Gå til innhold

Bestille GT3076R fra ATP, men med hvilke hus, og A/R?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hei

 

lurer på Garrett GT3076R til mitt 2.5L 8V motorprosjekt....

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-005&Category_Code=BCS

skal kjøre med separat WG

 

Alt er på stell ellers, med deler som er laget for og tåle MAX effekt, av hva en 8V klarer, topp med max størrelse ventiler(max for turbobruk)

 

proff laget Alu innsug, og div...

med toppen fikk jeg en spessialslipt kam, som jeg dessverre ikke har noe data på, så velger å gå ut fra Turbokammen til KG.

 

noen som har noe ide om hva jeg skal hake av med på sida her?

noen som har noen innvenninger om noe som er mer praktisk eller mindre prakisk...

 

 

og hvilken A/R? og såkalt "anti surge" er vell ikke noe og tenke på her?:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti surge er en fordel da det gir en bredere kompressor map.

Når det gjelder A/R forhold så er det en fin balansegang der. Stort (innen rimelighetens grenser) A/R forhold gir mest toppeffekt, men mindre (også innenfor rimelighetens grenser) gir bedre respons. Jeg ville ikke gått for mindre enn 0,82, mens en 1,06 gir mest futt i toppen. Skal du ha en vass kam så er ett større A/R (1,06) forhold å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti surge er en fordel da det gir en bredere kompressor map.

Når det gjelder A/R forhold så er det en fin balansegang der. Stort (innen rimelighetens grenser) A/R forhold gir mest toppeffekt, men mindre (også innenfor rimelighetens grenser) gir bedre respons. Jeg ville ikke gått for mindre enn 0,82, mens en 1,06 gir mest futt i toppen. Skal du ha en vass kam så er ett større A/R (1,06) forhold å foretrekke.

 

 

ok, takk:) der fikk jeg mye inn:D

 

men tilsvarer ikke den dobble inlett greia på denne anti surge?

 

og hvor vass, må en kam være for og være vass egentli?:P hehe...

lurer på om ikke kammen har ett løft på 10.5inn ,og 11.9 ut

durasjon lure eg på om e på 300grader

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divided inlet er på turbinhuset og har ingenting med anti surge å gjøre. Hvis du ser på inntaket på kompressor huset så ser man noen spaltåpninger rundt inne i flensen. Det er anti surge og er å anbefale på en volvo 8v. Surge oppstår turboen leverer mer luft enn hva motoren klarer å ta imot (lavere turtall helst).

 

Med divided inlet på turbin kan man kjøre med pulse split grenrør som hvis det er rett dimensjonert og har de rette lengdene på rørene,sørger for tidligere spool og mere bunndrag.

 

Ved hvilket ventilspill er dataene på kammen oppgitt. 0mm,0.40mm osv..

Hva har den som nockvinkel og hvor stor er overlapen?

 

Er jo mulig å få noen til å finne ut hvilken kam du trenger om du gir de alle opplysninger som trengs og hva slags bruksområde du tenker for motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe på at et 0.82 hus passer bra med dette oppsettet. er KG2T kammen du tenker på?

 

in 10.5

ut 11.9

Nock: 114°

Dur: 300°

 

stemmer!

 

hva anbefaler du meg ang. eksoshus?:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Divided inlet er på turbinhuset og har ingenting med anti surge å gjøre. Hvis du ser på inntaket på kompressor huset så ser man noen spaltåpninger rundt inne i flensen. Det er anti surge og er å anbefale på en volvo 8v. Surge oppstår turboen leverer mer luft enn hva motoren klarer å ta imot (lavere turtall helst).

 

Med divided inlet på turbin kan man kjøre med pulse split grenrør som hvis det er rett dimensjonert og har de rette lengdene på rørene,sørger for tidligere spool og mere bunndrag.

 

Ved hvilket ventilspill er dataene på kammen oppgitt. 0mm,0.40mm osv..

Hva har den som nockvinkel og hvor stor er overlapen?

 

Er jo mulig å få noen til å finne ut hvilken kam du trenger om du gir de alle opplysninger som trengs og hva slags bruksområde du tenker for motoren.

 

takk!

 

jeg bare trodde det jore samme nyttten jeg, hehe....men der ser du hvorfor jeg spørr;)

 

Haien var så vennlig og la til noen data på kam,

men da slipper jeg egentli og tenke på anti surge her da? i og med at den har:)? eller missforsto jeg deg?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan "style" på eksoshus funker egentli?

 

og hvordan blir det med trim osv?

 

noen som har bestilt herfra før, og har litt mer peil på hva som funker og hva som ikke funker? kjipt og få en turbo som blir heilt feil, bare fordi jeg glemte og hake av en ting her:P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner fælt på Kg Sin turbokam ja. Kg sine kammer er oppgitt ved 0 ventilspill.

Så man må trekke litt fra på de dataene alt etter hvilket spill man skal kjøre med.

 

Er vel valgbart om man vil ha antisurge eller ikke. Bare kryss av for det du vil ha det.

 

Kommer jo an på hvilket turtall du vil ha maks effekt og Kg kammen er jo ikke alt for vill, så et 0,82 turbinhus funker kanskje fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner fælt på Kg Sin turbokam ja. Kg sine kammer er oppgitt ved 0 ventilspill.

Så man må trekke litt fra på de dataene alt etter hvilket spill man skal kjøre med.

 

Er vel valgbart om man vil ha antisurge eller ikke. Bare kryss av for det du vil ha det.

 

Kommer jo an på hvilket turtall du vil ha maks effekt og Kg kammen er jo ikke alt for vill, så et 0,82 turbinhus funker kanskje fint det.

¨

 

TAKK! :)

 

noen som har ett eksempel på en "vill" kam? :P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe med "Tial Stainless V-band Turbine Housing" nå når jeg skal bestille meg turbo. Riktig nok en GT3071R.

 

Det må jo være bare fryd å gammen å bygge seg grenrør og downpipe når enn har v-band alle veier?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. grenrør som ble nevnt før så finnes det billigere alternativ enn KRB :)

 

Er en flink kar i Sverige som bygger pulsesplit grenrør til bla. volvo dog i svartstål.

Han tar vel i underkant av 4 tusen svenske med frakt.

 

Gå inn på Savar turbo site og søk etter ajden evt. aiden..

ja, KRB er ikke akkuratt aktuelt...

 

men han svensken er solgt til meg! :P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår