Gå til innhold

Kjøpt meg Omega B 95 model 2.0 16v men problem:s

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

Bilen er uvanlig treig , har kjørt andre med 2.0 16 v å der var mye mer fres i dei , det er som bilen henger litt litt etter når jeg gir på. Er der noe jeg kan sjekke ? Er der diagnosetester på omegane? Noe en privatperson kan sjekke , alså meg eller må jeg på opel for å finne ut? takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan fort få eksoslekasje om eksosanlegget er tett. og er eksosanlegget tett så går biln DÅRLI :)

 

Skal jo litt til for at eksosanlegget går tett, må jo ha brent katten da eller noen som har dytta noe inni bakpåtta.

Det kan være EGR ventilen som har låst seg å da vil du jo få litt rævva funksjon, men da jakter den ofte på turtall også...

Ta en komp test av bilen ? kan være du har dårlig kompresjon, vil få dårligere funksjon da. Hvordan høres den ut når du kjører da ? sviver den på alle sylindra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuel gir, Skal få hevet bilen på en løftebukk til helga å se på lekkasjen , ellers så har jeg fått problemer med grøftelysa , dei funket ikkje kun vist jeg holdt inne knappen så jeg kilte en papirbit mellom bryteren så dei skulle komme på , men nå virker ingenting.Noen svakheter med desse bryterene ?at dei går ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuel gir, Skal få hevet bilen på en løftebukk til helga å se på lekkasjen , ellers så har jeg fått problemer med grøftelysa , dei funket ikkje kun vist jeg holdt inne knappen så jeg kilte en papirbit mellom bryteren så dei skulle komme på , men nå virker ingenting.Noen svakheter med desse bryterene ?at dei går ofte?

 

Hehe har samme problem med min ;)

Må ha ny bryter, men den er lett å skifte. Ta ett lite skrujern å dytt imellom å bøy så kommer den rett ut.

 

Å dem har en liten tendens til å ryke på den måten, Nødblink bryteren også... Å må jo regne med litt småting på eldre biler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår