tusil Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 jeg skal nå kjøpe min førstebil nå. Kommer nok til å velge en japansk bil. Grunnet at jeg ikke vil slite med reperasjon hele tiden eller dyre reperasjoner. Er det sant at japanske biler er billigere i deler og at det ikke er så mye feil? motor er egentlig ikke så viktig for meg, men vil at bilen skal var litt fin. Bilen japansk, men kan også være biler andre uten store feil og dyre preperasjoner. Pris ca: 80000-100000kr Km maks: 150000 Modell fra: 2000 kan noen hjelpe meg med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Japanske biler har generelt mindre feil ja, noen sliter med rust, men det gjelder de fleste biler. Hvis du finner deg en corolla som er fint holdt, og gjerne fulgt opp med rustbeskyttelse under, har du en knakende god bil. Andre gode alternativer er honda civic,mazda 626/323 osv. Det kommer garantert noen inn her og sier at tyske biler er mye bedre, men det er ikke min mening ihvertfall. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Studentas Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Nissan Primera er en grei bil, men jeg anbefaler deg å ta NAF/verksted test før du kjøper en bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 japansk har vel aldri vært billige å reparere ? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 er de dyrere enn andre? Dessuten trenger de ikke å repareres så ofte... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Det viktigste med en førstebil er jo at den har drift på bakhjulene. Finnes det slike japanske biler som oppfyller kravene i første post? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 japanske biler har billigere deler og er bedre enn alt annet? kan noen raskt svare på hva dem har røyka ved å påstå noe så fjernt? de bytter deler uten at kundene veit om det for å ikke komme dårlig ut på statistikker, så det er nok myter gitt. Er vel bare å høre med noen taxi-sjafører, så får du svar på hva som er beste bilen. De jobber jo tross alt med dette.. Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunwave Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 japanske biler har billigere deler og er bedre enn alt annet? kan noen raskt svare på hva dem har røyka ved å påstå noe så fjernt? de bytter deler uten at kundene veit om det for å ikke komme dårlig ut på statistikker, så det er nok myter gitt. Er vel bare å høre med noen taxi-sjafører, så får du svar på hva som er beste bilen. De jobber jo tross alt med dette.. Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut. Hva har det å si for KUNDEN at de skifter deler som kunden ikke vet om, og derfor heller ikke betaler? For kunden (merk: kunden) må jo dette bare være positivt. Selv om det er urettferdig overfor de andre bilprodusentene, mtp. statistikken. Siter __________________ 2003 Audi A4 Avant (x)1995 Mitsubishi Colt (x)1978 Chevrolet G20 Beauville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Litt merkelig at de få japanske bilene som faktisk er holdbare (eldre toyota) skal snakke for alle japanske biler. Selv har jeg erfaring med at japanske biler som liksom skal være så holdbare ikke er det, og da sitter man der med skyhøye verkstedutgifter og delepriser. F.eks. en kompis av meg. Har en 626. skal liksom være en av de mest driftssikre bilene på markedet ifl. statistikker. Fyren har brukt flere titusener i det siste året på relativt enkle reperasjoner sonm ville kostet 1/3 hvis han hadde hatt f.eks. en Volvo 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut. Hvor finner du en tysk bil over 2000mod til 80-100k som ikke har gått langt? Tyske biler er jo kjent får å ha en del feil og er generelt dyrere å reparere enn japse-biler. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Kan ta et eksempel. En innsprøytningsdyse til en Ford Mondeo TDCI, altså Common Rail Diesel koster ca 2000 kr. En tilsvarende dyse til nn Suzuki XL 7 TDI koster ca 8000 kr. Og dette er ikke unikt for Suzuki Så at japanske biler har billige deler er bare tull. Enkelte japanske biler som eldre Toyota er det sjelden noe galt med. Men på den annen side så er det grenser for hva som kan bil galt på slike biler. Det er jo bare det aller aller nødvendigste for å få kjørt med bilen. Nyere biler med mye elektronikk er nok mer likeverdige uansett hvor de kommer fra. Det byttes jo også komponenter over landegrensene. Mitsubishi bruker VAG dieselmotor. Suzuki bruker Renault og Fiat motorer o.s.v. Stort sett all elektronikk som benyttes i biler er konstruert i Japan, men japsene har vel også flyttet selve produksjonen til "billigere" land Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.