Gå til innhold

Rust på Primera

Mew

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg har så mye rust på min jeg.

Har en del steinsprut som har lagd små flekker, men de har jeg flekka på med lakk..

Merker også at det har kommet litt rust under festene til spoiler bak. Dette må fikses.

Andre ting jeg har oppdaget med min er;

Setevarmere funker ikke,

knirking i multilinkforing foran,

Stabstagforinger el.,

Går litt ugjevnt på tomgang.

Utenom dette går bilen bra den. Noe må man jo regne med på en 7-8 år gammel bil.

btw; vinterhjul med pigg til primera.. hva kjører dere på, og hva anbefaler dere ?

Vanlige mann i gata merker vel ikke stor forskjell på dagens gummi tror jeg personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på piggfritt andre året på rad. I fjor var det mye snø på veien og jeg merket ikke noe spes til at det var glatt. I år har jeg faktisk snurret en gang. Men i år er dekkene mer slitt så det blir nye piggfrie neste vinter. Før jeg kjøpte Primeraen kjørte jeg BMW. Da snurret jeg i tide og utide med piggdekk. BMW burde vært forbudt om vinteren. :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera LX stasjonsvogn med piggfritt, burde også være forbudt på vinterføre. Familien hadde sånn før og det var en ræva vinter bil. Riktig nok ble det litt bedre med Hakkapelita 2 piggdekk, men jeg håper virklig at SRien har litt bedre vinter egenskaper en det LXen vår hadde.

BTW: Må skifte ut vinterdekkene på min kommende SRi, da er det nok Hakkapilta Q piggfritt som gjelder. (Vis ikke dere har noen andre piggfrie som dere vil anbefale, fremfor de overfor nevnte)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

vet ikke helt hvor god du er å kjøre, men selv merker jeg enorm forskjell på de forskjellige dekkene. For meg gjelder kun Nokian dekk. I år er det hakk4 jeg kjører på. Det er geniale dekk. Kombinere aksgrep og brems perfekt. De fleste dekk har noen veldig sterke sider som desverre slår ut til å bli veldig dårlige sider på andre type føre. Men nokian 4 er bra på det meste. Men nå skal det jo være sagt at jeg bor midt i Nordland fylke så kjører mye på skikkelig norsk vinterføre. Er ikke mange dagene i løpet av en vinter at det er asfalt her nei. Det er no dritt med lang snøvinter, men fordelen er kanskje at man blir flink å kjøre på alle salgs type føre? :D

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bilen med Goodyear F1 dekk. Så når de var slitte så ble det noe annet billig noe. Og jeg merket stor forskjell. Bilen "sklei" mer fra side til side. Fikk liksom ikke så bra respons som før. F1 dekka kosta 2500,- mens de andre 1000,- så det er forskjell på 6000 tilsammen, og det er mye syns jeg. Kjører tross alt ikke F1 heller :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut her for en måndes tid siden hvorfor bilen ikke var så god på vinterføre. Jeg kjørte med nedslitte Nokia Hakkapelitta NRW altså sommer dekk, men det forbauser meg egentlig hvor godt den dro seg fram.

Tenkte liksom ikke på å skjekke at det stod vinter dekk på en bil man kjøpte i januar...

BTW. Lånte bort vinterefelgene min til kompisen min. Han klarte å drepe den ene felgen så da blir det nye felger og dekk til høsten på shariff.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider