DRFT-R Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Sier bare. Er en grunn til at alle "supersportsbiler" kommer med enten rwd eller 4x4. Når så du sist en ferrari med fwd ? ja så kommer da seff det igjen da.. hvorfor har ikke f1 fwd, hvorfor har ikke båter helikoper propeller det har noe med design å gjøre! må jo være verdens tåpeligst bilbygg å ha bakmontert motor med fwd! da kommer du jaggu langt tror jeg! F1 kan ikke ha frontmontert motor om du så vil en gang.. hva med Touringcar bilene? er jo kun den tyske serien av GTCC som kjører rwd fordi alle bilene der originalt har rwd. STCC, BTCC, og par andre serier kjører jo fwd.. og duser hvordan rundetidene dems er i forhold.. det er dermed IKKE sagt at det er lett å kjøre fwd Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Detta kommer ALDRI til en enighet! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Hva syns du da, som har bytta fra Volvo til Mazda? ;) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 noen av dere som kan litt om fysikk? ligger du i en krapp sving med forhjulstrekk og gir på så må dekkene slåss med grep for å ikke gå sidelengs pluss å ikke spinne. med bakhjulstrekk så må de jo bare jobbe med grep for ikke å gå sidelengs. altså kjører du gjennom en sving med forhjulstrekk og du understyrer, hva gjør du? klemmer inn bremsen og angrer på at du ikke har skrivi testamentet eller clutcher ut for at forhula ikke skal skli og ta grep igjen så du får svingt? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Dette kan diskuteres like lenge som om hva som kom først av høna og egget. Her er dog en god youtube link med en som kjører fwd rimelig bra på Brands Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 ja så kommer da seff det igjen da.. hvorfor har ikke f1 fwd, hvorfor har ikke båter helikoper propeller det har noe med design å gjøre! må jo være verdens tåpeligst bilbygg å ha bakmontert motor med fwd! da kommer du jaggu langt tror jeg! F1 kan ikke ha frontmontert motor om du så vil en gang.. hva med Touringcar bilene? er jo kun den tyske serien av GTCC som kjører rwd fordi alle bilene der originalt har rwd. STCC, BTCC, og par andre serier kjører jo fwd.. og duser hvordan rundetidene dems er i forhold.. det er dermed IKKE sagt at det er lett å kjøre fwd Mener BMW gjør det ganske greit med 1-serien sin i en av disse racingseriene, selv med vekttillegg Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Hva syns du da, som har bytta fra Volvo til Mazda? ;) Eirik hehe, husk at jeg ennå har 140 da;) så klart er jo bajhjulsboogi mye mer morro, men syns det faktisk er helt greit med framhjulSKREKK! på sommern er det samma faen for di fleste her inne?? Men JEG vil si bakhjulstrekk er bedre på bane! Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 noen av dere som kan litt om fysikk? ligger du i en krapp sving med forhjulstrekk og gir på så må dekkene slåss med grep for å ikke gå sidelengs pluss å ikke spinne. med bakhjulstrekk så må de jo bare jobbe med grep for ikke å gå sidelengs. altså kjører du gjennom en sving med forhjulstrekk og du understyrer, hva gjør du? klemmer inn bremsen og angrer på at du ikke har skrivi testamentet eller clutcher ut for at forhula ikke skal skli og ta grep igjen så du får svingt? Teorien din stemmer sålenge sjåfør gir full pinne i svingen. Når en ikke gir gass har ikke fremdriftsplattform noen innvirkning på bilen, da er det understell, vekt og fordeling av denne som dikterer hvordan bilen oppfører seg. Jeg har for vane å velge spor, gå av gass, gire ned, svinge og gi gass ved utgang av sving når jeg kjører på bane. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 det er jo ikke for ingenting at rwd biler har vekttillegg da. og når man da snakker om touring cars så blir vel det mer smak og behag når fordeler/ulemper har blitt regulert bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 det har noe med design å gjøre! må jo være verdens tåpeligst bilbygg å ha bakmontert motor med fwd! da kommer du jaggu langt tror jeg! Like tåpelig som frontmontert motor med bakhjulsdrift?! :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Like tåpelig som frontmontert motor med bakhjulsdrift?! :o Seriously... se hva du skriver da... for å sette kverna di igang litt. trekke eller skyve! hvor havner "vekta/trykket" når du gir bånn gass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Seriously... se hva du skriver da... for å sette kverna di igang litt. trekke eller skyve! hvor havner "vekta/trykket" når du gir bånn gass? Jeg er vel igang jeg, og jeg er sannelig ikke "iskrem" sin kvern :spin Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Jeg er vel igang jeg, og jeg er sannelig ikke "iskrem" sin kvern :spin hahaha... var vel mere retta mot hans spekuleringsapparat ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Fra egen erfaring, vil jeg faktisk si at det er lettere og mindre skremmende med RWD eller AWD, FWD skremmer meg, jeg er ikke vant til FWD i det heletatt, har barre hatt RWD biler, og lånt RWD eller AWD biler, plutselig blir jeg satt bakom rattet på min søsters Mazda 323 fra 90 tallet en plass, med en liten søt 1.6 liter, og jeg ble skremt... Etter bare å ha kjørt RWD, så holder jeg bare rattet bent og gir gass, tror du ikke den j**** feilhjulstrekkeren prøver å hive meg i nærmeste grøft? selv Hyundai Ponyen jeg låner for tiden, med sine 85 ville ponnier under panseret, har no intens Torque Steer, er ikke lett å kjøre no slikt litt hardere enn normal kjøring, men om man blir vant til det, så virker det som en ka gi gass en del tidligere i en sving, MEN! om man gir gass for tidlig, ønsker man at det var RWD, idet bilen går rett frem i ei grøft :p Må si da, at jeg ble imponert da jeg fikk prøve å kjøre en 2008 Suzuki Swift Sport litt aggresivt, den ville ikke slippe eller spinne på framhjula, of dermed skjøt den no grassalt med fart, jeg ble helt impregert, impregnert og imponert på en gang. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 har samme feelingen på det der hemi, jeg kjørte som en dass første gang med fwd på bane, da hadde jeg allerede kjørt 2 år AKTIVT med diverse bakhjulstrekk,volvo,opel,bmw men en stusslig golf gti klarte jeg virkelig ikke å ratte riktig. slapp gassen og fikk vektskyvning frem og ræva kom, ratter over som med en bakhjulstrekker og gir litt gass.. og hva skjer? joda, en MEGA-KONTRA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg