Gå til innhold

Bensintrykk/turbotrykk

Ranger emnet


zachariassen

Anbefalte innlegg

d du bør forstå er at alle bilprodusenter lager motorer som skal holde lenge... altså 150hk er jo normalt og når du i tilleg har turbo så får du et betydelig større dreiemoment. til dette trenger du ikke mer enn 0,5 bar som er veldig normalt.

 

og da legger de seg på 0,5 for da har de en veldig god garanti mot at motoren raser.. så d jeg sier er at hadde du skrudd trykke opp til 0,6-0,7 så tviler jeg veldig på at motoren din noen gang hadde rast. men når d passerer 0,8 osv så er du i faresonen!

 

d samme gjelder jo de som chipper bilen din og skrur ladetrykket opp til 0,8. de og skal jo garantere at motoren ikke raser pga. dette så derfor litt lavere trykk enn d som går.

 

litt tungvint forklart men d er vertfal mitt syn på saken.

 

ta deg en prat med de som selger chippen så gir de deg nok et bedre svar;)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Men Polo Classic: Man får jo proggresive btr/fpr som justerer opp i takt med ladetrykket. Er dette også en dårlig ide ?

 

Jeg mener det fortsatt er en dårlig ide. Teoretisk fungerer det, men i praksis er motorens behov langt fra lineære.

 

I mine øyne blir det omtrent som å halveis kappe av hodet og så sette på plaster......

 

Et annet problem er at manger skrur trykket veldig høyt. Bosch feks anbefaler ikke mer enn 5 bar totalt trykk på dysene, dvs bensintrykk+ladetrykk<5 bar

 

De fleste dysene endrer også spraymønster når du endrer bensintrykket

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det fortsatt er en dårlig ide. Teoretisk fungerer det, men i praksis er motorens behov langt fra lineære.

 

I mine øyne blir det omtrent som å halveis kappe av hodet og så sette på plaster......

 

Et annet problem er at manger skrur trykket veldig høyt. Bosch feks anbefaler ikke mer enn 5 bar totalt trykk på dysene, dvs bensintrykk+ladetrykk<5 bar

 

De fleste dysene endrer også spraymønster når du endrer bensintrykket

 

Ok takker :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greddyspeed:

 

Jeg har ett inntrykk av at du ikke liker matematikk?

 

Det er det som er det fine med matematikk. 2 pluss 2 = 4 og svaret er absolutt. Det er ingen rom for feiltolkinger.

 

Akkurat som denne saken.

 

Polo Classic har jo grust dine argumenter så det sang. Og når de fleste andre debattanter mener du har feil, så er du på svært tynn is. Trass i dine erfaringer og at du lever av å mekke bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmz... Bilbladtrimmere som baserer seg på uttaleøser fra journalister som som regel ikke har DEN FJÆRNESTE ANELSE på hva dem skriver om. er mye feiltolkinger i diverse bilblader. Og 14,7:1 er fanmeg bra magert om du lader 1 bar. ser for meg tenningsbanken kommer snikende.

 

Så vidt jeg har fått det for meg er at ladetrykket styres av motorstyringa på disse. Mulighetene for denne motorstyringa er mange da den er forholdsvis avansert. skreddersydd chip er tingen hvis du skal lade mer di 0,8 (?) den lader med BSR chip. ville ikke kødda med bleedventil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår