Gå til innhold

Tips til ny bil?

Ranger emnet

Krist90

Anbefalte innlegg

Prelude er jo grom. En kammerat hadde flere slike, men aldri lenge nok til at jeg kan si noe om driftsikkerheten, men de er gode å gjøre, og 2.3 literen er VELDIG sterk. Dessuten er de veldig pene - ikke som de nyere preludene som ikke ser ut i måneskinn!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal nå selge min opel astra f. Og er på let etter en ny bil.

Det jeg er ute etter er en bil med litt kraft, driftssikker og pen.

f.eks prelude 93-96, bmw 318is, 325i, a4 etc. Porsche 944 virker litt interessant men er de driftssikre? siden de er så gammle

Nesten som meg jo.

Har også en Astra f, og er på leting etter noe skikkeligere..

Jeg har vært lenge på utkikk etter en skikkelig Mercedes 300TDT 4matic stv, helst sort med sort skinn. Men de vokser ikke akkurat på trær, og de fleste jeg har funnet har enten vært overpriset i forhold til stand eller rett og slett vært stygge.

Men ellers ser jeg også etter BMW 528, 535 o.l. Aller helst av E28 karosseriet. Da jeg VET av erfaring at disse er driftsikre og tåler mer juling enn andre biler jeg har vært borti. Samtidig som de går meget godt, og bruker forbausende lite drivstoff i forhold til effekten du får. E28 er litt trange, men 3serien er trangere, E34 er nyere og har mer plass men så er det gjerne mye mer problemer med dem igjen..

Skal du ha en BMW som skal være driftsikker må du opp i minimum 2,5 liters motor, da tåler de juling. Og de bruker ikke mer bensin enn de mindre motorene heller. 528i'n jeg hadde gikk ikke å få over literen nesten, og det gikk fint an å kjøre den ned til 0,6l pr mil når man kjørte jevnt. Og med 186hk originalt har du et deilig drag helt fra bunnen av. Testet min en gang ang bunndrag, tok igang på starteren i 5. gir. Og det gikk helt fint det også. Selv om det ikke er å anbefale å gjøre. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider