eventuellt ikke noe)

Sub: http://www.edesignaudio.com/product_info.php?cPath=1_21&products_id=784 Eller som nevnt tidligere en Seas 12"

Sløyfer du bakhøytaleren kan du feks drive hele systemet med en god 4 kanaler med innebygget delefilter, der feks front høytalerne drives med 2 kanaler og en 4 ohms sub drives av de 2 andre brokoblet.

Om denne er god, kan jeg ikke utale meg om, men mange ser ut til å like Dynabel, og til denne prisen er det neppe noen stor risiko å ta http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm

Å koste på seg en 1000W subforsterker om en bare skal kjøre med

4" eller 5,25" front høytalere anser jeg som litt vel overdrevet.

Men om du klarer å få inn 1-2 6,5" midbasser på hver side i tillegg til 4" foran, da kan det ha mer for seg.

Photo-0103.jpg

1 stk diskant, 2 stk 4" mellomtoner og 2 stk 6,5" mellombasser per side. samtlige av Macrom`s "Made by Morel UK" serie

50 Wrms på diskanten, 100 Wrms på mellomtonene, 200 Wrms på midbassene (fra en RF 400x4 og en RF 200x2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg har liten erfaring med nyere RF og Kicker produkter, men jeg tror nok disse merkenes storhets tid er over.

Mine anbefalinger er som følgene:

Foran: Morel Integra Ovation XO 4

Bak: Morel Tempo 4 Coax (eventuellt ikke noe)

Sub: http://www.edesignaudio.com/product_info.php?cPath=1_21&products_id=784 Eller som nevnt tidligere en Seas 12"

Sløyfer du bakhøytaleren kan du feks drive hele systemet med en god 4 kanaler med innebygget delefilter, der feks front høytalerne drives med 2 kanaler og en 4 ohms sub drives av de 2 andre brokoblet.

Om denne er god, kan jeg ikke utale meg om, men mange ser ut til å like Dynabel, og til denne prisen er det neppe noen stor risiko å ta http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm

Å koste på seg en 1000W subforsterker om en bare skal kjøre med

4" eller 5,25" front høytalere anser jeg som litt vel overdrevet.

Men om du klarer å få inn 1-2 6,5" midbasser på hver side i tillegg til 4" foran, da kan det ha mer for seg.

Photo-0103.jpg

1 stk diskant, 2 stk 4" mellomtoner og 2 stk 6,5" mellombasser per side. samtlige av Macrom`s "Made by Morel UK" serie

50 Wrms på diskanten, 100 Wrms på mellomtonene, 200 Wrms på midbassene (fra en RF 400x4 og en RF 200x2)

skal ikke handle en forsterker på 1000 watt til å drive diskantene. Den er på 4 x 100 watt og skal drive 2 x 5,25" og 2 x 4" :) det er da vel ikke så overdrivet?

Det med bassene i frontdøra så jo kult ut det. Men tror ikke jeg skal begynne med noe så komplisert med det første:p

må først se om jeg klarer å bygge en kasse til bagasjerommet.

Noen som vet om det vil bli bedre basslyd inne i bilen hvis jeg har bassrefleksrøret ut gjennom skiposen til bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider