Gå til innhold

Fra 88mod FT til Nyere FK motor?

Ranger emnet


Robinsp

Anbefalte innlegg

ganske sikker på du har lh 2.2, og da er det en dårlig match elektronikk-messig gitt.

MEN, du kan vel overføre sensorer fra gamle 740-FT'en til 940-FK'en vil jeg tro...og bruke selve motoren hvertfal :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte motor må gjerast uannsett så.. hull i blokka:P

Så får kjøpe motor med ledningsnett

 

Hull i blokka på en gammel 740-tic maskin? har vi aaaldri hørt om...hehe :roll:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele nettet som må byttest? eller bare i motor rommet?

 

hele motor-delen av ledningsnettet må byttes...det fletter seg litt inn i bilens ledningsnett på innsiden av torpedoveggen (i cupèen)....og er derfor det er litt extra kuk å bytte.

 

Mitt råd til deg ville vært å flytta LH 2.2 sensorene, dysene, etz over på FK-motoren, og brukt sprutet du allerede har, dersom det er i ok stand og fungerer... så går hvertfal bilen igjen! :)

men du må passe litt på ladetrykket om sprutet ikke er chipa...kan være derfor du fikk hull i blokka di... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele motor-delen av ledningsnettet må byttes...det fletter seg litt inn i bilens ledningsnett på innsiden av torpedoveggen (i cupèen)....og er derfor det er litt extra kuk å bytte.

 

Mitt råd til deg ville vært å flytta LH 2.2 sensorene, dysene, etz over på FK-motoren, og brukt sprutet du allerede har, dersom det er i ok stand og fungerer... så går hvertfal bilen igjen! :)

men du må passe litt på ladetrykket om sprutet ikke er chipa...kan være derfor du fikk hull i blokka di... :)

 

Blir det noe forskjel på effekten om jeg bruker sprutet som står på FT-motoren på FK-motoren?

 

Ja motoren er chippa og kjørte den på 1 bar.

Volvo 740 TIC 88mod

Volvo 850 T5 95mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effekten er nok helt/tilnærmet lik gitt...lh 2.4-turbo maskinene har kanskje bittelitt større dyser, og derfor bittelitt større potensiale, men jobben med å bytte ledningsnett veier soleklart IKKE opp for de kanskje 10 hestene ekstra.

 

Hvis man først skal bytte ledningsnett, så må det være noe riv ruskende galt med det nåværende, eller du skal inn med datasprut... men det er min mening.

 

Eneste forskjellen rent fysisk mellom LH 2.2 og 2.4, er at du har hallgiver(rpm-sensor) i fordeleren på LH 2.2, mens LH 2.4 har en Svinghjulsføler nede ved clutch-huset til girkassa. (som forøvrig gjør samme jobben som hallgiveren)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

effekten er nok helt/tilnærmet lik gitt...lh 2.4-turbo maskinene har kanskje bittelitt større dyser, og derfor bittelitt større potensiale, men jobben med å bytte ledningsnett veier soleklart IKKE opp for de kanskje 10 hestene ekstra.

 

Hvis man først skal bytte ledningsnett, så må det være noe riv ruskende galt med det nåværende, eller du skal inn med datasprut... men det er min mening.

 

Eneste forskjellen rent fysisk mellom LH 2.2 og 2.4, er at du har hallgiver(rpm-sensor) i fordeleren på LH 2.2, mens LH 2.4 har en Svinghjulsføler nede ved clutch-huset til girkassa. (som forøvrig gjør samme jobben som hallgiveren)

 

 

Okej.. blir vell å bruke sprutet fra FTen da

 

Takker for svar:)

Volvo 740 TIC 88mod

Volvo 850 T5 95mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår