Gå til innhold

Slapp xenon...

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Xenonlyet på ene siden på passaten min har en tendens til ikke å ville tenne lenger. Jeg må skru lys bryteren av og på flere ganger for at lyset skal tenne. Jeg byttet begge xenonpærene i fjor da den ene begynte å bli temmelig slapp og rosa. Dette ordnet seg med nye pærer. Jeg vil tro at det er ballasten som muligens må skiftes. Har disse begrenset levetid? Her er det snakk om orginalmonterte xenonlys på en -99 passat, men kan jeg bruke hvilken som helst ballast som er tilgjengelig på det åpne markedet? De orginale Hella ballastene koster jo som kjent skjorta....Hvis noen har en ballast liggende til overs, så gi meg gjerne en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute og prøvd meg litt frem. Jeg har satt høyre ballast på venstre side og omvendt for å se om jeg klarer å "flytte feilen", men uten resultat. Høyre pære tenner seinere enn venstre og må av og til "lures" igang. Jeg vil tro at feilen ligger enten i pæren eller så er det for lav spenning frem til lykta. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjent fenomen til ettermontert xenon!

Jeg slet med dette i starten, men no fungerer det bra:)

Bruker å starte bilen med parklys på, så når motoren er igang, slår jeg over til nærlys!

Da slipper jeg blitsingen og har nok strøm til å starte de:)

 

Dette er orginalmonterte xenonlys....

Jeg pleier å vente noen sekunder etter at jeg har startet motoren før jeg skrur på lysa av nettopp denne grunnen...det hjalp før, men ikke nå lenger. Får nok finne fram multimeteret gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det samme problemet på tidligere bil, bytte til billig jallapære men problemet var fortsatt der. Bytte så til VAG orginal å allt har funket fint siden da.

 

Har du orginal i nå eller blev det satt inn en billigpære?

 

Jeg satt inn billigpærer på begge sidene i fjor høst da den ene begynte å lyse svakere og rosa. Jeg satt tilbake den beste Osram pæra i lykta som sleit med å tenne, og da ble det bra.

 

P.S.

Kjøper ikke orginalpærer...Møller skulle ha 1800 for en D2S pære....Jeg betalte 200 for to på ebay inkl. frakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår