Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet

Sehen

Anbefalte innlegg

Har fått gjort noe i dag, blant annet prøvemontert fronten. Blir noen småjusteringer før allt stemmer. Blant annet justering av støtfangerbjelke da fangeren kom litt høyt opp på høyre side.

Allt er montert i motorrom som dere ser, men har ikke fått start på den enda, da den krangler litt med motorsperren.

Her er litt bilder hvor lav bilen blir med spoiler, og hvor godt grillen står i stil med resten. Dårlige bilder siden bilen står i carporten. (får den ikke ut enda)

Men fornøyd så langt:D:D:D:D

13082009058.jpg

13082009059.jpg

13082009057.jpg

Kommer mer bilder og info når jag får start på bilen og får den ut av carporten:)

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nice :)

Takker:D

Ser ikke så fin utvendig enda, men det kommer vel fram på bildene når jeg får start, og kjørt den ut:)

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut:) Gjort noke spesielt med grillen? Har aldri likt den men på dei bilda der såg den fet ut

Takk:D

Bare byttet netting i grillen. Litt tettere en mattig sin.

Du har aldri likt den sier du,kanskje den passer bedre på svart bil med svart lykter og spoiler? Det er de små detaljene som sammen kan utrette mye med utseende på bilen:)

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg start på bilen. Hadde fått feil plugg fra blomdal, men de sendt en ny til rette årsmodellen med brev, så jeg hadde den i dag. To timer med skjema lesing, så var det bare å gå ut og starte. Har igjen å strekke ledninger på en ordentlig måte og lodde de. Måtte koble dem rett fra startsperremodulen til hjernen, pluss noe strøm og jording.

Så i morgen er det å lufte clutchen og sette på siste eksosanlegg fra kat og bak.

Fy fan det var deilig å høre sekseren i gang:D :crazysant:

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ellt montert og festet.

Fikk loddet alle ledninger i dag,luftet clutchen og montert eksosanlegg.

Måtte selvfølgelig prøve den:crazysant:

Gikk som fan. laget 2 svarte spor i 1 og 2 gir, så ut som noen hadde bremset i fylla:D:D:D

Men det var jo bare gamle piggfrie vinterdekk på den....

To feil kom fram på prøvekjøringa, og det var lyset framme høyre side, der innmaten var slarkete og pluggen til det elektriske for lykten var gåen inni???? Satte in originallyktene, skal snakke med tore om han har en ny liggende. Det er jo 3 år siden de ble satt inn. Merke depo svarte linselykter seff.

Den andre feilen var at speedometeret ikke funket, men det er jo en smal sak bare man får lest litt el.skjema

Her er noen bilder av doningen med org lykter og prøvemontering av spoilerleppe. Sideskjørt blir vel bestillt i neste uke regner jeg med:D Må lakkeres og limes før det blir for kaldt ute.

17082009519.jpg

17082009521.jpg

17082009524.jpg

Har skjedd endel siden dette bildet var tatt, men ting tar tid:D

DSC00589.jpg

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! :D

Ser svært bra ut dette, har du planer om nye sideskjørt og bakfanger og eller? :)

Takker for det:)

Sideskjørtene blir bestillt neste uke, og bakfanger blir B2

Bilde av skjørta:D

Opelskjrt.jpg

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringer i orden. Må forske litt mer:(

Var å hentet den svarte rustfrie døren i dag, så var den fan meg til en stv. Enda det sto på pakkseddelen at det var til en sedan:(:(:(:(:(

Skal ta pause noen dager før jeg eksploderer.....

Og spedo fungerer fremdeles ikke.

Nå er jeg lei.............

Selges til høystbydende...........

Motor 2.5V6 gått bare 90.000 km. Rustfritt karosseri, CD dørsider med 4x el vinduer og AC. Gule KOni rundt om, helt nye bak, allt av bremser byttet bak, se tidligere i tråden. 40mm senk fra Cobra suspension. Polyforinger bak og justerbart Camberkitt bak. Allt nytt i forstilling og gummi/lager i fjærben.

Så understell er som nytt.

Det som trengs er to nye bakdører og lakk på dører og en framskjerm. Bilen starter å går som en kule, og 30000km til register skifte. Nytt registerkitt følger med. ny bensinpumpe følger med. Tatt fra min gamle stv. nesten 1,5 år gammel. Helt nytt originalt eksosanlegg er også montert, koster ca 5000,- på opel. To fangere og en frontspoiler gjør at man kan ha en vinterfanger liggende til snørike dager....

Det enkleste er vel å bytte til 95 mod ledningsnett i dashbord til v6 med original startsperre. Følger med masse deler, blant annet abs pumpe med TC, ok topper. Kostet på en masse penger, for mye.damndamndamndamndamndamndamndamn

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for å bestille nytt ledningsnett til 95GL V6. Byttet abs pumpen i dag for å se om jeg fikk spedometer til å funke, men bare dritt og ingenting.

Skal til sveising av hjulbrønn i neste uke, så blir det 4 hjulskontroll. Montering av nytt ledningsnett, og godkjenning.

hvis det ikke kommer inn seriøse bud på prosjektet da.....

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke gi opp nå? fin høyde på bilen!! :) perfekt

Takker, det ble akkurat passe høyde på den, men den vil jo bli litt lavere når jeg får interiøret og srøyinsulasjon inn i bilen, da dette veier litt. Kjørte meg en tur med den, og den sitter som klistret på veien.

Skal ikke gi opp, må bare ta pause noen dager, og vente på ledningsnett blant annet. Når jeg får byttet dette tror jeg allt vil fungere. Byttet ABS pumpe i dag så hjernen har rette pumpen med TC, da dette ligger i ledningsnettetjeg skal ha.

PS

Får beskjed om lappen på tirsdag:D

får se hvordan det går................

På ALKOHOL (E85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider