VilleW Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Jeg vil si det helt og holdent kommer an på hvor mye effektuttaket er.. Blir det nok powah blir det for mye for forhjulene å gjøre, da er bakhjulsdrift best. En god diff ordner den biffen :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Sitt på en runde med han her, med en golf rundt banen. Og legg merke til hvor tidlig i utgangen av svingen han gir flat fjøl, og hvordan det bare biter seg fast. Hadde man gjort det samme med en bakhjulstrekker ville det mest sannsynligvis resultert i en sladd og tap av fart ut av svingene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Ved lave effektuttak og glatt underlag er FWD best, men kommer du opp i mot 300 Hk er nok RWD å foretrekke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Blir det nok powah blir det for mye for forhjulene å gjøre, da er bakhjulsdrift best. Jeg er enig i det du sier - på en måte. Personlig ville jeg heller ha håndtert en RWD bil med høy effekt, men det er da bevist flere ganger at FWD henger med til mer effekt enn flere av oss har å rutte med. Sjekk Einseren i et Gatebilblad for et par måneder siden; 500 hk. Og den fungerer da utmerket. Atec her på forumet har vel også bevist at FWD henger med selv om du begynner å lukte på et firesifret effektall. Så kan man bygge skikkelig så skal det la seg gjøre :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 http://www.rudskogen.no/asp/sider.asp?menyKategoriID=33&sideID=103 Start på toppen, og let til du finner FWD :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Mener å huske en pilot ved navn Richard Rydell som gjorde det brukbart i en FWD.. Ikke på Rudskogen akkurat da men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Jeg vil si det helt og holdent kommer an på hvor mye effektuttaket er.. Blir det nok powah blir det for mye for forhjulene å gjøre, da er bakhjulsdrift best. Jeg har kjørt FWD som er helt jævlige å kjøre hardt med, min egen grevling er balansert. Er en litt annen kjørestil og, jeg kaster bilen inn i svingen og gir bånn pinne gjennom hvis det er tørt.. Men igjen, bilen har 90 hk og veier 850 kg, og det blir noe helt annet i regn. Eirik føler den "du skal ikke lære far din å pule" remsa passer bra. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 FWD ble laget for å få mere plass innvendig i bilen, samt å spare kostnader/mindre drivverksmotstand. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Jeg har selv hatt en fwd med godt over 300hk på hjula, og det var umulig å kjøre med. På bane hadde den ingenting å gjøre iallefall. Da hadde jeg 1 bar i trykk. Når jeg kjørte på 1.6 i trykk hadde den iallefall ingenting på hverken vei eller bane å gjøre. Hadde en velplassert lsd den, og alikevel spann og tulla det massevis. Så RWD er nok å foretrekke på bane, for min del iallfall. Og det kan jo all verdens rundetider også vise til. Jo'a, finnes unntak, men i de fleste tilfeller tar en rwd fwd på bane. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Sitt på en runde med han her, med en golf rundt banen.Og legg merke til hvor tidlig i utgangen av svingen han gir flat fjøl, og hvordan det bare biter seg fast. Hadde man gjort det samme med en bakhjulstrekker ville det mest sannsynligvis resultert i en sladd og tap av fart ut av svingene.. Døh, han spinner jo ut av nesten alle svingene jo... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 FWD ble laget for å få mere plass innvendig i bilen, samt å spare kostnader/mindre drivverksmotstand. Og sikkerhet fordi det enkelt kunne konstrueres så motor og drivverk skled innunder karrosseriet. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Ingen "supersportsbiler" bruker annet enn RWD evt. AWD Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Men da kommer den artige filosofiske tanken; vil ikke i teorien en FWD være den typen bil som kan passere en RWD i effektutak? Nå tenker jeg på det at en RWD med MASSE hester vil i mange (alle, hvis man øker enda mer) dras på bakhjulene, og hvis den fortsetter sin ferd bakover vil den eventuellt tippe overenda. Men en FWD vil da vittelig presse sin egen rompe ned i bakken? :) (Bare en teori fra mitt trøtte hode klokken 0200. Og nei; diverse wheelie-bars etc. er ikke medregnet) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 Wheelie-bars :) Sånn seriøst.. Tyngdekraften gjør vel at RWD faktisk har lettere for å holde kraften nede, og skyver bilen frem, ikke bare drar den fremover. Jeg vet iallfall hva som er best av FWD og RWD i disse dager :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 best eller artigst? :D btw Jeg gidder ikke lete etter en bedre samenlignsvideo :P Det er samme sjafør, samme bane, samme forhold, like mye hester dog på litt forskjellige rpm.. S2000 veier også litt mere.. Så litt fikling med s2000 så hadde vel de 1,8sekundene vært borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.