Gå til innhold

Nytt EU direktiv kommer 29 April 09 . Pass opp!

Ranger emnet

Bead-lock

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finnes det noe bevis med hold i, for dette såkalte nye EU direktivet? Annet enn en "hvemsomhelst" på et Amcar-forum som sitter og fyrer oppunder for alle andre?

Dette burde vel vi på jobben - som påbyggerverksted - fått høre i god tid, da det så vidt jeg skjønte også omfattet nye utrykningskjøretøy. (Disse er ikke underlagt eget regelverk - brannbilene går som lastebiler med merknad i vognkortet som gjelder utrykningskjøretøy).

Og vi har enda ikke hørt noe ang. dette, så jeg holder meg rolig foreløpig.

Det gjør jeg forsåvidt uansett, for dette har jeg ikke noe tro på.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA. jeg DRITER i den regelen jeg! Jeg skal på EU-kontroll med bilen i Mai og jeg har motorbytte, senk, plastikk, ekstralys, ++++++++++++++ :P hehe. så skal bli morsomt og se hva som skjer der da. Jeg NEKTER og fjerne ALT på bilen!

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole er for dum til å tenke så langt:op:

Genialt :)

Ingen av bilene mine er lovlige uansett.. Men blir jævla oppgitt, blir vel snart som i Nederland/Belgia her, at ingen gjør noe med motor og kjører rundt i diesel fordi alt annet er forbudt.. Ser noen nevner regjeringen, men det er vel lite de får gjort; EU-direktiver overkjører oss vel totalt tror jeg..

Seriøst, hvor mange bilinteresserte i Europa er det ikke som kan klare å boikotte noe her? Dette vil ramme ALLE bilinteresserte i Europa, og en aksjon her er noe jeg ser kunne faktisk utgjort noe (i motsetning til ting som går på hver enkelt bygd i ytre Otta).

EDIT: Fant direktivet nå.. Ble jo faktisk vedtatt i 2007 :rolleyes:

EDIT II: Tenkte litt her.. Dette kan jo ikke overkjøre TÜV osv? Alle deler som er TÜV-godkjente burde da fortsatt kunne brukes?

EDIT III: Fant noe interessant. Klikk her, gå til side 3.. Nye typer kjøretøy, dette er vel biler som selges nye? Og eksisterende typer er våre biler? Det ser jo ut som at med "ikke aktuelt", så gjelder ikke direktiv 2007/46/EC (EF) når det kommer til våre biler? Noen som tolker dette likt som meg?

Side 18, "Til § 17": "Bestemmelsene som det vises til i kjøretøyforskriften vil bli overført, men det har ikke vært

tid til detaljutforming nå."

Side 30, "Reparasjon, ombygging og oppbygging": "- For reparasjon, ombygging og oppbygging av bil og tilhenger til bil gjelder

kjøretøyforskriften §§ 1-4, 6-8, kapittel 7, §§ 16-4 nr 5, § 16-6 og 18-1 nr 6. Oppbygd kjøretøy må likevel godkjennes etter §9." Forskjellene blir for de som vil registere en ny bil (eller bruktimportert, kanskje?). Bead-lock, hvor har du det fra at ingenting vil bli godkjent fra nå av? :rolleyes:

Side 154, her, samme info som på Vegvesen ang. datoer, og det ser like lite aktuelt ut for oss med personbiler som ikke blir solgt nye etter disse datoene..

Det ser da virkelig ikke ut som om vi med vanlige, modda biler blir noe påvirket av dette direktivet, gjør det det??

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider