951 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Schlasken dette er familiebil, porsche er sportsbil.. synes det er jævlig bra jeg.. Audi RS6 er ingen sporsbil, slik som da ogsaaa ikke RS4 eller RS2 er.... Hvor er challenge'n med aa laage en stasjonsvogn med kjempe motor og store felger og bremser? Det finnes enda raskere familebiler (M5...?.....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 I sakens anledning kan det skytes inn at Audi S8 (340 hk) med tiptronic har tilnærmet lik tid som 911 turbo (nyeste utgave, husker ikke hk nå) på Nordschleife på Nürnburgring. Det skilte noen sekunder i Porschens favør(20- 30 sek ??). Av en runde på totalt 9-10 min. så er det ganske bra vil jeg si. Dette var en test som ble gjort av et stort tysk bilmagasin(husker ikke hvilket) og testen er og finne på nettet et sted... Så! Jeg ville vært ytterst "forsiktig":D med avvise RS6 som "sportsbil" hvis jeg var Porsche fan..... :D Den er jo en god del hvassere enn en S8'n nemlig ! Garantert mere race-følelse i en rendyrket sportsbil, ingen tvil om det, men det står nå også bra respekt av digre familiebiler som holder følge med dem rundt Nordschleife;) Har liksom bestått "prestanda-testen" i mine øyne da :D RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk! Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Loppa RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk! [/b] eller enda tøffere: Porsche Cayenne som hverdagsbil RS6 som konebil (hvem bryr seg om noen bulker på en audi??) GT2 (techart(?) trimmet! ) som lekebil 964 RS 3.8 som banebil og tilslutt en 911s og en 356 speedster som entusiast/ veteran bil nå skal jeg ta meg (nok) en kaffekopp...kanskje kommer jobblysten tilbake da!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
951 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by 964C2 eller enda tøffere: Porsche Cayenne som hverdagsbil RS6 som konebil (hvem bryr seg om noen bulker på en audi??) GT2 (techart(?) trimmet! ) som lekebil 964 RS 3.8 som banebil og tilslutt en 911s og en 356 speedster som entusiast/ veteran bil nå skal jeg ta meg (nok) en kaffekopp...kanskje kommer jobblysten tilbake da!!! :D :D :D :cool: Yepp, tok orden ut av munnen min..... :D :D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Loppa I sakens anledning kan det skytes inn at Audi S8 (340 hk) med tiptronic har tilnærmet lik tid som 911 turbo (nyeste utgave, husker ikke hk nå) på Nordschleife på Nürnburgring. Det skilte noen sekunder i Porschens favør(20- 30 sek ??). Av en runde på totalt 9-10 min. så er det ganske bra vil jeg si. Dette var en test som ble gjort av et stort tysk bilmagasin(husker ikke hvilket) og testen er og finne på nettet et sted... Så! Jeg ville vært ytterst "forsiktig":D med avvise RS6 som "sportsbil" hvis jeg var Porsche fan..... :D Den er jo en god del hvassere enn en S8'n nemlig ! Garantert mere race-følelse i en rendyrket sportsbil, ingen tvil om det, men det står nå også bra respekt av digre familiebiler som holder følge med dem rundt Nordschleife;) Har liksom bestått "prestanda-testen" i mine øyne da :D RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk! Tilnærmet lik tid! 20-30sek forskjell? :confused: Synes nå det er rimelig langt unna tilnærmet lik tid jeg da men det er nå bare min mening. well Men joa bra for en sån bil det er det og RS6 er sikkert råere. thumpsup Må si meg enig med Tiff når det kommer til Audi sine RS modeller. :D :D :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 RS2'en var utviklet porsche, og jeg har hørt rykter om at cosworth var innblandet i RS4... er RS6 en egen konstruksjon?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Era Tilnærmet lik tid! 20-30sek forskjell? :confused: Synes nå det er rimelig langt unna tilnærmet lik tid jeg da men det er nå bare min mening. well Men joa bra for en sån bil det er det og RS6 er sikkert råere. thumpsup Må si meg enig med Tiff når det kommer til Audi sine RS modeller. :D :D :D Era understeer understeer understeer i have to do a little trick to have some fun in this car.........ohhhh the handbrake..... = some ass out fun :D:D sikkert ikke ordrett, men det er ihvertfall ganske likt heheh han er helt sherrifff litt enig med loppa oxo da siden vi skal gifte vårs :D 30 sek er ikke meget når en kjører 10 min synes jeg meg litt lettsindig sammenlikning så tror jeg at det bir noe slikt som 3 sek på runden rundt rudskogen.... og det er vel ikke så meget forskjell.... M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by 964C2 RS2'en var utviklet porsche, og jeg har hørt rykter om at cosworth var innblandet i RS4... er RS6 en egen konstruksjon?? de har seff fått hjelp av cosworth. Det er helt sikkert de som har ordnet toppene og speccet opp turboer, int. coolere og slikt De eier jo tros alt cosworth's utviklings avdeling...eller var det racing de eide.... Ihvertfall det som er viktig er at Ford eier retten til å bruke navnet cosworth :D:D M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Magnus Ihvertfall det som er viktig er at Ford eier retten til å bruke navnet cosworth :D:D M Tenk deg Audi a4 RS Cosworth ;) det skurrer litt.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by Magnus understeer understeer understeer i have to do a little trick to have some fun in this car.........ohhhh the handbrake..... = some ass out fun :D:D sikkert ikke ordrett, men det er ihvertfall ganske likt heheh han er helt sherrifff litt enig med loppa oxo da siden vi skal gifte vårs :D 30 sek er ikke meget når en kjører 10 min synes jeg meg litt lettsindig sammenlikning så tror jeg at det bir noe slikt som 3 sek på runden rundt rudskogen.... og det er vel ikke så meget forskjell.... M No comment needed :D :D :D Jasså gifte deg med Loppa viste ikke at du var sån :hvaskjera Neida med tanke på total runde tiden så er det lite i prosent men 3 sek pr runde i 10 runder på Rudskogen er 30 sek. Da ligger han som kjørte fra deg snart en halv runde forrand deg :D Da føler jeg meg parkert jeg men. Men som sagt før er en rå stasjons vogn. Noen som vet om/når Porsche kommer med sin? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Mange koblinger rundt omkring i bilbransjen.. er ikke lett å holde rede det lenger. Porsche samarbeider med VW om suv'er og de tegnet vel noe soltak greier for Mercedes oxo... ja og så samarbeider de med Hardley Ableson oxo... Cosworth har vel hjulpet de aller fleste?? jeg grøsser når jeg ser VAG merket på elektriske komponenter i min bil.... releer etc som er merket Porsche sies være mye bedre kvalitetsmessig. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 jepp.. Porsche er nok det beste i hele verden... uhhmmwhat? VAG suger på releer liksom... Også Cayenne da! Den er jo så fin!!! Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Originally posted by joaols jepp.. Porsche er nok det beste i hele verden... uhhmmwhat? VAG suger på releer liksom... Også Cayenne da! Den er jo så fin!!! akkurat det er fakta..!! Og jeg måtte jo mobbe VAG litt da...:) For meg så er det ingenting (for øyblikket) som overgår lyden og følelsen av å kjøre en 911 med den nydelige luftavkjølte motoren. Trenger ikke store felger, wunderbaum, plastikkstyling eller klistremerker for å nyte hver eneste tur. Men verdens beste...??? det er opp til den enkelte å bestemme seg for... It's not about topspeed, horsepower or acceleration.. it's about greatness! Alle fabrikanter har svin på skogen og må ta shortcuts for å holde kostnadene nede... Cayenne er et resultat av at man ville overflytte designelementer fra 911'en over til en suv.... det blir vel noe a'la 911, enten så liker man det eller så liker man det ikke!! (nå er nok sjansen for at man liker 911'en større enn at man liker Cayenne'n da...) Tror kanskje man må se den i virkeligheten for å se om man liker den eller ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 hmm... banetider... sportsbiler.. SUV.... tja.. tør man nevne BMW X5??? bare sånn for å ødelegge all morroa til alle her :D Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet August 22, 2002 Rapporter Share Skrevet August 22, 2002 Er helt enig i at RS6 er en fet bil. Kom igjen inatt fra USA og der så jeg en. Et lite stykke nord for Miami, i et pent strøk som heter "Boca Raton" kom jeg over den. Stod i all sin prakt utenfor en Tuning sjappe som jeg skulle besøke. 18" OZ superturismo i gunmetall grå. Skikkelig fett. Tok et bilde av den, men desverre med vanlig kamera. Bilen var en skikkelig "Sleeper". Alt som skilte seg ut var skikkelig store bremser og det lille sorte merke på bakluka. Var litt nedtur og sette seg i Mustangen etterpå... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.