Gå til innhold

Fylle ny AC-gass på 94 mod Omega B Stv

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

Ikke bruk Opel, de tar 2500 bare for å fylle på ny gass.

Der jeg fylte kostet det i underkant 1kr pr gram. Er den helt tom går det nesten 1kg gass på.

Men siden den er tom er det godt mulig det er en liten lekkasje så det kan være smart å fylle på et spesielt tettningstoff med farge sporing i. Dette er dyrt 1200kr for en liten boks men det er verdt det for da kan du spore med uv lys og om det skulle være lekkasje så slipper du å fylle på gass igjen.

ps

Bruk ac på vinter også. Ac anlegget er som et dekk. Står det i ro lenge vil det alltid snike seg ut litt gass.

Du får også tørrere luft i bilen med ac på som hjelper mot dugg på vinduene.

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg fylte kostet det i underkant 1kr pr gram. Er den helt tom går det nesten 1kg gass på.

Men siden den er tom er det godt mulig det er en liten lekkasje så det kan være smart å fylle på et spesielt tettningstoff med farge sporing i. Dette er dyrt 1200kr for en liten boks men det er verdt det for da kan du spore med uv lys og om det skulle være lekkasje så slipper du å fylle på gass igjen.

ps

Bruk ac på vinter også. Ac anlegget er som et dekk. Står det i ro lenge vil det alltid snike seg ut litt gass.

Hei Omega B!

Tusen takk for tips! Var å så på en 94mod Omega B 2.0 16v i dag, som trenger litt småfiks for å få skilter å den trenger trolig ny gass. Er ikke sikker på om det er helt tomt, eller lekkasjer da jeg ikke har hentet bil ennå.

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at det finnes sporingsmiddel som tetter. Ofte er det pakkboksen i kompressoren som tørker ut fordi den ikke startes jevnlig. Selv fyller jeg for 1000-1200 kr ettersom om det er R12 eller R134a..

Hvor kan du fylle R12 eller R134a? Hvilketsomhelst verksted ?

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps

Er det lekkasje trenger du kun UV lampe og briller for å se hvor det er, AC gassen lyser grønt der den har lukket ut ved lekkasje. enkelt å lett... Hvertfall R134

Men ikke uvanlig at biler blir tom for gass, skjer med nye biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lekkasje trenger du kun UV lampe og briller for å se hvor det er, AC gassen lyser grønt der den har lukket ut ved lekkasje. enkelt å lett... Hvertfall R134

Men ikke uvanlig at biler blir tom for gass, skjer med nye biler også.

Hvor får man fyllt erstattningsgass her i stavanger a PK? Å gjerne til en grei pris!

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at det finnes sporingsmiddel som tetter.

Ja det er nok tull med sporings middel som tetter, MEN det er et tettnings stoff med sporingsmiddel i.

Har selv sett effekten av det på en MB. MB skulle ha over 30000 lapper for å skifte delen inne i bilen som det var lekkasje i.

Han fikk fikset dette for 1200kr + gass hos "Bilpleiesenteret i Haugesund" Forklar meg hvorfor dette middlet er tull???

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lekkasje trenger du kun UV lampe og briller for å se hvor det er, AC gassen lyser grønt der den har lukket ut ved lekkasje.

Nå er det vel ikke alltid sporingsstoff i orginal gassen på eldre biler?

Var ivertfall ikke det på min.

Har ikke sagt noe om sporingsstoff ;)

Men er sånn med AC gass, har nok noe å si med oljen på kompressoren også men uansett alt du trenger er uv og gule briller og da lyser den opp grønt når du lyser på lekkasje stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noe om sporingsstoff ;)

Men er sånn med AC gass, har nok noe å si med oljen på kompressoren også men uansett alt du trenger er uv og gule briller og da lyser den opp grønt når du lyser på lekkasje stedet.

AC gass heter kuldemedium, og det ser du ikke med UV briller. Du må ha sporstoff på systemet for å se det med briller.. Jeg søler med denne dritten hver bidige dag, så dette kan jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at hver gang vi feilsøker AC anlegg på jobb så bruker vi UV og briller og ser etter grønnfarging :)

Og da har vi ikke noe tilsettning ;) men som sagt så har det nok litt med oljen på kompressoren og gjøre også, den er til for å smøre og sviver rundt i systemet og virker nok inn. Men det nevnte jeg isted også.

Men for all del spring å kjøp sporing/tettningsstoff for 1200, vet vertfall jeg sparer de penga der til noe mer fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider