Gå til innhold

ft motor og åpen dump

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor jeg får kjøpt dump låkk til mitshu turbo?? og noen som vet om jeg blir kvitt fjusking og høyt turtall om jeg monterer det? takker får alle svar! også bruk får tips om hvor mye trykk en 96 mod ft tåler orginalt! er chip i både tenning og bensin hjærne

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Turbotrykket avhenger av hvilken turbo du kjører. Du kan sikkert klare 1-1,3 med 13c, dersom du har god kjøling. Ang. dumplokk så blir dessverre bilen ubrukelig med det, etter min mening. Har lokk selv, og syns lyden og bråket var gøy. :P Det tøt dog ut med olje i eksosen, og den stoppet på tomgang, og ja... Den brukte mer bensin. Hehe! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbotrykket avhenger av hvilken turbo du kjører. Du kan sikkert klare 1-1,3 med 13c, dersom du har god kjøling. Ang. dumplokk så blir dessverre bilen ubrukelig med det, etter min mening. Har lokk selv, og syns lyden og bråket var gøy. :P Det tøt dog ut med olje i eksosen, og den stoppet på tomgang, og ja... Den brukte mer bensin. Hehe! :)

 

etter mine erfaringer....kunne jeg IKKE VÆRT MER ENIG! :)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke fuske og gå høyt på tomgang med originale resirken, må være ødelagt den da. Dumplokk på LH2.4 er noe drit å kjøre med. Sikkert superfint å komme på rødt lys etter å ha varmet opp turboen litt, og så dauer driten. HEHE!

 

Dette løste jeg somsagt ganske enkelt ved å kjøre uten tomgangsregulator. Har heller ikke merket noe til høyt forbruk. Ca 1,2-1,3 liter mila på småherjing og bykjøring er levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løste jeg somsagt ganske enkelt ved å kjøre uten tomgangsregulator. Har heller ikke merket noe til høyt forbruk. Ca 1,2-1,3 liter mila på småherjing og bykjøring er levelig.

 

Jeg trodde vi snakket om resirkulerende dumpventil på 13c turboen?

 

Snakker jeg om noe annet enn dere? :P Åpen dump på LH2.4 er uansett FAIL dersom ikke LMM står etter dumpen.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo den resirk. ventilen som er orginal på nå! hehe! det rare er at når jeg hentet bilen så sto det en åpen dump på bilen og den resirk.ventilen hadde bare en vakiumslange som var blenda. da gikk bilen helt fint i et par dager etter jeg kjøpte den, men så begynte den og fjuske og gå ujevnt på tomgang så jeg moterte ny slange på den orginale. men motoren henger fortsatt på turtall når jeg slipper gassen helt. og har ujevn tomgang. ladet også bare 0,5 med åpen dump og 0,7 med orginal

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår