volvo,s60 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hei, jeg har en s60 2,4 t (200hk) 01mod men så lurer jeg på hvor mye jeg kan presse ut av motoren før jeg må gjøre noe mer med bilen? må bytte turbo så tenkte å montere en r turbo men har ikke noen annelse om den tåler det? bilen har gått 230 000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRS Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hei, jeg har en s60 2,4 t (200hk) 01mod men så lurer jeg på hvor mye jeg kan presse ut av motoren før jeg må gjøre noe mer med bilen? må bytte turbo så tenkte å montere en r turbo men har ikke noen annelse om den tåler det? bilen har gått 230 000. For 20k og oppgradering gjennom OBD2 kontakten, racekat, filter, 3" eksos burde du få ut rundt 250hk. Hvis du putter på 20k til så sitter du fort igjen med en større turbo og ca 300hk. Tror nok ikke du burde du burde legge deg på noe mer mtp driftsikkerhet og uten å gjøre noe med drivlinjen. KKK24 turboen som sitter i R'en holder til ca 400-450hk. Beste du kan gjøre hvis du vil booste S60'en er nok å ta kontakt med autotech eller MTE i sverige. Disse vet hva du bør gjøre og hva det koster i detalj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Får jo 252 hk/410 Nm bare ved Stage1 BSR PPC chip da. Koster vel ca 9000 i Norge, men finnes jo billigere. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRS Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Får jo 252 hk/410 Nm bare ved Stage1 BSR PPC chip da. Koster vel ca 9000 i Norge, men finnes jo billigere. Joda, BSR får du for 7-9000 og er enkelt å innstallere, men siden du spurte om R-turbo bytting, så går tankene mine i retning MTE og autotech. Da får du i alle fall trimming som er spesial tilpasset til DIN bil og ikke alle 2.4T'er som finnes. Er i alle fall min erfaring med disse VS BSR. Merk deg også at BSR også har en høy topp på effektregisteret, men at du ikke får utnyttet effekten like bra over registeret slik andre produsenter klarer, eks MTE, autotech, heico med flere. Har ingen problem med å anbefale BSR til noen så lenge de ikke skal gjøre noe mer en bare "litt" trimming/chipping. Da fungerer dette og de er billige, men så snart du ønsker å putte inn andre dyser, større FMIC, bytte turbo - da kan du bare glemme BSR. Ser at BSR leverer steg4 til din modell noe som i teorien gir 310hk. Det er jo bra og til en rimelig penge:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.