Gå til innhold

Bytte av støtdempere på Legacy

Ranger emnet

tkaasa

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette??

Har en Subaru Legacy 98 modell som jeg trenger å bytte alle fire dempere på. Dette er dempere med nivåregulering (luft-styrt) og har blitt anbefalt å bytte alle til "vanlige" dempere uten mulighet for heising/senking av bilen. Problemet er at det virker som det er umulig å få tak i alle nødvendige deler uoriginalt. Kan få kjøpt dempere + fjærbein på Bilextra, men ifølge en mekaniker jeg har snakket med så er det vanskelig å oppdrive de resterende delene (var visstnok noen deler som skal sitte oppå demperne).

Jeg har ikke store erfaringen med å fikse ting på bilen på egenhånd, og ville virkelig satt pris på all mulig hjelp her.

Mulighet for å importere dette noe sted, eller om noen selger hele sett?? Har sjekket omtrent samtlige bilopphoggerier i landet, men ikke å oppdrive brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede ringt til to subaru-verksteder i nærheten men ingen gidder å ta jobben med å bestille nødvendige deler til meg. Virker som det er totalt uinteressant så lenge de ikke skal bytte de for meg og jeg skal gjøre det selv.

Får prøve på nytt i dag et annet sted, om jeg så må ringe landet rundt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte 2 bakdempere fra subaru på strømmen. det gikk helt fint :D men bare ring rundt å hør så finner du sikkert noen som bestiler deler til deg ;)men er ikke noe problem å bytte dempere på den bilen. må bare dra sammen fjæra med en fjærklemme så er det bare å skru av hele fjærbeinet. så skru fjærklemma sammen såpas så du ser den blir løs. skru av den store muteren på toppen av demperen. ta av fjær sett på ny skru fast å gjør alt på samme måte som når du tok av;)

golf 3 tdk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med å få Subaru forhandlerne til å bestille opp og bytte deler. Grong Bilservice har en service av de sjeldne. Men; det er dyrt. Hadde en Legacy 1991 med luftdempere som begynte å hangle, fant da denne siden: http://www.strutmasters.com/catalog.php?cat=56 - hvor du antakelig får alt du trenger av deler for rundt 8000 inkludert avgifter og frakt.

Selv rakk jeg ikke å få bestilt det før automatkassa tok kveld, men det ser absolutt ut som et seriøst foretak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider