Gå til innhold

bygge om kadett c 1,2.

Ranger emnet


Emil Lehne

Anbefalte innlegg

er litt vanskelig med godkjenning.. pga nm i de motorene

 

4000.- til 5000.- for bunnpanne motorfester osv som du trenger for å få motoren til og passe. 1.6 forstilling og bakaksling 10000.- ca motor ligger vel på 19000.- ca også er det vel +++++ som vanlig:)

-Opel Kadett c 1976 caravan

-Opel kadett c 1977 sedan

-Opel kadett c 1979- banebil

-Opel ascona b black jack-

-opel omega b 2.5v6 sedan-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel ha annen girkasse og tunell også, og kansje sterkere bakaksling, og mellomaksling

 

Bakakslingen brukar du frå Kadett 1600 eller GT/E, som zNipeer sa. Mellomakselen må du "klippe og lime", altså med ein som passar på bakakselen og ein som passar på girkassa. Trur ikkje du kan bruke girkasse frå Calibra då den ha fwd eller 4wd. Getrag 240 eller R25 kansje. Trur du får adapterplate som gjer at dei passar på motoren. Ellers motoren er vel på 150hk, noko som du får ein Kadett C godkjent med, vis du har forstilling, bakaksel med bremsar og frambremsar frå Rekord 2,2i, +bremsefraftforsterkar frå Kadett 1600. Då skal du få det godkjent med 150hk og 230Nm.

Håpar dette hjelpte litt;)

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer nokk fort på 30-40 tusen med motor og alt dill og dall som du må ha med. hvis du skal prøve å godkjenne bilen så kan du sannsyneligvis gange beløpet med to :)

 

så hiver du på turboen i etter tid etter godkjenning:):P

 

da er liksom hele påenget med å godkjenne motoren vekk...

Endret av Thor-Eivind

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger man kun 1600 understell og bedre bremser for å sette inn 1600 motoren eller må man ha ny kasse, bakakslin og mellomaksling?

 

 

For å sette i original 1600 motor må du ha girkasse original til 1600 eller getrag 240 f.eks (5 trinns) Mellomaksel må tilpassast vis du skal ha 1200 bakaksel eller sette på 1600 bakaksel (har og høgare utveksling) Har du original girkasse kan du og ha original mellomaksel, ved f.eks getrag kasse må mellomakselen tilpassast uansett.

Du må og ha 1600 motorfester, 1600 forstilling viss du vil ha det godkjent, eller forsterke 1200 forstillinga. Bremsar må og byttast til 1600. Evt Rekord 2,2i bremsar framme og 1600 tromlar bak. Bremsekraftforsterkaren må vel og vere frå 1600.

 

1600 motoren er ein cih blokk og f.eks 2,2 og 2,4 motor passar på motorfester og 1600/getrag girkasse. Blir ein del meir ombygging då med innsprøytning.

 

Alle delar frå Kadett C 1600 er bolt on på 1200 karroseri da!!

P.S. Kan hende eg rota litt no, men prøvde og forklare så godt eg kunne...!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke jukse med godkjenning, Hipo selger TÜV papirer (og mest sannsynlig deler) til godkjenning av C20LET 204hk motor i kadett c...

Har du alle 1600 delene, så ville jeg satt i en 2.2 i stedet, samme blokk som 1600. Er så lite vits i å bruke en dau 1.6 når man kan hive i en 2.2 eller 2.4 ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår