Cabgrab Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Hei. Jeg har en dunkelyd på Neon-en min. Det høres ut som om den kommer fra et eller flere av hjulene på venstre siden (førersiden). Skiftet endeleddet da det var gåent men dunkelyden forsvant ikke. Det kan høres ut som om det kommer bakfra men er ikke sikker. Når jeg trykker litt på bremsepedalen så forsvinner lyden. Hva kan dette være? Hjullager, kanskje? Har også et problem med at det kommer en dunkelyd/knekkelyd av og til når jeg svinger. Bare en, ganske høy, lyd. Noen forslag her? På forhånd, takk. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Prøv å lokaliser om lyden kommer i nærheten av støtdemperne,mulig du har knekt fjær(er),ev def svinglager i dempertoppen. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Jeg hadde noen dunke lyder på høyre side på min Stratus som forsvant når jeg bremste... Jeg skjønte ikke hva det var før jeg lirket litt i dekket, og det viste seg å være bremsekalipperen som var litt slark/løs... Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Prøv å lokaliser om lyden kommer i nærheten av støtdemperne,mulig du har knekt fjær(er),ev def svinglager i dempertoppen. Dempere og "tårn-lager" eller hva det heter er nylig skiftet. Fjærer skal sjekkes i morgen. Takk for tipset. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Jeg hadde noen dunke lyder på høyre side på min Stratus som forsvant når jeg bremste...Jeg skjønte ikke hva det var før jeg lirket litt i dekket, og det viste seg å være bremsekalipperen som var litt slark/løs... Skal sjekke dette i morgen. Takk for tipset. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg hadde noen dunke lyder på høyre side på min Stratus som forsvant når jeg bremste...Jeg skjønte ikke hva det var før jeg lirket litt i dekket, og det viste seg å være bremsekalipperen som var litt slark/løs... Viste seg å være dette problemet her også. ;) Prøvde å feste den men det holdt bare til i dag. Er kalipperen ødelagt eller kan man ordne den igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Jeg hadde bilen på verksted da jeg fant ut hva som var problemet, men da fikk jeg beskjed om at dersom jeg kunne leve med dunke lyden så var det ikke nødvendig og bytte den, men at det var lurt å smøre glidepinnene eller hva de heter og gummien som er rundt med gris. :thumb Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Har det problemet at jeg ikke klarer å leve med den type ting. :( Har en brukt kalipper liggende så kan prøve å bytte den. Er disse lik på begge sider bak? Er usikker på fra hvilken side den er fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Har det problemet at jeg ikke klarer å leve med den type ting. :(Har en brukt kalipper liggende så kan prøve å bytte den. Er disse lik på begge sider bak? Er usikker på fra hvilken side den er fra. Om den er fra motsatt side så tror jeg ikke den passer... Men det er jo bare å ta av felgen å se om de er like... :) Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg