Gå til innhold

Hvordan skifte dempere bak på astra f?

Ranger emnet

hallinga91

Anbefalte innlegg

Hvilket kaross. har du? Stv har jeg ikke bytta på så det vet jeg ikke noe om. men vil tro det er tilnærma likt der og! :)

Men Combi så er det en bolt i bunnen av demperen, som du ser når du jekker opp og skrur av hjulet, også inni trunken så er det en gummihette på toppen av dempertornet, ta av denne så finner du en liten bolt der, Den kan være litt vrien og få av uten orntlig verktøy.

Trykkluft pleier og få denne løs på 123.. :)

Håper du skjønte det! Utrolig simpelt og bytte hvertfall.

Anbefaler deg og kjøpe haynes boka! Der står det meste du kan lure på ang. bilen din! :) fåes vel på biltema ol.

:)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kaross. har du? Stv har jeg ikke bytta på så det vet jeg ikke noe om. men vil tro det er tilnærma likt der og! :)

Men Combi så er det en bolt i bunnen av demperen, som du ser når du jekker opp og skrur av hjulet, også inni trunken så er det en gummihette på toppen av dempertornet, ta av denne så finner du en liten bolt der, Den kan være litt vrien og få av uten orntlig verktøy.

Trykkluft pleier og få denne løs på 123.. :)

Håper du skjønte det! Utrolig simpelt og bytte hvertfall.

Anbefaler deg og kjøpe haynes boka! Der står det meste du kan lure på ang. bilen din! :) fåes vel på biltema ol.

:)

E stv jeg har:)

Vil tro det er likt er mange som har sakt at det ikke er noe problem:P men er det greit å sette en jekk på akslingen når du ska ha det sammen igjen eller?? for å få dytta akslingen opp når det ska monteres igjen?

Men hjalt masse da:) takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet på astra stasjonsvogn. Det er ikke noe problem. Du bare løsner oppe og løsner nede. Du ser det med en gang når du ligger under bilen.

Hvis du har løftet bilen slik at bakhjulene henger i friluft, så må du ved montering bruke en jekk under hjulet el.l. for å presse sammen fjæra. Ellers er ikke støtdemperen lang nok.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider