Gå til innhold

chippe 2.5 v6??

Ranger emnet

VolvoGeneral

Anbefalte innlegg

Møtte en idag som hadde chippa en x30xe, måtte ut med ny hjerne for 7500 og nye kvasse kammer. fikk rett over 300 hk bare på det :o snakka om at du fikk ca 250-260 på 2.5'en hvis du skifta kammer, ny hjerne og programering. men måtte skifte kammer for de orginale tålte det ikke.

Litt overdrevne tall der vil jeg tro......

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hørtes litt mye ut, men han sa dem hadde tatt maks utav den nedi tyskland. Å den gikk jævli mye bedre enn min :P

Lest litt rundt på google også, ser faktisk ut som det er fullt mulig:

The Car Reference (CarRef) guide suggest that you should do an engine swap with a 217bhp Omega. Looking at what Vauxhall have done with their top of the range Omegas you get an idea for the tuning potential open to you. Your first engine modifications for your Omega 3.2 V6 24V EliteLT should be an induction kit, sports exhaust and fuel boost valve. Read up on induction kits and sports exhausts

The next level of modifications involve taking more aggressive action. The Omega responds well to a fast road cam which is one of the best value mods out there. Turn your attention next to the Omegas engine head. With a good gas flowed ported engine you will see much better mid and peak range power.

The most powerful Omega Estate in our database offers 217 bhp. From this you can increase the power from anywhere between 238.7 bhp to 303.8bhp with mods we have outlined above.

Står ikke noe der om ny hjerne og omprog da også er det en 3.2l, men den er jo så å si helt lik en 3l så burde være mulig å få til det samme med en 3l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppene på x25xe og x30xe er helt like, men kammene har forskjellig løft osv....

jeg har selv enem trimkammer på min x30xe og større bensintrykk, samt effektanlegg. har chip ligganes, ska montere den inn.

og den er garantert ikke mere enn 230-240 hk max.....

men nå sliter jeg med at den ene eksos manifoilen har slått seg, så den puster litt frieksos helt fremme på motoren, men det skal fixes ved at jeg monterer på grenrøra til enem.

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva chip du tar det da ?

Han her hadde skifta hele hjernen med omprogramering, Gjorde det på opel fabrikken i Tyskland. Å sa nå dem hadde tatt ut maks dem kunne med nye kammer og slikt. Men ja har jo ikke noe bevis på at det var sant da :) Var en som stoppa når jeg sto å sjekka olje langs veien for jeg har så sykt uflaks at nå etter 16000-18000 i utgifter på topppakninger, veivakselføler, coil, tennplugg kabler og div andre ting... :P

Så har oljelampa begynt å lyse på tomgang så vet ikke om det er selve oljepumpa eller rett å slett føleren som er fucked :\

Men en ting er sikkert er at den dro jævli godt ifra min ivertfall så noe har han nå gjort hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider