Gå til innhold

Hvordan pleie cabriolet - H.J.E.L.P

Ranger emnet


smellycat

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da har fruen kommet over en finanskrise-priset bil, og kjøpt seg 9-3 cabriolet.

Etter vanlig norsk kjønnsrollemønster så faller nok drivstoffutgifter,vedlikehold og service samt vask&pleie på meg.

 

Håper derfor noen kan komme med inputs på hvordan man steller kalesjen, for her er jeg helt grønn.

 

Kan man høytrykkspyle ?

- Avfetting er det fysj ?

- rensemiddel finnes det ? - i tilfelle hva anbefales.

- Jeg har skjønt at man må impregnere en gang i blant men hva anbefales ?

-Andre tipz&trix ?

 

håper på hjelp her altså...:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytrykkspyle er fysj!

Avfetting er fysj!

 

Når jeg vasker med høytrykk hender det at jeg tar lett på toppen. Dvs, god avstand og ikke rett på.

 

Kommer ann på type stoff da, hører du med fagfolk finner du bedre svar på hva du burde bruke på den.

 

Får det stå i garasje da? Ute om vinteren? Jo mer den blir utsatt jo oftere burde du behandle taket.

 

Ellers kommer man veldig langt med forsiktighet og renslighet. :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en plan for vedlikehold av cab, og nevner det her i tråden slik at evt andre cab-ferskinger kan få tips:bump

 

Jeg slo like godt på tråden til ScandicShine for å få tips om produkter, og jeg endte opp med følgende plan :

 

Rens før impregnering - RaggTopp Vinyl Convertible Top Care Kit

 

Impregnering - Chemical guys Fabric-Guard PROTECTANT

 

Mild såpe til vask av cab i det ukentlige vedlikeholdet -

Chemical guys Maxi-Suds II

 

Så nå er planen å rense cab et par tre ganger pr.år og impregnere på nytt, mens jeg i det daglige vedlikeholdet skal vaske cab med myk børste, og godt uttynnet såpe fra Chemical Guys med raus bruk av hageslange for å skylle såpen ut av stoffet hver gang.

 

Hvis noen har inputs og synspunkter så kjør ivei :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår