Gå til innhold

trenger hjelp til golf 3

Ranger emnet

shorty16g

Anbefalte innlegg

hei, på søndagen var jeg ksnaje dum og kjøpte meg problem:P altså golf 3 1,8i

han som eide den kunne kjøre ca 5km så kokte den. greit nok

han har bytta termostaten og vannpumpe.

ganske sikker på at det er toppen som har godt, siden det er vann i olja, har ikke kjekket så mye pån enda..

og får en som har bytta top før og har vært mekaniker, til og bytte topen, men noen som sier at jeg burde planslipe den, og noen som sier at det ikke altid trengs! er jo egentlig 50/50 sjangs der!

noen av dere som har peiling?

eller noen som vet hvor mye det vill koste ca og sette den på verkstet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg ville planslipt toppen.uten tvil, det koster va 1000-1500 kr.. litt annpå hvordan motor du har. det er ca levert 3-4 forskjellige 1,8 l golf motorer til den bilen, men skaffer du motor bokstaver så kan jeg skjekke hva dette koster, snakker du med kirkebakken motor (som er på ensjø) så er han MEGET dyktig og grei på pris, skal du gjøre dette på verksted så er det nok en del dyrere.. kan tenke en pris på 6000-10000 kr.. jeg vil anbefalle og bytte tannreim(registerreim) samtidig. kan tenke meg det er ca 600 for topp pakning, 400 for register reim , 400 for strammer, og 1500 for plansliping, så ca 3000 for deler. evt om du må bytte topplokk bolter. (kommer annpå motor bokstaver) du bør også bytte toppdeksel pakning. ca 300 kr.. + evt arbeid hos en kamerat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg ville planslipt toppen.uten tvil, det koster va 1000-1500 kr.. litt annpå hvordan motor du har. det er ca levert 3-4 forskjellige 1,8 l golf motorer til den bilen, men skaffer du motor bokstaver så kan jeg skjekke hva dette koster, snakker du med kirkebakken motor (som er på ensjø) så er han MEGET dyktig og grei på pris, skal du gjøre dette på verksted så er det nok en del dyrere.. kan tenke en pris på 6000-10000 kr.. jeg vil anbefalle og bytte tannreim(registerreim) samtidig. kan tenke meg det er ca 600 for topp pakning, 400 for register reim , 400 for strammer, og 1500 for plansliping, så ca 3000 for deler. evt om du må bytte topplokk bolter. (kommer annpå motor bokstaver) du bør også bytte toppdeksel pakning. ca 300 kr.. + evt arbeid hos en kamerat..

gl er det!! jeg har egentlig ikke peil på dette men jeg får prøve så godt som jeg kan...

hmm han fyren hadde kjøpt toppakningsett til 1100, vet ikke hva som er i den jeg, men registerreimen er ikke gammel, men kan jo stikke innom og kjøpe ny i samme slengen...

trur det er med toppdeksel pakning, hmm får høre litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider