Gå til innhold

Førstebil

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

jeg skal nå kjøpe min førstebil nå.

Kommer nok til å velge en japansk bil. Grunnet at jeg ikke vil slite med reperasjon hele tiden eller dyre reperasjoner.

Er det sant at japanske biler er billigere i deler og at det ikke er så mye feil?

motor er egentlig ikke så viktig for meg, men vil at bilen skal var litt fin.

Bilen

japansk, men kan også være biler andre uten store feil og dyre preperasjoner.

Pris ca: 80000-100000kr

Km maks: 150000

Modell fra: 2000

 

kan noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanske biler har generelt mindre feil ja, noen sliter med rust, men det gjelder de fleste biler. Hvis du finner deg en corolla som er fint holdt, og gjerne fulgt opp med rustbeskyttelse under, har du en knakende god bil. Andre gode alternativer er honda civic,mazda 626/323 osv. Det kommer garantert noen inn her og sier at tyske biler er mye bedre, men det er ikke min mening ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japanske biler har billigere deler og er bedre enn alt annet? kan noen raskt svare på hva dem har røyka ved å påstå noe så fjernt? de bytter deler uten at kundene veit om det for å ikke komme dårlig ut på statistikker, så det er nok myter gitt.

 

Er vel bare å høre med noen taxi-sjafører, så får du svar på hva som er beste bilen. De jobber jo tross alt med dette..

 

Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japanske biler har billigere deler og er bedre enn alt annet? kan noen raskt svare på hva dem har røyka ved å påstå noe så fjernt? de bytter deler uten at kundene veit om det for å ikke komme dårlig ut på statistikker, så det er nok myter gitt.

 

Er vel bare å høre med noen taxi-sjafører, så får du svar på hva som er beste bilen. De jobber jo tross alt med dette..

 

Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut.

 

Hva har det å si for KUNDEN at de skifter deler som kunden ikke vet om, og derfor heller ikke betaler? For kunden (merk: kunden) må jo dette bare være positivt.

 

Selv om det er urettferdig overfor de andre bilprodusentene, mtp. statistikken.

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at de få japanske bilene som faktisk er holdbare (eldre toyota) skal snakke for alle japanske biler. Selv har jeg erfaring med at japanske biler som liksom skal være så holdbare ikke er det, og da sitter man der med skyhøye verkstedutgifter og delepriser.

 

F.eks. en kompis av meg. Har en 626. skal liksom være en av de mest driftssikre bilene på markedet ifl. statistikker. Fyren har brukt flere titusener i det siste året på relativt enkle reperasjoner sonm ville kostet 1/3 hvis han hadde hatt f.eks. en Volvo 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp BMW e39 eller Mercedes E-klasse w210 er greie biler, begge har bakhjulstrekk også, så slipper man å drite seg ut.

 

Hvor finner du en tysk bil over 2000mod til 80-100k som ikke har gått langt?

Tyske biler er jo kjent får å ha en del feil og er generelt dyrere å reparere enn japse-biler.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta et eksempel. En innsprøytningsdyse til en Ford Mondeo TDCI, altså Common Rail Diesel koster ca 2000 kr.

En tilsvarende dyse til nn Suzuki XL 7 TDI koster ca 8000 kr.

 

Og dette er ikke unikt for Suzuki

 

Så at japanske biler har billige deler er bare tull. Enkelte japanske biler som eldre Toyota er det sjelden noe galt med. Men på den annen side så er det grenser for hva som kan bil galt på slike biler. Det er jo bare det aller aller nødvendigste for å få kjørt med bilen.

 

Nyere biler med mye elektronikk er nok mer likeverdige uansett hvor de kommer fra. Det byttes jo også komponenter over landegrensene. Mitsubishi bruker VAG dieselmotor. Suzuki bruker Renault og Fiat motorer o.s.v.

Stort sett all elektronikk som benyttes i biler er konstruert i Japan, men japsene har vel også flyttet selve produksjonen til "billigere" land

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår