Gå til innhold

ft motor og åpen dump

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

ok! så du mener viss jeg kobler av den så kan jeg bruke åpen dump? viss jeg justerer opp til 1 bar er det da noen stor fare får tenningsbank??

 

Tenningsbank skal man ikke kunne få på 230FT\FK, den har bankesensor som justerer tenninga hvis det skjer. Hvis du skulle høre at det banker trenger du ny sensor. Har du trimma mye kan det lønne seg med 98 oktan. Hvis bilen begynner å "lugge"\ hoppe å sprette litt med harde gasspådrag osv, kommer det av at tenninga er justert så mye at rotoren og foldelerlokke "bommer" når gnisten kommer, så tenningsbank skal ikke være mulig å få.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tidligere når jeg kjørte med tomgangsregulatoren montert så sleit jeg me at tomgangen hoppa opp og ned,jeg har åpen dump på lh2,4, men når tomgangsregulatoren var tilkoblet så sleit jeg mye med at motoren døde ut etter at dumpen åpnet. men så fjernet jeg tomgangs regulatoren å plugga slange hullan å no fungerer den greit. mitt problem derimot er at jeg har lav tomgang når motoren er kald, for så øker tomgangen litt når motorn blir varm.

man kan få tenningsbank på lh2,4 under akselerasjon, men motorstyringen korigerer tenningen å eliminerer tenningsbanken.

jeg kjører med en standard b230f motor med ettermontert 13c turbo å lader 0,9bar for øyeblikket. å det fungerer greit. må få tak i meg ny wg for å få ladet mere trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi tomgangsregulator eller resirkulerende dumpventil? Blir forvirret her! :P

 

Tenningsbank på fk og ft er null problem. Mye trøkk, lite kjøling og 3000-3500 omdreininger med full peis.

 

Mye trykk og lite kjøling er vel stort sett oppskriften på motorras uansett da. Å få tenningsbank er mulig, men skal ikke skje under normale forhold. Chippa gullboks hjelper på dette området.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg å nevne. Tomgangen blir litt lav med kald motor, når man kjører uten tomgangsregulator.

 

krbarstad: det går da alltid så fort når du kjører oppover moholtlia :P

 

kan jo ikke dau kjør me 740n. pluss når det for en gang skyld er nån som drar på sammens mæ så må æ jo gi litt motstand.kosn maskinist kjøre du me da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo den resirk. ventilen som er orginal på nå! hehe! det rare er at når jeg hentet bilen så sto det en åpen dump på bilen og den resirk.ventilen hadde bare en vakiumslange som var blenda.

Det kan jeg tenke meg at gikk kjempe bra, da vil du jo hele tia har høyere trykk på ene siden av dumpen, og da vil dumpen være åpen hele tia.

Hvis den gikk som den skulle og ikke som en sugemotor så er det nok gjort mer enn å bare satt på en vacuumslange og blenda den :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett et t-stykke på slangen mellom komp.hus og wg, bruk det ekstra utttaket til å kjøre trykk på "oversiden" av den originale dumpventilen. Da vil den aldri åpne og du oppnår det samme som å sette på et dumplokk.

 

kan jo ikke dau kjør me 740n. pluss når det for en gang skyld er nån som drar på sammens mæ så må æ jo gi litt motstand.kosn maskinist kjøre du me da?

Sjeldent folk tør å gi gass ja, va my likar før om åran.. Har bare en vanlig fk-motor med sliten og overarbeida 13c.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett et t-stykke på slangen mellom komp.hus og wg, bruk det ekstra utttaket til å kjøre trykk på "oversiden" av den originale dumpventilen. Da vil den aldri åpne og du oppnår det samme som å sette på et dumplokk.

 

 

Sjeldent folk tør å gi gass ja, va my likar før om åran.. Har bare en vanlig fk-motor med sliten og overarbeida 13c.

 

så d e ikke bare æ som fær å sklir me 13c under panseret. men i motsetning t di flestan så har ikke æ en org turbo mptor men i stede en sugemotor me turbo. kjørt me t03/t04 turbo før, men den vart for stor å tung å ha me rundt, tok my lenger tid før trykket kom å. mens me 13c`n så kjem jo trykket me en gang.

men har skulla fått i mæ en 16t i stede da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår