krbarstad Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 er det noen som har kunnet laget en guide om hvordan man får justert inn kamaksler rett når man monterer justerbart cam drev? skjønner at man kan bare montere det justerbare drevet å tut å kjør. men tenker på å få justert det optimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Det blir vel enten å bruke buttdynoen eller lese om andres erfaringer, med mindre man skal en tur i bremsebenken. btw: det er du som kjører den CE registrerte volvoen ja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Hei, har du specsa på kammen din? På min kam fulgte det med et mål, 4,8mm i TDC. På min kam så betyr det at motoren skal stå i øvre dø punkt og da skal innsugsventilen på sylinder 4 stå med 4,8mm åpning, det må du bruke et måleur for og få målt, skyvelær blir ikke noe greie på. Men, har du ikke det målet så er vel enste løsning og bremse og finne en innstilling som fungerer best. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 btw: det er du som kjører den CE registrerte volvoen ja? ja det er jeg som kjører en ce reg 740 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 hvilken kamaksel er det? t.d. k-kam er 4-6 grader idèelle for turbo og power innenfor vanlig bruksområde (sportlig+ kjøring, kan vi vel kalle det). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 jeg bruker t kam no. men har en a kam å k kam liggenes. prøvde k kammen tidligere men monterte den helt vanlig som på sugemotor, å syntes ikke at den fungerte så bra sammens me turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 noen som har erfaring med innjustering av grA t5 kammen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Det kommer jo bare ann på hva som er gjort med resten av motoren. En time på benken koster 1500kr, da er det meste gjort, og du får ordentlig tall å rutte med så du slipper å tippe når folk spør om effekten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 jeg bruker t kam no. men har en a kam å k kam liggenes. prøvde k kammen tidligere men monterte den helt vanlig som på sugemotor, å syntes ikke at den fungerte så bra sammens me turbo. T, M og A kam er typiske kammer du ikke trenger å justere på. A > T > M. K må justeres for turbobruk, 4-6 grader. Om du ikke justerer den, vil effektområdet ligge over turtalls-sperren din. K er veldig lik som IPD sin Turbo kamaksel. Avalanche Performance selger billge just. kamdrev (oppborrede originaldrev). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 hvordan ville "v" kammen være for bruk på sugemotor da? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Min erfaring er at V kammen er bedre på turbomotor enn K kammen.. mye bedre drag over hele registeret.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 T, M og A kam er typiske kammer du ikke trenger å justere på.A > T > M. K må justeres for turbobruk, 4-6 grader. Om du ikke justerer den, vil effektområdet ligge over turtalls-sperren din. K er veldig lik som IPD sin Turbo kamaksel. Avalanche Performance selger billge just. kamdrev (oppborrede originaldrev). prøvde k kam tidligere å fikk liksom ikke noe utnytte av den, bilen gikk dårligere med k kamen enn med t kamen, men d har vell me det at k kamen ikke var justert inn, å så som kjent har jo lh 2,4 turtalls sperre på 6000. har laget meg justerbart kamdrev, så har d i boks, må bare prøv å få juster opp kamen rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.