Gå til innhold

Gå og vogg, Ferrari

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Originally posted by Schlasken

 

dette er familiebil, porsche er sportsbil.. synes det er jævlig bra jeg..

 

Audi RS6 er ingen sporsbil, slik som da ogsaaa ikke RS4 eller RS2 er....

 

Hvor er challenge'n med aa laage en stasjonsvogn med kjempe motor og store felger og bremser?

 

Det finnes enda raskere familebiler (M5...?.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I sakens anledning kan det skytes inn at Audi S8 (340 hk) med tiptronic har tilnærmet lik tid som 911 turbo (nyeste utgave, husker ikke hk nå) på Nordschleife på Nürnburgring. Det skilte noen sekunder i Porschens favør(20- 30 sek ??). Av en runde på totalt 9-10 min. så er det ganske bra vil jeg si. Dette var en test som ble gjort av et stort tysk bilmagasin(husker ikke hvilket) og testen er og finne på nettet et sted...

 

Så! Jeg ville vært ytterst "forsiktig":D med avvise RS6 som "sportsbil" hvis jeg var Porsche fan..... :D Den er jo en god del hvassere enn en S8'n nemlig !

 

Garantert mere race-følelse i en rendyrket sportsbil, ingen tvil om det, men det står nå også bra respekt av digre familiebiler som holder følge med dem rundt Nordschleife;) Har liksom bestått "prestanda-testen" i mine øyne da :D

 

RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk!

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

 

RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk! [/b]

 

eller enda tøffere:

Porsche Cayenne som hverdagsbil

RS6 som konebil (hvem bryr seg om noen bulker på en audi??)

GT2 (techart(?) trimmet! ) som lekebil

964 RS 3.8 som banebil

og tilslutt en 911s og en 356 speedster som entusiast/ veteran bil

 

 

nå skal jeg ta meg (nok) en kaffekopp...kanskje kommer jobblysten tilbake da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

eller enda tøffere:

Porsche Cayenne som hverdagsbil

RS6 som konebil (hvem bryr seg om noen bulker på en audi??)

GT2 (techart(?) trimmet! ) som lekebil

964 RS 3.8 som banebil

og tilslutt en 911s og en 356 speedster som entusiast/ veteran bil

 

 

nå skal jeg ta meg (nok) en kaffekopp...kanskje kommer jobblysten tilbake da!!!

 

:D :D :D :cool:

 

Yepp, tok orden ut av munnen min.....

 

:D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

I sakens anledning kan det skytes inn at Audi S8 (340 hk) med tiptronic har tilnærmet lik tid som 911 turbo (nyeste utgave, husker ikke hk nå) på Nordschleife på Nürnburgring. Det skilte noen sekunder i Porschens favør(20- 30 sek ??). Av en runde på totalt 9-10 min. så er det ganske bra vil jeg si. Dette var en test som ble gjort av et stort tysk bilmagasin(husker ikke hvilket) og testen er og finne på nettet et sted...

 

Så! Jeg ville vært ytterst "forsiktig":D med avvise RS6 som "sportsbil" hvis jeg var Porsche fan..... :D Den er jo en god del hvassere enn en S8'n nemlig !

 

Garantert mere race-følelse i en rendyrket sportsbil, ingen tvil om det, men det står nå også bra respekt av digre familiebiler som holder følge med dem rundt Nordschleife;) Har liksom bestått "prestanda-testen" i mine øyne da :D

 

RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk!

 

Tilnærmet lik tid! 20-30sek forskjell? :confused:

 

Synes nå det er rimelig langt unna tilnærmet lik tid jeg da men det er nå bare min mening. well

 

Men joa bra for en sån bil det er det og RS6 er sikkert råere. thumpsup

 

Må si meg enig med Tiff når det kommer til Audi sine RS modeller. :D :D :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Tilnærmet lik tid! 20-30sek forskjell? :confused:

 

Synes nå det er rimelig langt unna tilnærmet lik tid jeg da men det er nå bare min mening. well

 

Men joa bra for en sån bil det er det og RS6 er sikkert råere. thumpsup

 

Må si meg enig med Tiff når det kommer til Audi sine RS modeller. :D :D :D

 

Era

 

understeer understeer understeer

i have to do a little trick to have some fun in this car.........ohhhh the handbrake..... = some ass out fun :D:D

 

sikkert ikke ordrett, men det er ihvertfall ganske likt heheh

han er helt sherrifff

 

litt enig med loppa oxo da siden vi skal gifte vårs :D

30 sek er ikke meget når en kjører 10 min synes jeg

 

meg litt lettsindig sammenlikning så tror jeg at det bir noe slikt som 3 sek på runden rundt rudskogen.... og det er vel ikke så meget forskjell....

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

RS2'en var utviklet porsche, og jeg har hørt rykter om at cosworth var innblandet i RS4...

 

er RS6 en egen konstruksjon??

 

de har seff fått hjelp av cosworth. Det er helt sikkert de som har ordnet toppene og speccet opp turboer, int. coolere og slikt

 

De eier jo tros alt cosworth's utviklings avdeling...eller var det racing de eide....

 

Ihvertfall det som er viktig er at Ford eier retten til å bruke navnet cosworth :D:D

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

 

understeer understeer understeer

i have to do a little trick to have some fun in this car.........ohhhh the handbrake..... = some ass out fun :D:D

 

sikkert ikke ordrett, men det er ihvertfall ganske likt heheh

han er helt sherrifff

 

litt enig med loppa oxo da siden vi skal gifte vårs :D

30 sek er ikke meget når en kjører 10 min synes jeg

 

meg litt lettsindig sammenlikning så tror jeg at det bir noe slikt som 3 sek på runden rundt rudskogen.... og det er vel ikke så meget forskjell....

 

M

 

No comment needed :D :D :D

 

Jasså gifte deg med Loppa viste ikke at du var sån :hvaskjera

 

Neida med tanke på total runde tiden så er det lite i prosent men 3 sek pr runde i 10 runder på Rudskogen er 30 sek.

Da ligger han som kjørte fra deg snart en halv runde forrand deg :D

 

Da føler jeg meg parkert jeg men.

 

Men som sagt før er en rå stasjons vogn.

 

Noen som vet om/når Porsche kommer med sin?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange koblinger rundt omkring i bilbransjen.. er ikke lett å holde rede det lenger.

 

Porsche samarbeider med VW om suv'er og de tegnet vel noe soltak greier for Mercedes oxo... ja og så samarbeider de med Hardley Ableson oxo...

 

Cosworth har vel hjulpet de aller fleste??

 

jeg grøsser når jeg ser VAG merket på elektriske komponenter i min bil.... releer etc som er merket Porsche sies være mye bedre kvalitetsmessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

jepp.. Porsche er nok det beste i hele verden... uhhmmwhat?

VAG suger på releer liksom...

 

Også Cayenne da! Den er jo så fin!!!

 

akkurat det er fakta..!! Og jeg måtte jo mobbe VAG litt da...:)

For meg så er det ingenting (for øyblikket) som overgår lyden og følelsen av å kjøre en 911 med den nydelige luftavkjølte motoren.

Trenger ikke store felger, wunderbaum, plastikkstyling eller klistremerker for å nyte hver eneste tur.

Men verdens beste...??? det er opp til den enkelte å bestemme seg for...

It's not about topspeed, horsepower or acceleration.. it's about greatness!

 

Alle fabrikanter har svin på skogen og må ta shortcuts for å holde kostnadene nede...

 

 

Cayenne er et resultat av at man ville overflytte designelementer fra 911'en over til en suv.... det blir vel noe a'la 911, enten så liker man det eller så liker man det ikke!! (nå er nok sjansen for at man liker 911'en større enn at man liker Cayenne'n da...)

Tror kanskje man må se den i virkeligheten for å se om man liker den eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at RS6 er en fet bil.

Kom igjen inatt fra USA og der så jeg en. Et lite stykke nord for Miami, i et pent strøk som heter "Boca Raton" kom jeg over den. Stod i all sin prakt utenfor en Tuning sjappe som jeg skulle besøke. 18" OZ superturismo i gunmetall grå. Skikkelig fett. Tok et bilde av den, men desverre med vanlig kamera. Bilen var en skikkelig "Sleeper". Alt som skilte seg ut var skikkelig store bremser og det lille sorte merke på bakluka.

 

Var litt nedtur og sette seg i Mustangen etterpå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår