Gå til innhold

hvordan lages smidde stempler?

Ranger emnet


mordahl

Anbefalte innlegg

De er maskinert ut av en blokk av aluminium og kan ha legeringer som er vanskelig å støpe med.

 

De fleste serieproduserte motorer har støpte stempler som er bearbeidet etter støp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De grovstøpes til et emne i en gitt legering og bankes så ut av en 2000 tonns formpresse med et 12 meters mothold som er støpt ned i bakken... så maskineres de som vanlig... (kompis var på Wisecofabrikken for noen år siden) :) ..man ser et kaldt råemne i pressa. BANG!. Man ser et 200 grader C varmt ferdig stempelemne.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår