Gå til innhold

Høy co - Noen som kan hjelpe litt?

Ranger emnet


golf1,8cl

Anbefalte innlegg

Jeg må også bytte bremserør. Hva er greiest (pris contra arbeidsmengde): Kjøpe i metervare på Biltema og tilpasse selv eller kjøpe ferdige lengder? Må vel bytte nipler også? Hva trenger jeg av verktøy hvis jeg skal tilpasse bremserørene selv?

 

Det siste som må gjøres er å bytte dempere bak. Noen som har erfaring med demperne fra Biltema?

 

(Må sjekke ang. dyse)

 

Er bremserørene ferdige med flenser, så hadde jeg heller brukt disse. Er litt (men ikke veldig) vanskelig å lage egne flenser på bremserørene og få det tett. Pluss at du i såfall må ha flenseverktøy.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Biltema lambda holdt i 14 dager. Prøv en å kjøpe en fra USA, Autohauz Arizona eller hva de nå heter. Kjøp blå vanntempsensor og bytt den med det samme også. Hvis den er defekt, blir det som å kjøre med choke på hele tiden

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge røret ikke er såpass rusta at det er svekket på den måten.. Altså, hvis røret er så rusta at det er 0.002mm "rørvegg" igjen, er det igrunn liten vits å prøve å jukse seg gjennom eu.. Ved bråbrems, ryker røret og du er da uten bremser omtrent..

 

Så må isåfall se an rusten på røret før du gjør noe.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man forresten bytte olje- og gassdempere om hverandre? Jeg har oljedempere nå - vil det passe å bytte til gassdempere?(Ser ut som de bare selger gassdempere til min bil på Biltema)

 

Gass, olje, har intet å si. Er ett fett.. Men du må bytte 2 og 2.. Dvs hvis du bytter venstre foran, så må du bytte høyre foran og. Samme gjelder da bak, bytter du en, så bytter du andre og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema lambda er BOSCH lambda med biltema merking. Sjekk selv :D

 

Lambda sensorer blir laget av flere ulike legeringer og ECU er laget for en spesiell type lambda sensor. Derfor Honda ECU ikke liker bosch lambdaer fra biltema..

 

Kjøp Denso, NGK, Bosch universallambdaer, men vær sikker på at de er laget for formålet til din bil.

 

Har du herpet en lambda sensor, er det nok ikke sensoren det er noe gale med i utgangspunktet.

 

Min Biltema lambda holdt i 14 dager. Prøv en å kjøpe en fra USA, Autohauz Arizona eller hva de nå heter. Kjøp blå vanntempsensor og bytt den med det samme også. Hvis den er defekt, blir det som å kjøre med choke på hele tiden
Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for tett eksos. (det er faktisk ganske viktig. Utett eksosanlegg har tatt livet av endel rånere, som har dødd av eksosforgiftning uten at de har merket det..). Få den ut bak bilen.

 

Er det hull før lambda, går lambasensoren amokk. Spesielt når det blir undertrykk i eksosanlegget og det suges inn luft.. (ja, det er faktisk mulig ved plutselig lastavslag).

 

Jeg hadde et lite hull i eksosmanifold rett før lambda. Plutselig lastavslag (stanset for et kryss) førte til at motoren stoppet i krysset. Sveise igjen hullet og motoren var en helt annen.

 

En lambda sensor har oppgitt levetid 80-100.000 km. Bytt gjerne da.. en gåen lamda kan gi nykkete motor, gjerne når den er kald.

 

Sørg for en god katalysator. Den omgjør CO til CO2.

 

Ikke hør på jallartips om å tilsette alt mulig dritt i bensinen. Det er bare å forskyve problemet og du risikerer å rase hele motoren din.

 

Jeg var på EU-kontroll med bilen min i går, en Golf 1,8 cl 93-modell.

 

Fikk påpekning for høy co. Grensen er 0,5 % og min hadde utslipp på 6,6%. Forrige EU-kontroll ble det byttet katalysator så jeg tror ikke det er denne som er defekt.

 

Har et hull i eksosanlegget, men ifølge kontrolløren var dette uten betydning. Han mente det enten var katalysatoren (ble byttet forrige EU-kontroll, 20 000 km siden), bensinregulator eller lambdasonde.

 

Er det noen som har noen tips til hvor jeg skal starte? På forhånd takk!

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar "Hondaen". Kommer ikke til å tilsette noe i bensinen. Vil helst ha det ordnet på en ordentlig måte da bilen ellers er i bra stand. Katalysatoren ble byttet for 2 år siden og skal være bra. Jeg føler feilen ligger i bensintrykkregulatoren. Mener å huske at forrige eier nevnte noe om dette da jeg kjøpte bilen.

 

Jeg så at det er en glippe mellom katalysator og røret som går videre bak til potta. Tenkte jeg skulle tette dette med glassfiberbånd.

 

Byttet ellers dempere bak og børstet/pusset bremserør for rust og malte over med rustbeskyttelsesmasse. (Kun overflaterust.) Er usikker på om dette godtas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår