Gå til innhold

Pulverlakkere mine RS4 II- felger.

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

mor di.. uten at du har peil på slike ting, ville jeg anbefalt deg å IKKE hjelpe folk på den måten der!

Billakk på felger ja... Svært guntig! det er som å kjøre felger laget av papp i regnvær!

Skal du ha dem pulverlakkert og det BRA! vil jeg anbefalle deg som følger!

Ta av dekk, ventiler, lodd alt du har på felga, og lever dem til Sandblåser'n på østreaker vei! det er gamle OSLO VEI bygget der de lakkerer UNITEAM conteinerne, inngangen er paralelt fra biltilsynet på risløkka!

Der leverer du til den gamle gubben med skjegg og sier at du skal ha dette fikset! er han i godt humør betaler du bare 200kr felgen!

deretter kontakter du Tor gunnar OPEM på opems pulverlakk i ÅS og forteller str. på dine felger, ønsket farge og ca pris!

Den gutten er drit flink, har ufattelig mye farger, og kan blande farger på alle måter, om du vil ha en eike hver med sin egen farge får du det!

Han lakkerer alle mine felger og bildeler i pulverlakk!

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=opems

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor di.. uten at du har peil på slike ting, ville jeg anbefalt deg å IKKE hjelpe folk på den måten der!

Billakk på felger ja... Svært guntig! det er som å kjøre felger laget av papp i regnvær!

Skal du ha dem pulverlakkert og det BRA! vil jeg anbefalle deg som følger!

Ta av dekk, ventiler, lodd alt du har på felga, og lever dem til Sandblåser'n på østreaker vei! det er gamle OSLO VEI bygget der de lakkerer UNITEAM conteinerne, inngangen er paralelt fra biltilsynet på risløkka!

Der leverer du til den gamle gubben med skjegg og sier at du skal ha dette fikset! er han i godt humør betaler du bare 200kr felgen!

deretter kontakter du Tor gunnar OPEM på opems pulverlakk i ÅS og forteller str. på dine felger, ønsket farge og ca pris!

Den gutten er drit flink, har ufattelig mye farger, og kan blande farger på alle måter, om du vil ha en eike hver med sin egen farge får du det!

Han lakkerer alle mine felger og bildeler i pulverlakk!

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=opems

Takk for svar! Setter pris på slikt!

Ble delvis klokere :)

Det jeg derimot ikke er så beigestret av, er alt arbeidet som hører med. Jeg har relativt dårlig peiling på bil og det som hører til, og forstår derfor ikke helt hvordan jeg skal få levert de for å få de sandblåst. For da må jeg jo bl.a. fjerne dekkene fra felgene, noe som for meg vil bli en vanskelig oppgave.

Når det gjelder å kontakte OPEM, så virker jo de ganske OK etter hva du har erfart og skriver om dem.

Kan jeg ikke bare få de lakkert hos OPEM uten å sandblåse de på forhånd? Hva hjelper sandblåsingen, egentlig? Felgene er jo ren ALU, og da må det da gå ann å lakkere de med en gang?

Når det gjelder fargen (koksgrå) på felgene på bilen til moren din, så må jeg ærlig innrømme at den fargen er den fargen jeg i utgangspunktet ønsket. Den er rett og slett rå. Og jeg vet ikke helt hvordan RS4 II felger i svart vil se ut på en marineblå Audi A4. Kanskje det vil se greit ut? Jeg vet ikke, men jeg føler at det å gå for koksgrå vil være mest betryggende. Her kan dere andre komme med innspill!

Ellers takk igjen for hjelpen din!

EDIT: Her er fargen jeg tenker på: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=13802343&reference=3/138/023/43_-1837307232.jpg&adheading=Audi+S6+4.2+340Hk++MTM%2F+H%26R+Personbil+2002%2C+93802+km.%2C+kr.+499.000%2C-&adTypeId=20&areaId=975

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsingen er for å få vekk dritt og møkk på felgen samt klarlakk så pulveret har en ren flate å feste seg til.

Sandblåse kan man sikkert gjøre uten å ta av dekkene men når lakkpulveret skal på og felgene skal bakes i X-antall grader (husker ikke hvor høy temperatur) en stund kan jeg ikke tenke meg dekkene har godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si det slik at INGEN! vil ta imot felga dine om du leverer dem med dekka på! det blir det samme som å levere tven din til reparasjon med hele tv bordet og alle filma dine på plass!

er det virkelig SÅ vanskelig?! du har jo bil!?

Du drar med deg hjula til en dekk sjappe sier hei! jeg skal ha dekka av! når det er gjort etter 15min kjører du mot biltilsynet i oslo! istedet for å svinge venstre inn til dem, tar du til høyre, og kjører bakerst inn i gården.. Du kommer til å se masse containere som er nylakkerte!

der snaker du med gubben og avtaler pris.. etter en dag eler 2 ringern og sier at de er ferdige! deretter kjører du dem til ås, og lemper av hos opem!

såååååååååååååå enkelt er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nei! de felga er ikke ren alu! du har lakk på dem!

Felga på sandblåses uansett hvordan du vender og vrir på det!

KOxgrå som du har på bildet er drit fett! han har en farge med sån flakes effekt, som glinser no helt jævli i sola!

er bilen din blå?!

Da kan du lakkerer felga dine kox utvendig! og blå inni ringen, slik som det er på felga til ruud, helt øverst! det er helt rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort som DRFT-R sier å levert de å fått en god jobbe å bra pulverlakkering på de. Hvertfall om du ikke kan stort om dette selv. Du trenger ikke pulverlakkere de, men da bør du klare holde deg unna kanter å slikt ellers ser de ut som helvette senere, der er pulverlakken veldig bra:) Slipper sprekker å fort riper i lakken.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider