Gå til innhold

Lakk/maskering/vasking

Ranger emnet

te-we

Anbefalte innlegg

Kommer kanskje med et dumt spørsmål nu, men...

Lakkere to farger, svart basefarge, og noe motiv legges oppå...

Må lakke allt svart først, la det tørke, maskere og legge den andre fargen..

Regner med tapen vil legge limrester igjen på det som blir lakket først..

Hva brukes til å vaske over før klarlakk? vil det fungere med silikonfjærner, eller vil farga vaskes bort da??

-Terje-

99 Passat TDI, Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal legge svart base over hele dritten kommer ann på hva du skal maskere\motivlakkere.

For å maskere buer og sånt bruker jeg 3M fineline tape som jeg har i 3mm og 5mm bredde, når jeg har laget det bruker jeg vanlig maskeringstape (Ikke sånn billig dritt maler sak) til å tape maskeringspapiret på.

Vanligvis går man bare over med en støvklut før klarlakk.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal legge svart base over hele dritten kommer ann på hva du skal maskere\motivlakkere.

For å maskere buer og sånt bruker jeg 3M fineline tape som jeg har i 3mm og 5mm bredde, når jeg har laget det bruker jeg vanlig maskeringstape (Ikke sånn billig dritt maler sak) til å tape maskeringspapiret på.

Vanligvis går man bare over med en støvklut før klarlakk.

Takker for svar.. hvor lang tid burde det gå, eller ikke gå, før man får klarlakk på greierne?

-Terje-

99 Passat TDI, Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.. hvor lang tid burde det gå, eller ikke gå, før man får klarlakk på greierne?

Det kommer an på hvilket lakk merke du bruker, noen krever at klarlakken skal på innen 24 timer, mens andre produsenter sier en kan vente i 5-6 døgn før en har på klarlakken, så sjekk med produsenten til det merket du bruker

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider