Gå til innhold

er dette noe bra senkesett?

Ranger emnet

williboy

Anbefalte innlegg

har ikke problem med at mine stopper i bunn jeg.. har ikke senka sååå mye da men er brukbart stivt ja... mn ikke noe bunnstopp nei...det blir jo mere trykk i sylinderen jo lengre ned dempern er neddiså forklarer seg selv.. om den bunner så er det for att demperen lekker. H&R som bunner ja... mener å huske at alle som har brukt mer enn 7000 på sine sett mener at billige "jallasett" til 3000 ikke er noe å ha fordi at det er dårlig kvalitet men når noen bunner med H&R så tror jeg ikke at folk skal snakke så høyt om at billig er drit:P hehe... som sagt.. fornøyd med Ta-technix å hadd d snart i 1 år nå så...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke sitte så fælt da.. vet eneste at det kommer fint sand mellom mutter og demper som gjør at det setter seg godt fast... bare å spraye på noe guffe å bruke trykkluft så kommer den:P hehe...er galvanisert så skal ikke rustefast... men kan jo seff være forskjellig fra bil til bil evnt sett til sett da men... lykke til med kjøpet værtfall..

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått senkesettet mitt..

jeg har et spm angående 4 hjulskontroll.

mann må vell ha det etter bilen er senket..

men må jeg ha 4 hjulskontroll hvær gang jeg skal senke eller heve bilen?? får å slippe slitarsje av dekkan

passat 1,8t 3b i eie

bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke sitte så fælt da.. vet eneste at det kommer fint sand mellom mutter og demper som gjør at det setter seg godt fast... bare å spraye på noe guffe å bruke trykkluft så kommer den:P hehe...er galvanisert så skal ikke rustefast... men kan jo seff være forskjellig fra bil til bil evnt sett til sett da men... lykke til med kjøpet værtfall..

Ja, gjengene er galva og justeringsmutteren er i aluminium! Demperen sitter utsatt til for all slags søle, sand, snø, steinsprut osv, og den galven holder ikke lenge. Som nevnt tidligere så går det greit å justere på disse hvis man påfører godt med kopperpasta e.l, men uten dette så vil det sette seg godt. Jeg "glemte" å smøre inn en av demperene, og den sitter som limt. Med justeringsmuttere i aluminium, så er det fort gjort å dra det i stykker. Så jeg anbefaler å sette gjengene inn med et smørestoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke ahtt 4hjulskontroll på min å den sliter kun dekk på innsiden på bakdekka.. men det har jo med at jeg har stiv aksling bak å hjula får en annen spissing ved senking,... bakhjula kan ikke justers på min, kun fram som kan justeres..

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Kan være greit med 4-hjulskontroll, så slipper du at du kjører med feil spissing/camber slik at dekka slites. Koster vel rundt en tusenlapp, alt etter hvilket verksted. De fleste bilverksteder tar kontroll, vil jeg tro. Hør med ditt lokale, men merkeverksteder er som regel dyrere.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider