Gå til innhold

2 eller 5 år reklamasjon?

Ranger emnet

rstange

Anbefalte innlegg

Ta en telefon tol Forbrukerrådet. Har kontor i alle fylker (Forbrukerkontoret) De gir saklige svar og hjelper deg om du ikke kommer noen vei med verkstedet.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta en telefon tol Forbrukerrådet. Har kontor i alle fylker (Forbrukerkontoret) De gir saklige svar og hjelper deg om du ikke kommer noen vei med verkstedet.

Forhåpentligvis mer saklig en dette forumet. Etter dette tror jeg at jeg flytter ut herfra.

Men for de som ønsker å vite noe så har jeg snakket med verkstedet og de tar inn bilen og skal se på den i morgen.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU har røkt et eller annet du ikke har tålt...

Hva med km pr. år, jeg kjører over 50 000 km i året. Har jeg 2 års garanti på vanlige slitedeler?

Det er ikke slik det fungerer i den virkelige verden... tulling.

Denne bilen har gått 20 000km i året, så under halvparten av din. Mener at det bør en servopumpe tåle.

Men det er jo tydelig at forbrukerrådet har rett i det de sier:

Bilbransjen har gjennom mange år fått oss forbrukere til å tro at vi ikke har noen rettigheter etter at garantien på bilen har gått ut.

Ser iallefall ut til at mange her tror det.

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg 2 års garanti på vanlige slitedeler?

Det er ikke slik det fungerer i den virkelige verden... tulling.

Enkelte steder fungerer det faktisk slik..

Mekonomen har f,eks 3års garanti på reservedeler og arbeid i forbindelse med dem.

Trykk her

Hvis jeg ikke tar feil så er bilen det er snakk om en Chrysler Stratus, og dette er forøvrig ikke den første Stratus/Neon jeg hører om der servopumpa er kranglete.

Hylelyder ved rattutslag, oljelekkasjer mm.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske overasket over holdningene. Skjønner ikke hvorfor mobiltelefoner, ipoder og datamaskiner som koster MYE mindre enn bilen skal vare i fem år. Mens biler og deler som koster ikke skal det, men heldigvis for meg er forbrukerombudet enig med meg. ;)

Problemet med pumpa er rett og slett at hjulet med aksel er kommet ut og servoen fungerer ikke i det hele tatt. Hører høye lyder som minner litt om tannhjul som skraper. Ingen lekasje eller slikt.

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske overasket over holdningene. Skjønner ikke hvorfor mobiltelefoner, ipoder og datamaskiner som koster MYE mindre enn bilen skal vare i fem år. Mens biler og deler som koster ikke skal det, men heldigvis for meg er forbrukerombudet enig med meg. ;)

Problemet med pumpa er rett og slett at hjulet med aksel er kommet ut og servoen fungerer ikke i det hele tatt. Hører høye lyder som minner litt om tannhjul som skraper. Ingen lekasje eller slikt.

At dem er enig med deg skal du se at hjelper deg pent lite:)

De skriver sånne pene brev til forhandler som drar saken din ut i det uendelige, håper det løser seg!

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander du inn ipoder og mobiler her?

DU kan da seriøst ikke mene at du krever 2 års garanti på slitedeler slik som filter og plugger uavhengig av hvor mye du kjører.

Forbrukerombudet er enige med alle de, om du kommer noen vei er en helt annen sak.

Hvis du har en Chrysler Stratos (stakkars deg) så vil det jo si at du kjøpte bilen brukt ikke sant?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander du inn ipoder og mobiler her?

Fordi det ofte lages store saker om reklamasjon på slike kjøp, men hvorfor skal en som kjøper iPod til 1100kr få 5år når vi som reparerer bilen til 12 000,- ikke får det.

DU kan da seriøst ikke mene at du krever 2 års garanti på slitedeler slik som filter og plugger uavhengig av hvor mye du kjører.

Har aldri skrevet eller sagt at uansett hvor langt du kjører. Det er noe du har plukket opp fra luften. Jeg har bare referert til det som står skrevet andre plasser. Men jeg mener pumpen bør holde mer en 70 000km, den forrige varte 10 år og 180 000km.

Hvis du har en Chrysler Stratos (stakkars deg) så vil det jo si at du kjøpte bilen brukt ikke sant?

Stratus ble faktisk levert som nye biler i landet også, ikke alle kom brukt over grensen.

Men noen diskusjon om Stratusen gidder jeg ikke, bilen er suveren, har hatt lite trøbbel annet enn de delene som verkstedet har byttet. Og jeg har nok MYE mer kjøreglede med denne bilen enn du noen gang kommer til å ha med noen bil.

Men vil gjerne vite litt om hvorfor du lager kvalme på forumet? Så vidt jeg vet har jeg aldri gjort deg noe? Ser flere som ikke er enige med meg, eller tror jeg kommer til å komme noen vei. Men til nå er du den eneste som lager kvalme. Hvorfor?

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ofte lages store saker om reklamasjon på slike kjøp, men hvorfor skal en som kjøper iPod til 1100kr få 5år når vi som reparerer bilen til 12 000,- ikke får det.

Har aldri skrevet eller sagt at uansett hvor langt du kjører. Det er noe du har plukket opp fra luften. Jeg har bare referert til det som står skrevet andre plasser. Men jeg mener pumpen bør holde mer en 70 000km, den forrige varte 10 år og 180 000km.

Stratus ble faktisk levert som nye biler i landet også, ikke alle kom brukt over grensen.

Men noen diskusjon om Stratusen gidder jeg ikke, bilen er suveren, har hatt lite trøbbel annet enn de delene som verkstedet har byttet. Og jeg har nok MYE mer kjøreglede med denne bilen enn du noen gang kommer til å ha med noen bil.

Men vil gjerne vite litt om hvorfor du lager kvalme på forumet? Så vidt jeg vet har jeg aldri gjort deg noe? Ser flere som ikke er enige med meg, eller tror jeg kommer til å komme noen vei. Men til nå er du den eneste som lager kvalme. Hvorfor?

Vel, Stratosen ble vel ikke levert ny i 2005 såvidet meg bekjent.

Kvalm? Det må da være lov til å stille spørsmål når du sitter å påkrever garanti på vanlige slitedeler.

At ei servopumpe skal holde i 180"km er jeg enig i, men du har jo tross alt en Stratos og der ryker jo det aller meste sånn etterhvert.

Du må jo tåle at du får endel kritiske spørsmål med de krava du stiller.

Merkeverksteder krever at servicer skal ha blitt fulgt om de skal etterkomme garantier, har du fulgt alle servicene på din bil?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at bilen ble kjøpt i 2005. Pumpa ble byttet i 05.

Snakker ikke om garanti, men reklamasjon. Som jeg sier, pumpen har gått 70 000km på 3 1/2år. Det mener jeg den bør tåle. Hadde vi snakket 100 000km eller mer hadde nok saken vært annerledes for min del. Men at bilen er av merket stratus har ingenting med saken å gjøre.

Dette er en reprasjon som er gjort etter garantien hadde gått ut, så reklamasjonsrett gjelder på reprasjonen. Men servicer er fulgt.

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider