Revolvo Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 d du bør forstå er at alle bilprodusenter lager motorer som skal holde lenge... altså 150hk er jo normalt og når du i tilleg har turbo så får du et betydelig større dreiemoment. til dette trenger du ikke mer enn 0,5 bar som er veldig normalt. og da legger de seg på 0,5 for da har de en veldig god garanti mot at motoren raser.. så d jeg sier er at hadde du skrudd trykke opp til 0,6-0,7 så tviler jeg veldig på at motoren din noen gang hadde rast. men når d passerer 0,8 osv så er du i faresonen! d samme gjelder jo de som chipper bilen din og skrur ladetrykket opp til 0,8. de og skal jo garantere at motoren ikke raser pga. dette så derfor litt lavere trykk enn d som går. litt tungvint forklart men d er vertfal mitt syn på saken. ta deg en prat med de som selger chippen så gir de deg nok et bedre svar;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 chip til A4 1.8tq med 150hk AEB maskin gir "190-210hk" og "rund 300nm" alt etter som hvilken chipprodusent man velger. og de fleste øker vist trykket til 1,2 bar etter som hva jeg har forstått når det gjelder stg1... Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Men Polo Classic: Man får jo proggresive btr/fpr som justerer opp i takt med ladetrykket. Er dette også en dårlig ide ? Jeg mener det fortsatt er en dårlig ide. Teoretisk fungerer det, men i praksis er motorens behov langt fra lineære. I mine øyne blir det omtrent som å halveis kappe av hodet og så sette på plaster...... Et annet problem er at manger skrur trykket veldig høyt. Bosch feks anbefaler ikke mer enn 5 bar totalt trykk på dysene, dvs bensintrykk+ladetrykk<5 bar De fleste dysene endrer også spraymønster når du endrer bensintrykket Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg mener det fortsatt er en dårlig ide. Teoretisk fungerer det, men i praksis er motorens behov langt fra lineære. I mine øyne blir det omtrent som å halveis kappe av hodet og så sette på plaster...... Et annet problem er at manger skrur trykket veldig høyt. Bosch feks anbefaler ikke mer enn 5 bar totalt trykk på dysene, dvs bensintrykk+ladetrykk<5 bar De fleste dysene endrer også spraymønster når du endrer bensintrykket Ok takker :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Mye morsom lesing her, og skjønner at det ikke er vits i å argumentere mer, siden jeg er både på viddene og ikke har peiling... Mine forklaringer er basert på MINE erfaringer om trimming OG som bilmekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 greddyspeed: Jeg har ett inntrykk av at du ikke liker matematikk? Det er det som er det fine med matematikk. 2 pluss 2 = 4 og svaret er absolutt. Det er ingen rom for feiltolkinger. Akkurat som denne saken. Polo Classic har jo grust dine argumenter så det sang. Og når de fleste andre debattanter mener du har feil, så er du på svært tynn is. Trass i dine erfaringer og at du lever av å mekke bil. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 hmmmz... Bilbladtrimmere som baserer seg på uttaleøser fra journalister som som regel ikke har DEN FJÆRNESTE ANELSE på hva dem skriver om. er mye feiltolkinger i diverse bilblader. Og 14,7:1 er fanmeg bra magert om du lader 1 bar. ser for meg tenningsbanken kommer snikende. Så vidt jeg har fått det for meg er at ladetrykket styres av motorstyringa på disse. Mulighetene for denne motorstyringa er mange da den er forholdsvis avansert. skreddersydd chip er tingen hvis du skal lade mer di 0,8 (?) den lader med BSR chip. ville ikke kødda med bleedventil her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg kan leve helt fint med at andre mener jeg tar feil, har ingen problemer med det. Og mener dere min kunnskap er feil, så er også det helt greit. Jeg orker ikke å måtte bevise alt jeg forklarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 vell om du er mekaniker så betyr d ikke at du sjønner deg på trimming. eu kontroller og bytte av stempelringer har lite med dette å gjøre. og JA DIN INFORMASJON ER FEIL. Og hvorfor ikke innrøm d da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Jeg kan leve helt fint med at andre mener jeg tar feil, har ingen problemer med det. Og mener dere min kunnskap er feil, så er også det helt greit. Jeg orker ikke å måtte bevise alt jeg forklarer. Ok så alt du forklarer = sant ? Greit å vite Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Mine forklaringer er basert på MINE erfaringer om trimming OG som bilmekaniker. Vel, min erfaring bygger på programering av chipper i orginalsprut Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.