Gå til innhold

Koble subkasse via forsterker til cd spiller.

Ranger emnet

marhaus2k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en basskasse på 2x10" 800w som ikke har felles uttak. Så har jeg en 4kanals 1000w forsterker. Dette skulle jeg har koblet opp til cd spilleren. Har nettopp hvert ute og trukket ledninger gjennom hele faen bilen. Men virka som enten forsterkeren eller suben ikke fikk nok strøm. vis jeg kom for høyt på volumet stoppet hele anlegget og spille...

En forklaring på hva jeg har gjort nå.

Koblet opp forsterkeren med - som jording fra batteriet til karosseri og + til forsterker via sikringsholder(30amp). REM(remote) fra forsterker til strømmen på cd spilleren. jording fra forsterker til karosseri. Så brukte jeg brokoblingen og koblet følgende: kabel fra begge uttak i sub inn til forsterker, kabel begge uttak i forsterker via ledninger som er brukt til vanlige høytallere bak og frem til cd spiller.

Noe må være helt på tryne for min 4x50w mosfet cd spiller klarer bassene helt fint til volum 40, mens når jeg hadde forsterkeren kom jeg bare til 30..

KAN NOEN PLEASE HJELPE MEG!!!!!!

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar litt bedre korleis du koblet bassene til forsterkeren. Du koblet vel ikkje bassene sammen? Eg rekner at du kan brukoble 2 kanaler på forsterkeren og koble til 1 sub. So brukobler du dei 2 andre forsterkerkanalene og kobler dette til den andre subben. Dette avhenger litt av motstanden til subbene og kor langt ned du kan laste forsterkeren.

EDIT: Har du brukoblet forsterkeren og parallellkoblet bassene?Det takler sikkert ikkje forsterkeren din! Gi litt info om forsterker og bassene.

Har høgtalere framme og bak tilkoblet dei 2 andre forsterkerkanalene. Er ikje sikkert at forsterkeren liker dette heller! Det avhenger av motstanden på høgtalerene. Info om høgtalerene trengs!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis det holder med 30amp sikkring til forsterkeren, så leverer den maks 400watt, minus varmetap åsså videre, fordelt på 4 kanaler, så det sier seg selv at den forsterkeren ikke egner seg til sub...

Dette høres ut som noe alla netthandelen, pluss at du har koblet dette med for lav motstand, så forsterkeren kutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis det holder med 30amp sikkring til forsterkeren, så leverer den maks 400watt, minus varmetap åsså videre, fordelt på 4 kanaler, så det sier seg selv at den forsterkeren ikke egner seg til sub...

Dette høres ut som noe alla netthandelen, pluss at du har koblet dette med for lav motstand, så forsterkeren kutter ;)

Hvordan få høyere motstand da?

et en 30amp mellom batteri og forsterker. pluss 2x40amp i forsterkeren...

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jo sikkringen mellom batt og forsterker ryke rimelig fort.

Du bør ha minst 80amp der da ;)

For det første: har du ikke signalkabler mellom spiller og forsterker??

2: Hvis du på død og liv skal bruke den forsterkeren, så kan du brokoble den til 2kanaler, og koble en sub på hver kanal... Dette kan dog skape problemer, da du ikke klarer å justere begge utgangene helt 100% likt ;)

Mitt forslag blir å skaffe en egnet forsterker til sub, en monoforsterker ;)

Hvis du skriver HVILKE 10" du har, og HVILKEN forsterker, så blir det enklere å se hvilke muligheter du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider