Gå til innhold

Volvoen stoppa! :(

Ranger emnet

Stra6

Anbefalte innlegg

Usikker på om det bare kommer til å renne litt fra det som er i røret eller om det kommer til å strømme fra tanken. :P

Ja, noe kommer ut (ca 1dl.) renner ikke ut av tanken nei, uttaket på tanken sitter på toppen, over bensinen. Så lenge du ikke starter opp forpumpa kommer det ikkeno. Men før du skrur av må du fjerne trykke i systemtet. Ta ut sikringen til bensinpumpa og start bilen, vil gå et par sekunder, så dør den. Å skru av slangen med 3bar trykk er ikke så morsomt. Angående feilen din så bør du sjekke feilsøkeboksen først. Kan være tempsensoren, lambda eller LMM som har slått seg vrang og sender helt feil signal til styreenhetene. Hvis du har kaldstartdyse kan jo den ha låst seg siden det sikkert er lenge siden den ble brukt sist.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kremt, bensinen går da strengt tatt ikke rett inn på innsuget. Er jo en grunn til at man har dyser, eller hur ? Bensinen kommer fra pumpa baki frem til fuelrailen, altså det røret som går inn på dysene. Hvilken ende av fuelrailen får noen andre svare på da jeg mest har hærjet med førgasservolvoer !

Det du har ringet inn er vakumslangen til bensintrykksregulatoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det her bensinen går inn i inspyøtninga?

338354.jpeg

For hvis det så kommer det ikke ut noe bensin ut der. så da er det vell pumpa som har tatt kvelden`?

Er ikke der bensinen kommer inn det, røret på toppen av fuelrailn?

Eller er jeg på bærtur igjen? lenge sia jeg hra skrua noe annet en forgasser:P

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

338786.jpeg

Jeg dra av den slangen der, så kom det ut en skvett med bensin, men var ikke mye. så regner med det er der bensinen kommer. Jeg prøvde også å kjinne bilen med den slangen dradd av. kom ingen ting. så da er vell problemet pumpa eller kansje tett filter.

Member of: VMB (Vennesla MAX breit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinslangen fra pumpa går inn på det røren som går inn på alle dysene, slangen går inn på den siden nærmest torpedoveggen. Den slangen som dere snakker om trur eg har noe med returen å gjøre, så skal nok ikkje komme så mye bensin ut der nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider