Snake89 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hva er raskest på bane forhjulstrekk eller bakhjulstrekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Generelt sett bakhjulstrekk Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hvor mange kjøttkaker går det i ei trillebår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laggis Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hvor mange kjøttkaker går det i ei trillebår? biltema trillebår? ca 1500.. måtte kaste en go del i jobben min.. var enklest med ei trillebår.. Siter Mercedes Benz E280 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Jeg har ikke særlig greie på dette, men jeg har sansen for fwd som traksjonsform. Vi kan jo se på f eks BTCC, STCC, WTCC og hva de nå het alle sammen. Hadde BMW et fortrinn fremfor Volvo, Nissan og de øvrige med trekk der framme? Jeg spør fordi jeg ikke husker historien, så skyt meg gjerne i senk med uomtvistelige bevis for enten det ene eller det andre :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Vi kan jo se på f eks BTCC, STCC, WTCC og hva de nå het alle sammen. Hadde BMW et fortrinn fremfor Volvo, Nissan og de øvrige med trekk der framme? Jeg spør fordi jeg ikke husker historien, så skyt meg gjerne i senk med uomtvistelige bevis for enten det ene eller det andre :D Synes å huske at rwd har et vekttillegg ja. Ellers kan vi jo se at fwd er lite utbredt i Formel 1 f.ex... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Skal ikke undervurdere fwd, selv om rwd er ofte artigere. Det er personen bak rattet som avgjør det meste. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 ver perfekt kjøring har det ingenting å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Synes å huske at rwd har et vekttillegg ja. Ellers kan vi jo se at fwd er lite utbredt i Formel 1 f.ex... Jeg husker at Audi hadde vekttillegg grunnet awd, men om BMW hadde det vet jeg ikke. Vil tro at rwd ikke har så stort fortrinn framfor fwd i sporter hvor akselrasjon fra lav hastighet ikke er avgjørende. Har en følelse av at dette er diskutert tidligere her på forumet dog. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Jeg husker at Audi hadde vekttillegg grunnet awd, men om BMW hadde det vet jeg ikke. Vil tro at rwd ikke har så stort fortrinn framfor fwd i sporter hvor akselrasjon fra lav hastighet ikke er avgjørende. Har en følelse av at dette er diskutert tidligere her på forumet dog. Etter det jeg kan finne skal en rwd være 30 kg tyngre enn en fwd: http://www.stcc.se/reglementen/ Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Underlaget og hvor mye man skal legge av penger i understell har nok mye å si. I f.eks Bilcross begynner mange fremhjulsdrevne biler (med sveisa sperre) å bli vanskelige å holde følge med. Har selv kjørt med både bakhjulstrekk og fremhjulstrekk i Bilcross, og jeg vil tørre å påstå att jeg kjørte fortere i skarpe svinger med fremhjulstrekk. Og, er det regn/løst underlag så er fremhjulstrekk enestående. Men, koster man på understellet skikkelig, så er nok kanskje bakhjulstrekk mere effektivt. Ingen jeg veit om hvertfall kjører med fremhjulstrekk i Supernasjonal Klasse 3. En vanlig bil å bruke heretter i den klassa er Volvo S40, og de bygges om til bakhjulstrekk. Det gjør de sikkert ikke kun for att det er morsommere å kjøre bakhjulstrekk.. Hehe Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Ellers kan vi jo se at fwd er lite utbredt i Formel 1 f.ex... Og det er forsåvidt også rwd som vi kjenner det fra f,eks BMW, da F1-biler har motoren bak, rett over drivhjulene. Fordelen med rwd er at forhjulene kun brukes til å svinge å bremse med.. En annen ting som er mye viktigere på en banebil er vekt, og de fleste "hot-hatch" biler(fwd) er som regel lettere enn rwd biler med tilsvarende motoreffekt. Bevares, finnes mange rwd som også har relativt lav vekt. Som nevnt lengre opp her så avhenger det meste av sjåføren.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Hvor mye effekt bilen har er jo veldig vesentlig da. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Personlig ville jeg valgt FWD fremfor RWD om jeg skulle bygget en bil som skulle jage rundetider! RWD er leketøy... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Jeg vil si det helt og holdent kommer an på hvor mye effektuttaket er.. Blir det nok powah blir det for mye for forhjulene å gjøre, da er bakhjulsdrift best. Jeg har kjørt FWD som er helt jævlige å kjøre hardt med, min egen grevling er balansert. Er en litt annen kjørestil og, jeg kaster bilen inn i svingen og gir bånn pinne gjennom hvis det er tørt.. Men igjen, bilen har 90 hk og veier 850 kg, og det blir noe helt annet i regn. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg