Gå til innhold

Ny Bomring i Trondheim

Ranger emnet

Laggis

Anbefalte innlegg

Vi som bor og lever i Norge kan ikke gjøre noe annet en å flytte bort fra landet vårt.. hvorfor? jo for vi har politikkere som ikke klarer å holde hva de lover, bryter løftene tvert de har makt i fingrene.

Jeg håper at noen ønsker å ta handling! Kan bli med på å organisere en demostrasjon i Trondheim. men en lands dekkende må vi få til om ikke hører ikke lederne av de forskjellige partiene.

Vet at de ønsker å forbedre miljø osv. men nå må vi som bor i dette landet sette ned foten! dette går ikke mer... ønsker de å gjøre det bedre for folk flest må de slutte å gamble bort olje milliardene på børsen og faktisk bruke noen av de..

vi betaler nokk avgift på bil for at veinettet skal holdes vedlike. de drar inn milliarder på veiavgift, bensin og disel.. koster vel egentlig 3 kr literen for disel og bensin egentlig.. så vi betaler 7 kr i avgifter om prisen er 10 kr. nå skal de legge på 3 kr til i trondheim.. Hvorfor finner vi oss i dette??? det er avgifter på reservedeler og!

Bil er dyrt ja. men det må finnes ei grense et sted!

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar inn milliarder i alle mulige slags avgifter, absolutt. Og vi betaler milliarder i skatt, absolutt.

Men, nå er det jo ikke meningen at skattepengene våre skal gå KUN til vei heller, det er plenty med andre ting å bruke pengene på også..husk det.

BOMavgifter og veiavgift og sånt er noe annet ja.

Men, dere glemmer kanskje litt hva det koster å bygge noen meter vei? Det er GRISEdyrt ;)

Ikke at jeg påstår jeg er 100% enig i hvordan pengene blir brukt, men jeg synes det blir for lettvint å nekte å betale avgifter, og samtidig kreve feilfrie veier over hele landet..

Anyway, DETTE er fyfy synes jeg..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar inn milliarder i alle mulige slags avgifter, absolutt. Og vi betaler milliarder i skatt, absolutt.

Men, nå er det jo ikke meningen at skattepengene våre skal gå KUN til vei heller, det er plenty med andre ting å bruke pengene på også..husk det.

BOMavgifter og veiavgift og sånt er noe annet ja.

Men, dere glemmer kanskje litt hva det koster å bygge noen meter vei? Det er GRISEdyrt ;)

Ikke at jeg påstår jeg er 100% enig i hvordan pengene blir brukt, men jeg synes det blir for lettvint å nekte å betale avgifter, og samtidig kreve feilfrie veier over hele landet..

Anyway, DETTE er fyfy synes jeg..

Vei at ikke alle pengene skal gå til vei, noe skal gå til sykehus og utedo på karljohan... lønninga til stoltenberg og krise pakke til kronmprinsparet slik at de får pusset opp(latterlig)

MEN det jeg betaler for at jeg eier og kjører bil, Mener JEG at SKAL gå til vei, vi betaler: veiavgift, avgift på drivstoff, Bompenger, skatter for å ha bil, sikkert myyye mer og, men dette er det jeg kommer på i farta.. Noen som vet hvor mange biler som går i Norge? ikke jeg heller, men tipper det er noen millioner! og gang opp 3000 kr i vei avgift med ett par millioner, gang opp 5/600 kr på noen millioner i uka(avgifta for drivstoff) Bompenger, jeg passerer vel bomring for 60/70 kr hver dag!

Skal vi se hvormye jeg betaler inn til staten på ett år..

ganger man dette opp på la oss si 300(kjører jo ikke vær dag) så får man 21000(70x300)la oss si at jeg fyller 55 liter i uka. pensin pris på rundt 11kr.. blir vel noe slikt i snitt...

11krx55L=605kr i uka x52 =31460, så må man trekke bort hva bensinen egentlig koster.. la oss si 4 kr.. tror det er noe sånt..20020kr inn til staten i bensin avgift da er vi oppe i sammlet sum på 31460+20020=62420kr Dette er bare for bomvei og bensin! og bare det jeg betaler...! Koster noen kr for noen meter ja! men tipper at jeg betaler for værtfall for noen meter.. Staten må jo legge i litt de og, ikke bare ola nordman som skal betale alt..

De ønsker bare å få mere lønn, så da må de få ordnet noe slik at de får inn mere penger, så kan man ta ut mere og!

Hadde vært greit med bomvei om 110% hadde gått direkte til ny vei.. men realiteten skal jo bare 50% gå til det.. Jeg har kjøpt meg ting som jeg har betalt på forskudd, og de har ikke kommet seg unda før jeg har fått tilbake pengene mine eller fått varen, men når det gjelder staten kan man liksom ikke få til dette.. det som har burde gått ann er å få vite hva pengene som du betaler inn blir brukt til..(i dagens veden med data så må det da gå ann å få til) tipper at de fleste vil at penger de betaler for bil går til vei og vei vedlikehold! Spess brøyting, Man kan ikke kutte ned på budskjett på brøyting, går faan ikke det! Trondheim prøver det nå.. får håpe de får bedre midler til neste år..

Håper mest av alt på omvalg........

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider