Gå til innhold

chippe 2.5 v6??

Ranger emnet

VolvoGeneral

Anbefalte innlegg

ja så det, men har ikke peiling. syntes det hørtes litt mye ut selv.... men kan jo godt være mere som er gjort også for han hadde vært 1 uke i tyskland for å få ny maskin i og den nye hjernen å omprogrameringa å kammene da... hørtes jo litt lenge ut det også for kun nye kammer, maskin og hjerne/programmering.

Men faen mv6'en min er ikke det samme nå lenger etter jeg traff han altså, føler den er dritkjip nå hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tallene med det oppsettet som er oppgitt på side 1 er feil. Hvis du trår til med datasprut og "full pakke" vil jeg tenkte meg du kan treffe de tallene i motor, men ikke hjul. En chip på 2,5 funker så dårlig så Protrim har sluttet og selge det.

Så hvis du ønsker litt mere effekt i en 3.0 eller 2.5, hadde jeg investert i annen sprut, (da den orginale ikke er så veldig bra (har jeg hørt) Og noen kammer og sikklig eksos.

Og bygge om innsuget hadde vel vært det første jeg hadde gjort!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes jo lavere innsug, altså den svarte plastikken som forbinder begge toppene... vet ikke om det har noe å si men får tak i en som er lavere enn orginal... skal visstnok føre til at du blåser inn mer luft/bensin... samme med gassspjeldet... får kjøpt gassspjeld som er dreid opp for å få inn mer luft, siden som selger det påstår gassspjeldet er en flaskehals på v6 på opel for de er i forliten dimensjon... men skal visstnok tjene 7-8 hest bare på det... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine tall folk får ved chip tydleligvis. hehe.

Har hatt en del diskusjon rundt x30xe med Vidar og Magnus hos protrim da jeg har en sånn motor liggende å hadde ment montere den i en tidligere Omega.

Me skikkelig data sprut(ca 20000kr) og omslip av kammer (ca 8000kr) ville en oppnå en reel effekt på rundt 270-280hk i motor.

Så vil like å se den chippen som gir 70-80 hk. hehe...

Er nok mye drømmetall ute går rundt omkring.

Ser jo mye Calibra med c20xe som er chippa å folk påstår yter 200hk. hehe. blir skuffa når de finner ut reel effekt er på ca 160-165hk.

Har sett mye biler blitt bremsa hos protrim de siste åra. og 7 av 10 blir skuffas når de ser reel effekt utfra hva de har drømt om å ha.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
  • 4 weeks later...